Bij D. wisten we het ook niet. Hebben alles neutraal gehouden. Wagen/maxicosi hadden we dat sowiso wel gedaan hoor. Kamertje in winny the pooh thema. Geboortekaartje: 2 uitgezocht. doopsuiker hadden we niet. Muisjes hadden we gewoon van allebei 1 pakje, heb je zo bijgehaald en de "foute" kleur mocht je komen ruilen. eerste kleertjes: neutraal wit gehouden. Bij L. wisten we het wel, maar toch ook van alles een jongensvariant uitgezocht Als er nog een 3de komt wil ik het weer niet weten, vond ik toch leuker
Ook wij willen het niet weten. Bij mijn dochter wisten we het wel en nu blijft het een verrassing. Dat maakt de zwangerschap ook weer anders. Ik vind het wel grappig dat veel mensen denken te weten wat het is.. Wij hebben onze babykamer in een Afrika thema gemaakt. De kaartjes bestellen we online en we hebben dan ook twee varianten gemaakt.
Wij weten het ook niet. Houden alles neutraal. Winkel is vlakbij dus daar kunnen we muisjes etc halen. Geboorte kaartjes worden ook pas gedrukt als hét er is dus daar maken wij ons geen zorgen om.
Na 2 keer niet 'willen' weten hebben we er nu voor gekozen om het wel te willen weten. En het voelt inderdaad heel anders nu je het weet. Wij gooien het niet in de openbaarheid of i.d. maar vind het ook wel wat toevoegen aan het 'verwachten'. En ik moet zeggen dat de meerderheid om me heen het ook niet wil weten bij de echo. Dus het zal ook afhankelijk zijn van je kennissenkring, familie etc. hoe je omgeving reageert op je besluit. Desondanks vinden wij het nog steeds heel spannend hoe beeb er uit zal zien, wat voor kind het zal zijn. Moet zeggen dat de kinderwagen een neutrale is (toevallig, via MP), de kamer kan ook beide kanten op, maar met kleertjes koop ik wel wat naar geslacht .
Wij wisten het beide keren niet en inderdaad steeds wordt er vreemd opgekeken als je zegt dat je niet weet wat t wordt en ook vroegen ze dan of wil je niet zeggen wat t wordt.... Haha. Wij hebbem t kamertje met de.kleurtjes wit, rood en groen, met schaapjes, stipjes en ruitjesgordijnen. Klinkt druk is niet zo hoor.... Kleertjs haddem we een paar neutrale setjes van feetje en noppies em de kaartjes bij de eerste via de drukker ook die was neutraal, bij de tweede online via greetz een jongens en een meisjeskaart. De bedankjes heeft man met mijn moeder gemaakt bij onze eerste zoon em ik bij onze tweede zoon. Doopsuiker gehaald na de geboorte dpor mijn moeder. Verpakkingen van te voren. Kaartjes eerste keer na bevalling geprint en bij de tweede bij geboortekaartjes zelf in het klein zelf nagemaak, geprint en geknipt en na de bevalling een setje weggegooid maar toen had ik tijd te veel haha...... Jongenskleertjes waren de dag na de bevalling al in huis Geniet er lekker can
Ook hier was het de laatste keer een verrassing. Vonden veel mensen bijzonder en knap, maar ik had gewoon geen behoefte het geslacht te weten. Qua kleertjes veel wit, had verder ook nog echte jongens en meisjeskleertjes van de vorige keren. Kamertje is grijs met rood. Geboortekaartje heb ik via internet gemaakt (jongens en meisjesvariant) en na de geboorte zo kunnen laten afdrukken. Doopsuikers ken ik niet, maar zou wit met een uniseks kleurtje nemen.
Bedankt! Voor mij zal de verrassing nog wel even wegblijven! Maar voor jou gaat het niet meer zo lang duren nu! Haha, idd, nog eerder dan verwacht denk ik. Als de kleine uk zo doorgroeit word ik met 37 of 38 weken ingeleid. Ukje ligt 4 weken voor qua groei. Maar moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg vind als hij/zij eerder komt .
Wij weten het geslacht ook niet. Wij vinden het bij de zwangerschap horen dat dit een verrassing is. Maar jeetje wat een rare reactie af en toe Afgelopen week is mijn verlof ingegaan dus had cupcakes gebakken met roze én blauwe muisjes door elkaar. Heel veel reactie zo van "jullie houden het nog even geheim voor ons"? uhhh nee we weten het zelf ook niet een zwangerschap hoeft toch niet te bestaan uit praktische overweging, vind dat zo niet romantisch. Kamertje hebben wij muisgrijs gedaan, echt prachtig geworden en heel rustig. Ben toch niet zo van de blauw en roze Kaartjes hebben wij 2 in bestelling staan bij drukkerij, was 10 euro extra om beide kaartjes op voorraad te laten bestellen. 2 namen verzinnen volgens vele een last voor ons een feestje. en dan de echo's... heel gek om na de 20 weken echo weg te lopen en de echoscopist zegt "het geslacht ziet er ook prima uit" en dan weet zij het wel en wij niet. De grootste lol om gehad. En idd feetje en noppies hebben super leuke neutrale kleding! Nog een paar weekjes en wij weten dan eindelijk of wij een jongen of meisje op de wereld gaan zetten.
