Hier gewoon vertelt en gaan we bij dit kindje ook weer doen. Ik begrijp het geheim houden persoonlijk ook nooit zo goed. Dan moet je zo op alles letten en kun je niet enthousiast het kamertje laten zien of de te leuke kleertjes die je hebt gekocht laten zien. Nee dat is niks voor mij hihi, maar ieder zijn keuze natuurlijk. Dan zou ik het eerder zelf ook niet willen weten, ik vind het gewoon te leuk om zulke dingen te kunnen delen en er lekker over te kunnen kletsen/fantaseren met andere. En de verrassing wat het wordt is niet minder groot na 20wkn of 40wkn iedereen is nu al stik nieuwsgierig haha. Ze zeggen ook al oehhh als we weten wat het wordt kunnen we eindelijk wat leuks voor je kopen! Aangezien ik niet zo van het neutrale ben is dat dus extra leuk om cadeautjes te krijgen in de juiste kleur Mijn zus hield het bij haar tweede kindje ook geheim maar versprak zich ook wel eens haha. We waren ook samen zwanger en kregen samen een babyshower. Ik kreeg alles wat echt voor meisjes was en zei neutraal terwijl wij wisten dat ook zei een meid zou krijgen, toch minder leuk dan. maar sommige vinden dat juist heerlijk om een geheimpje te hebben en dat is dan natuurlijk ook leuk als je dat leuk vind.
Ik ga het ook gewoon vertellen laat voor kennisen vaak cadeautjes liggen waarvan ik denk ohhh dit is leuk voor meisje en dit is leuk voor jongen. En dan kopen we maar weer grijs #boring# Ik klap t er dus gewoon uit. Naam blijf wel geheim.
Wij hebben het gelijk na de echo verteld. Vinden het veel te leuk om niet te vertellen en ik kan nu gericht met vriendinnen/moeders shoppen en kamertje inrichten enzo. Ik was ook bang dat ik me bezwaard zou voelen als wij het geslacht geheim hielden en mensen kwamen ineens met een jurkje aan als cadeautje.
Wij willen het zelf wel weten, maar wij willen het voor onze omgeving liever geheim houden, vinden we gewoon leuker. Bij de eerste hebben we de omgeving gezegd dat we het zelf ook niet wisten. En zo gaan we het nu weer doen. Ik ken mijn schoonmoeder zo langzamerhand....als ze het weet, weet de hele familie het. En als ze weet dat wij het weten, zal ze er alles aan doen om het te weten te komen. Daar heb ik gewoon niet zo'n zin in. De kleertjes verstop ik gewoon en het kamertje is ook neutraal. Cadeautjes voor de tijd doen wij toch niet aan in omgeving.
Wij houden het geheim, maar dat is niet zo moeilijk, want we weten zelf ook nog niet wat het is. Ik vind dat zelf superleuk en spannend en we krijgen ook alleen maar leuke reacties. Grappig ook al die mensen die gaan speculeren wat het is. De meeste denken een jongen. Nou we gaan het zien!
Ik vind het juist lachen wat voor gekke streken mensen uit halen om het je te laten vertellen. Al mag van mij iedereen het weten, mn vriend wil het graag geheim houden.
Bij de eerste 2 hebben we het verteld maar deze keer is het echt ons geheimpje. Vind het wel jammer dat we niet enthousiast alles kunnen delen maar vind het wel heel speciaal nu. Nu is het geslacht en de naam een verrassing bij de geboorte voor anderen, ook wel een voordeel eraan is dat niemand echt is gaan raden naar de naam(ofja namen), heel fijn. Vorige zwangerschap wisten veel de naam al (doordat ik ooit eens de naam verteld had als we een jongen zouden krijgen) en dat vond ik niet zo leuk. Iedereen is hartstikke nieuwsgierig en het is best grappig om te zien wat iedereen denkt en vooral waarom haha. Ben wel heel bang dat een van ons zich verspreekt de laatste weken.
