heej meiden! Bij mijn 1e zwangerschap heb ik lichte bekkenklachten gehad. hierbij had ik last van mijn billen zeg maar als ik bijv van bed kwam kon ik bijna niet lopen door een soort spierpijn in billen/onderrug. Dit merkte ik deze week weer op.. nu ook sinds deze week als ik lang sta of veel loop rechts in mijn onderbuik echt helemaal onderaan achter het schaambeen flinke pijn. vanmiddag best wel veel gelopen en gedaan met als resultaat dat ik helemaal niet meer kan staan. het doet zo zeer! Het doet pijn als ik recht op sta ga ik gebukt staan neemt de pijn af. het voelt alsof er heel erg aan iets getrokken word.. ( weet niet hoe ik het anders kan omschrijven ) zitten doet ook totaal geen pijn, dus alleen als ik sta of loop. Ik herken deze pijn niet van mijn vorige zwangerschap qua bekkenklachten.. kan dit bij bekkeninstabiliteit horen of denken jullie eerder aan iets anders? Was zowiezo van plan de vk morgen te bellen.. of moet ik me toch meer zorgen maken? Liefs
Zou het geen bandenpijn kunnen zijn? Dat kan ook heel erg zeer doen! En idd, bekkenklachten kun je ook bij je schaambeen voelen, dus dat is ook nog een optie. Ik denk niet dat je je er acuut veel zorgen over hoeft te maken. Buikpijnen en krampen horen er toch bij door het groeien van je baarmoeder en zeker als je bekend bent met BI, kun je daar ook flink last van krijgen. Gewoon overleggen als je morgen toch belt!
bandenpijn zit toch niet zo laag lijkt mij? of kan dat ook wel de plek waar het zit voelt ook erg beurs aan.. tis net alsof het wat blauw is zeg maar.. nou ja afwachten dan maar en morgen even bellen voor de zekerheid.
Bandenpijn kan ook heel laag zitten, bijv. ook rond je vagina of in je liezen. Je bekkenbodem bestaat uit heel veel stevige banden die verbonden zijn met je baarmoeder. Je bekkenbodem 'hangt' als het ware tussen je schaambeen en je zitbotjes, dus echt heel laag. Aan je schaambeen zitten dus ook heel veel banden. Door het groeien van je baarmoeder krijgen je banden het helaas zwaar te verduren Maar goed... ik ben uiteraard ook geen dokter of verloskundige (wel fysio ), dus overleggen kan nooit kwaad! Zeker omdat ik uiteraard van achter de computer je verhaaltje lees, is toch weer anders dan in real life!
Klinkt wel als bekkenklachten hoor. Ik heb dat ook, wordt steeds erger nu de kleine is ingedaald al is dat voor jou nog te vroeg. Het trekt bij mij helemaal door naar de liezen en soms ook in m'n kruis zelf.
heej ik heb dat ook gehad 2 weken lang rond mijn 12 a 13 e week de gyneacoloog zei dat het te maken kan hebben doordat de baarmoeder groeit en er een spiertje klem is komen zitten het moet weg gaan naar een tijdje zo niet moest ik fisio doen, het is dus weggegaan rond de 13 a 14 e week, en ze zei ook dat veel voorkomt in het begin van de zwangerschap en einde.. dus ik denk haast niet om je er druk om te maken het hoort er bij oow en dat getrokken gevoel heb ik ook heeel ergg nu nog en moet er nu fisio voor doen je bekken krijgen overlast waardoor je banden een beetje meer werk moeten verrichten en dat veroorzaakt die pijn,, werd me toevallig gister bij fisio verteld ihih
Hey. Bedankt voor jullie reacties! Kheb net even de vk gebeld en zij dacht ook gelijk aan mijn bekken. en omdat het toch vrij vroeg is nog in mijn zwangerschap raad ze me aan idd om fysio te doen. khoop wel dat het hier een beetje bij blijft en niet alleen maar erger word. Maar ja dat heb je niet voor het zeggen he.