Geslacht verklappen aan de buitenwereld

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sneeuw, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Wij hebben het deze keer direct verteld. Ons zoontje wilde heel graag weten of hij een broertje of een zusje krijgt en aangezien je een kind van 4 niet kunt vragen het geheim te houden, hebben we het aan iedereen maar gewoon verteld die ernaar vroeg.

2. miep84

miep84 Niet meer actief

Van mij mocht de wereld het weten. Hij wilde het eerst geheim houden, maar toen we hoorden dat het een jongen was, kon hij zich niet meer inhouden en had het meteen de dag erna, aan ouders en collega's verteld! Vind het wel leuk dat iedereen het mag weten, kun je het er ook gewoon met mensen over hebben!

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb zo'n half uur naar de echo groot op Hyves gezet! De naam hebben we wel voor ons zelf gehouden en dat gaan we deze keer ook weer doen, maar het geslacht vind ik geen reden tot geheimhouding.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Wel grappig, niemand had het eigenlijk tegen ons uitgesproken dat ze jongen dachten. Maar mn moeder had al allemaal blauwe cadeautjes klaarstaan :D

5. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch wel leuk te lezen dat veel het gewoon wel vertellen, ach het kan ook wel in deze tijd vind ik en het moet ook zeker bij je passen. Dus ja...........wij krijgen een meisje, hihihi. 90% zeker, nog even 20 weken echo afwachten en dan mag iedereen het weten. Goh, wat bijzonder, dit is voor het eerst dat ik het schrijf en krijg er gewoon een brok van in mijn keel..........zucht.............vind het geweldig en dat terwijl ik eigenlijk stiekem weer op een jongetje hoopte, haha. Nu ga ik helemaal into roze, jippeeeehhhhhhh. De naam weten we nog niet en verklappen we ook zeker niet!

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Leuk gefeliciteerd!!
    ik dat ook weer een jongetje hier, maar meisjes zijn ook echt heel leuk

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83

Ik sluit me hier helemaal bij aan!

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Bij de eerste wisten wij het en de rest ook

Bij de tweede was het een verrassing voor ons

Bij een derde gaan we voor de laatste optie: dat wij het wel weten en het dan geheim houden. Dat wordt hier een beetje afgekeurd lees ik maar mij lijkt me dat wel iets bijzonders hebben. Bovendien is het nog altijd ons kindje dus mogen wij beslissen toch?

9. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marieke, je zegt het precies goed! Het is jullie kindje, dus je mag lekker zelf bepalen of je iets zegt of niet hoor!

En dat de overgrote meerderheid iets anders zegt, doet daar niets aan af. Wij gaan het ook lekker vertellen behalve de naam nog. Ik vind dat er wel iets een verrassing mag blijven!

10. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Bij onze zoon hebben we het niemand verteld omdat we het graag voor onszelf wilde houden. Toen kwam ik helaas met 26 weken in het ziekenhuis te liggen en de babykamer was nog niet klaar. Toen hebben we het wel "moeten" vertellen aan mijn broer, buurman en goede vriend die ons kwamen helpen. Verder aan niemand.
    Maar iedereen was zo aan het vissen dat ik er helemaal chagrijnig van werd.

Deze keer hebben we het wel verteld. Eerst wilde ik het voor onszelf houden, maar heb echt geen zin in al dat gevis. Daarbij ligt de opa van mijn man op sterven en daar wilden we het graag tegen vertellen.
    De naam krijgt niemand te weten, wij weten het zelf op dit moment ook nog niet hahaha.

11. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16
    we hebben het alletwee de keren verteld en nu doen we dat weer.
    alleen de naam niet.

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Bij dochter hebben we mijn ouders, mijn zus en zwager en 1 stel vrienden verteld dat we een meisje kregen. Naam wisten alleen wij, tot ze geboren was.

Bij deze zwangerschap hebben we het direct na de geslachtsbepaling verteld aan mijn ouders, mijn zus en zwager, en 2 stellen vrienden. Naam zijn we nog niet eens uit :p.

Reden waarom mijn familie het wel weet en schoonfamilie niet, schoonouders hebben nogal moeite met zich stil te houden tegen de ooms en tantes enzo. Dus die weten het dan ook binnen een paar dagen.

13. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Lekker boeiend, moet je helemaal zelf weten denk ik :) Mn man en ik willen het allebei weten, en ik weet dat ik mn klep gewoon niet kan houden, dus wie het wil weten hoort het :) En ja, ik denk dat je op een gegeven momnet toch over hij of zij gaat praten :) Dus dan weten mensen al snel hoe het zit. Tja, spanning. Mij boeit dat niet zo hoor. Ze weten toch al dat er een baby uit komt? :') XD En 50% kans dat het een jongen is, 50% kans dat het een meisje is... :p :D

Deel Deze Pagina