Bij alyssa en daymian hebben we het aan onze ouders en broer en zus verteld en later aan goede vrienden van niet ons. Deze keer tot nu toe alleen aan onze ouders, broer en zus en de kinderen. We hebben de kinderen gezegd dat het een geheim is, maar dat als ze zich verspreken het ook geen ramp is. De naam houden wel geheim, ook voor de kinderen.
Wij gaan het ook vertellen als we het weten. Ik ben een enorme flapuit en zou mezelf in de stress werken als ik er op moet letten dat ik niks mag zeggen. Niet alleen dat maar vind het ook leuk om met mijn moeder of vriendinnen gewoon lekker kan shoppen zonder op te moeten letten of ik iets blauw of roze pak
Bij de eerste wist ik t zelf niet. 2e, 3e en 4e gewoon aan iedereen verteld. De 5e met mijn huidige vriend, die wilde t graag geheim houden. Alleen aan de ouders verteld. Maar mijn schoonouders gaven aan dat ze t achteraf leuker vonden om t niet te weten en mijn moeder heeft t verklapt aan onze kinderen en andere mensen, terwijl we dat niet wilden. En in huis zitten zoeken naar het geboortebord om achter de naam te komen. En dit ook verklapt aan de kinderen. Hier baalden we zo van dat we t nu tegen helemaal niemand in onze omgeving meer gezegd hebben
Bij de eerste 2 hebben we het direct na de pretecho verteld. Vonden het ook veel te leuk om het niet te delen. Nu weten we het zelf ook niet (wilde ik ook een keer meemaken) en dan blijven sommigen stug toch iedere keer weer vragen wat het wordt, want volgens hen weten we het vast wel, dus kunnen we het net zo goed gewoon vertellen. Gaat m'n ene oor in en het andere weer uit. Gewoon lekker doen waar jullie je goed bij voelen. Je omgeving heeft er hoe dan ook wel een mening over .
Ik kon m'n mond echt niet houden. Toen m'n test positief was, wist iedereen dat ik zwanger. Van de cassiere tot de sigarenboer. Na de geslachtsecho met 14 weken had ik het ook iedereen verteld. Met de 2e ga ik echt heel hard m'n best doen om m'n mond te houden.
Ja we baalden er ook vreselijk van. Tijdens de bevalling zat ze beneden met de kinderen te wachten en toen de kleine er was kwam ze boven en gaf direct heel triomfantelijk een cadeautje: een naamtrein met zijn naam! Mijn vriend ontplofte bijna en we hebben zelfs nog getwijfeld om zijn naam alsnog te wijzigen. Maar dat wilde ik niet. De kinderen vertelden later dat oma het allemaal verklapt had aan ze. Dus deze zs blijft oma op afstand :x
Wij gaan het niet vertellen. Ik vind het wel leuk om iets voor ons zelf te hebben en anders gaat de familie van mijn vriend zo pushen over hoe hij/zij gaat heten en daar heb ik geen zin in. Het is daar ook heer raar om het niet te vertellen, normaal gesproken vertel je alles ook de naam. Mijn schoonmoeder kan absoluut geen geheimen bewaren dus alleen ouders vertellen is geen optie.
wij hebben het gezegd, zodra we het wisten. Heel fijn, hoeven we niet geheimzinnig te doen over z'n kamertje en spulletjes. we hebben ook al super veel gekregen.
wij hebben het vertelt omdat we onze 3 kinderen graag wilden vertellen of ze een broertje of zusje krijgen en daar naast me zelf kennende verspreek ik me toch wel hihi
Ik heb het wel verteld, anders zou ik toch over een hij of zij praten dus dan zou alsnog iedereen het weten. Voor mij persoonlijk voegt het ook niks toe om het geheim te houden.
Ik wil over 2 weken een geslachtsbepaling laten doen maar wij hebben besloten om het wel een tijdje voor ons te houden maar op ten duur toch te vertellen ivm cadeautjes enzo. Omdat de naaste familie meteen wist dat ik zwanger ben willen wij nu "even" een geheimpje voor ons zelf 😜
Bij onze 1e hebben we het gewoon verteld, alleen mijn moeder wist de naam (die waren we bijna kwijt geweest). Bij deze 2 mag iedereen ook weten wat het wordt, maar de namen blijven geheim.