Ik kan dat niet voor mi houden, dus vanaf 16 weken wist iedereen het geslacht. Daarbij vind ik het wel makkelijk qua inrichting en kleertjes kopen. Hoef ik ook nergens geheim over te doen.
Bij beide kindjes gewoon verteld. Mocht er ooit een 3e kindje komen, dan wil ik het helemaal niet weten van te voren of we houden het geheim. Maar aangezien ik niks voor me kan houden, zal het wel het eerste worden
Nope, we krijgen ons eerste wondertje, en mn vriend&ik zijn de enige 2 die het geslacht weten, is superleuk, wel lastig, en verspreking zit er snel in, maar niemand heeft een verspreking opgemerkt (ik praat sowieso vrij warrig ) dus blijft nogsteeds tussen ons, vind ik zoiets persoonlijks ook, en supermooi dat we de enige zijn die het geslacht weten!! ^.^ <3
Hier word het geslacht gewoon bekend gemaakt. Vinden wij veel te leuk. Om het niet te delen. Hebben we de voorpret met iedereen.
Bij de eerste wisten wij beiden wel het geslacht en onze omgeving wist ook dat wij het wisten maar we hebben het geslacht toen voor onszelf gehouden!! Kamertje hermetisch afgesloten hahaha Nu ben ik zwanger van ons tweede en derde kindje (jaaaaa tweeling!!) en weten we de geslachten niet. We wilden het aanvankelijk beiden wel weer weten, maar manlief wilde nu de geslachten aan iedereen vertellen. We werden het niet eens en toen hebben we besloten het beiden niet te gaan weten. En ik moet zeggen dat ik het hartstikke leuk nu vind om het niet te weten. Manlief niet, die wordt gek van het niet te weten haha. En ach, ik moet eerlijk zeggen dat toen ik afgelopen maandag in een hele gave babywinkel was ik ook wel ff dacht dat het wel heel leuk was geweest als ik gericht dat mooie spul kon kopen. Maar ik vind dat we het nu te lang niet weten om nu het alsnog te gaan weten. Dat zou ik dan weer zonde vinden haha
Bij de eerste wilden we het zelf niet weten en nu bij de tweede vertellen we het geslacht alleen aan de naaste familie
2x wel, of ze nou nu het geslacht te horen krijgen of nadat het geboren is, maakt toch niet uit? En daarbij, mijn man kan zijn mond toch niet houden en ik denk uiteindelijk ook niet haha! Veel te leuk om met iedereen te delen. En de nieuwsgierigheid van iedereen naar dit nieuwe hummeltje blijft er toch wel!
Wij hebben met beide keuzes ervaring: Het niet vertellen betekent: - samen met je partner een bijzonder geheim delen. - Je kunnen voorbereiden en in stilte genieten van het geheim - In de winkel als je wat koopt voor de baby constant over je schouder kijken of er geen bekende aanwezig is. - Maanden lang heeeeeel erg opletten wat je zegt als je het over de baby hebt (vond ik een beetje het spelletje 'geen ja geen nee mogen zeggen' maar dan geen hem/haar/zij/hij ) - alle spulletjes heel goed opbergen, gordijnen dicht bij het inrichten van de babykamer, altijd opletten. - mensen die uit nieuwsgierigheid toch gaan 'vissen' wat het is, bedacht zijn op je uitspraken. Het wel vertellen betekent: - Dat al snel iedereen het weet, ook minder bekenden met wie je niets deelt. Van een bijzonder geheim is geen sprake meer. - Niet spastisch hoeven te doen over wat je zegt of over spullen etc. - Opmerkingen over het geslacht in ontvangst mogen nemen (niet altijd even gewenst misschien). Misschien helpt het je wat
Ja eigenlijk wel hè haha, maar dat vind ik toch net nog iets te bijzonder om zo snel al met de hele wereld te delen. Er moet wel wat te raden over blijven natuurlijk!