Wij willen het ook niet weten, idd met kleertjes kom je dan uit op wit en grijs (hangt de kast al half vol mee) In onze omgeving vonden de ouderen mensen het heel leuk dat we het geslacht niet wilden weten maar de jongeren vonden het vooral stoer kamertje hebben we witte muren en grijze decoratie en 2 muur stickers van me to you beertjes. Namen vonden we wel heel lastig omdat we aparte namen wilden ( sinds 2 dagen zijn we eruit) doopsuikers doen we niet aan maar op deze site staat onderaan wel een leuk idee en kan voor zowel jongen als meisje Uw doopsuiker zelf maken - Leuk tips
We baalden wel hoor want daar hadden wegeen rekening mee gehouden maar het was zo duidelijk op die echo dat je niet kan ontkennen wat we zagen toen we het ook vroegen aan de echoscopiste zei ze ook dat het heel duidelijk was. Wel heel erg jammer maar nu ook10 dagen verder je doet er weinig aan
Toch wel fijn dat het er niet zo weinig zijn als ik eerst dacht!! Ukjesmama, spannende tijden dan!! Doopsuiker: ideetjes zijn er genoeg en kwa kleuren ook geen probleem... Het enige lastige is de naam nog aan de dingen krijgen na de bevalling.... Maar misschien laat ik dat door de oma's doen... Zijn ze ook blij dat ze iets kunnen doen Edelweis: ja als je jezelf er wat hebt op ingesteld is het wel jammer, maar hij zal zelf misschien liever gehad hebben dat jullie het wisten! DaphneB haha ja als de gyn zoiets zou zeggen zou ik er ook om lachen... Haha even er de draak mee steken Pink99: ja ik merk ook wel dat de oudere generatie zoiets heeft van ' hoe charmant, nog eens zoals vroeger' haha terwijl de jongere zoiets heeft van ' gek joh! Het is nog zo praktisch!'
het geslacht te weten komen is in beide gevallen net zo'n verassing, alleen als je het op de echo ziet komt de verassing zo'n 20 weken eerder dan wanneer je op de bevalling wacht.. Vind de opmerking altijd zo raar als mensen zeggen 'ja maar dan is t geen verassing meer..' natuurlijk wel! net zo goed een verassing hoor
Wij wisten het beide keren niet, dat had voor ons echt geen meerwaarde. Hier heeft overigens niemand raar op gereageerd. Doopsuiker doen wij niet aan. De muisjes voor op het beschuit is vriendlief direct na de geboorte gaan kopen (en hij nam gelijk een pakketje zachte rauwe kaasjes voor me mee, hmmmm!) Geboortekaartje hadden we er maar één allebei de keren. De eerste was blauw en groen, de tweede rood en oranje. Allebei hadden ze zowel voor een jongen als een meisje gekund. Het kamertje was wit met groen, met wat turquoise accenten. Het allereerste pakje om aan te trekken was geel. De kinderwagen groen. Juist doordat we het allemaal niet zo seksespecifiek hadden gedaan, hoefden we niet alles opnieuw te kopen of over te schilderen voor de tweede.
Wij hebben het kamertje in aardetinten gehouden en zullen straks na de geboorte van ons wondertje de details/ accessoires gaan kopen. We hebben al wel veel uitgezocht zoals schilderijtjes enz. Alleen de kleur weten we dus nog niet. Op de site van babypark kun je vandaag voor 21.00 bestellen, morgen in huis. Dus lijkt mij zo geregeld! Het enige wat ik echt heel krom vind is het uitzoeken van de geboortekaartjes. Wij hebben hetzelfde kaartje qua design, alleen blauw voor een jongen, roze voor een meisje. Moest ik me toch 20,- extra betalen omdat ze beiden kaartjes moeten bestellen en later dus weer een soort kaartje terug moeten sturen. Vond het zo belachelijk!! En toen zei de verkoopster tegen mij: dan had je maar een kaartje uit moeten zoeken die voor allebei kon. Dus tja, als je het geslacht niet weet, dan hebben wij als ervaring dat er wel wat meer kosten bij komen kijken. Maar ach, als dat alles is...
Ook wij weten het niet. Wat betreft de doopsuiker zorg ik gewoon dat ik 1 pakje van beide kleurtjes in huis heb. De rest haalt mijn vriend of (schoon)ouders maar bij De kamer hebben wij in vergrijsd groen geschilderd. Witte meubeltjes, grijze bekleding (raam, dekentje, etc.) en hier en daar een accentje geel. Super leuk geworden! Kleertjes is inderdaad wel wat moeilijker te vinden, maar met een beetje zoeken en creativiteit zijn er best leuke dingen hier en daar te vinden! Het lijkt me juist heerlijk die verrassing op het einde na de bevalling!! Wij hebben met de 20 weken echo het geslacht wel op laten schrijven en in een verzegelde enveloppe laten stoppen. Tot nu toe staat hij nog ongeopend in de kast en zijn we beide totaaaaal niet in de verleiding gekomen om te kijken. Op deze manier kun je het toch een beetje zelf in de hand houden en hoef je niet een peperdure extra echo te laten maken als je het geslacht toch wilt weten..
Hier weten we ook niet wat het word. Nog 4-6 wk geduld... Bij de andere drie kids wisten we het ook niet, maar toen was het nog niet zo gewoon om het te weten. Nu wilde ml het niet weten en ik was eigenlijk best nieuwsgierig, maari k wil het niet alléén weten, anders moest ik steeds op mijn woorden letten terwijl ik me o.h.a. snel verpraat. We hebben ook alles neutraal, eerste kleertjes heb ik nog een paar van de andere kinderen en via mijn zus die vorig jaar een kleine heeft gekregen. Heb nog niets gekocht w.b. kleertjes/accessoires.