Wij hebben het op een leuke manier verteld aan directe familieleden. Verder heb ik het verteld aan een aantal goede vriendinnen waarvan ik het leuk vind als ze het weten. Verder aan niemand verteld. We hebben er dus geen groot geheim van gemaakt, maar we vinden het ook leuk als er nog een grote groep mensen is voor wie het wel een verrassing is. Leuk om tzt aan te kondigen dat je een zoon/dochter hebt, mensen vinden dat vaak ook spannend en leuk om te horen.
Wij vertellen het gewoon zodra we het weten! Vriendlief maakte het niet zoveel uit, maar ik ben een ontzettende flapuit, dus zou het veel te moeilijk vinden om m'n mond te houden hahaha
Gewoon verteld bij de 1ste en 2 de. Straks als we weten wat onze 3 de word zijn we er ook gewoon open over. Als mensen weten dat jij weet wat t word gaan ze zo op alles Letten wat je zegt. Stel je voor dat je je verpraat. Heb ik geen zin in hoor hahaha.
Bij de eerste wilde ik echt dat niemand het wist. Dat vond ik zoooo stom, ik begreep echt niet dat iedereen dat tegenwoordig maar gewoon vertelde en ik ging écht niet meedoen aan die hype. Daarna heb ik me maandenlang in allerlei bochten moeten wringen, met honderdduizend smoesjes moeten proberen mensen te overtuigen dat ik me écht niet had versproken als ik dat eigenlijk wel had gedaan en moest ik alle spulletjes verstoppen, in plaats van dat ik m'n enthousiasme kon delen met anderen door ze te showen.. Bij de tweede hebben we het een paar weekjes voor onszelf gehouden en toen bekend gemaakt. Ik had geen zin in dat panische gedoe rond het geheimhouden en ik vond het achteraf ook veel leuker om het met zoveel mensen te kunnen delen. Soms kom ik mensen op ZP tegen die het geheim willen houden en waarvan ik lees dat ze zich verspreken. Vind ik altijd heel lullig, want ik weet nog hoe erg ik dat zelf altijd vond. Als ik ze er dan op wijs, met alleen maar goede bedoelingen en zodat ze het bericht aan kunnen passen zodat verder niemand het kan lezen, krijg ik vaak hele boze reacties. Dat hebben ze 'expres' gedaan en ze hebben zich helemáál niet versproken! :x En dan denk ik; hee, zo was ik ook als ik mezelf versprak
Wij willen het hier graag rond 15/16 weken weten! En iedereen mag het weten. Vind wel iets van neutrale kleertjes leuk, maar ik shop liever gericht. Omdat er zoveel leuke kleertjes zijn voor jongetjes/meisjes! En daarnaast zijn we gewoon super nieuwschierig😀 Alleen de naam houden we tot de geboorte geheim hihi.
Wij wel.. waarom? Waarom niet? Vind het veel te leuk om mn aankopen te delen ^_^ En heel dat.. ik wil het niet weten want dan is de lol eraf excuus is onzin.. je verschuift je verrassing en als t kindje geboren is zegt niemand van... aaah... laat daar maar liggen weet toch al wat het is!
Wij houden het geheim. Alleen ML, ikzelf en het ziekenhuis weten het Gewoon te leuk, ons geheimpje! Vind het ook totaal niet moeilijk om het te verzwijgen naar familie en vrienden. Alleen wat jammer dat ik bepaalde spulletjes nog moet wegzetten tot na de geboorte zodat niemand die zou zien, maar voor de rest bevalt dit geheimpje ons super! Hebben zelfs een poll waarbij iedereen mag raden wat het geslacht zou zijn Heel leuk dat we stiekem al weten wie wel/niet wint. Zelf vind ik het ook leuker als familie/vrienden het geheim houden. Dan kan ik mezelf maandenlang gek maken en denken wat het geslacht zou zijn
Geslacht mag van ons gewoon bekend gemaakt worden, naam houden we wel voorlopig voor onszelf met als reden dat daar altijd zoveel commentaar op komt.