Geslacht vertellen, waarom wel/niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mmmrolmops, 26 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Maar als het je omgeving niks uitmaakt, waarom zou je het dan vertellen?!?

2. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Omdat je je blijdschap wil t delen?

3. Logan

Logan Niet meer actief

Als het ze niks uitmaakt, waarom dan vertellen?

4. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Dat hoef je toch niet speciaal te vertellen? Als mensen er naar vragen, geef je gewoon antwoord. En dan oooh leuk een meisje of oooh leuk een jongen. Klaar.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Dat zou kunnen, wij vonden het leuker om te zeggen 'het is een verrassing.' Nooit geweten dat men zich daar zo over opwond, zeker als het ze toch niets schelen kan ;)

6. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Woop woop
    Misschien komt het door de hormonen maar ik moet stiekem wel een beetje lachen hoe heftig sommige hier reageren en hun 'gelijk' proberen te halen, die er in dit geval helemaal niet is want iedereen moet lekker doen wat ze willen!

Wij wisten het beide keren wel vonden we hartstikke leuk ook om te delen, maar nu willen we t niet weten omdat ook eens te ervaren.
    En we wisten het niet voor de omgeving, maar voor ons zelf. En t zelfde geld nu, we willen t niet weten voor ons zelf wat onze omgeving daar eventueel van vind zal mij mn **** roesten 😉

En qua cadeautjes... hier werden altijd de dingen pas na de geboorte gehaald of een leuke cadeaubon of iets (wat ik zelf nog fijner vond;))
    Je hebt ook unisex luiertaarten, het draait om de luiers en luiers zijn luiers daar hoef ik geen tierelantijntjes bij 😂

7. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik zelf niet maar een 'kennis' op fb wel..
    Dat zou een meisje worden maar een paar weken later plaatste ze toch een update dat t een jongen ging worden,woops.
    Gelukkig nog 15w voor de bevalling 🙈
    Maar nog niet gehoord dat er daadwerkelijk een meisje geboren werd ipv een jongen of andersom:)

8. Logan

Logan Niet meer actief

Vind ik dus ook maar er zijn er zoveel die er niet tegen kunnen, dat ik het niet laten kon :p

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat was hier ook, ben zo'n flapuit dat ik het toch niet voor me kon houden.
    Buiten dat vond ik het veel leuker om kleding en spullen te krijgen die leuk zijn voor het geslacht.

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wij hebben het geslacht bekend gemaakt omdat wij dat leuk vonden. Ik kan mij voorstellen dat mensen die dit niet doen, dat doen omdat zij dat leuk vinden.

Wat ik daar van vind? Nou niets. Ik vind het leuk om te weten of een ander een zoon of dochter krijgt maar als ze dat niet willen vertellen, prima. Dan krijg je een stom uniseks rompertje, puh! :p (grapje)

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    We hebben het niet verteld bij de eerste en tweede. Voor ons voelde dat goed, was iets speciaals/intiems tussen ons tweeën. Men vond het ook niet raar. Ik ken maar weinig mensen die het geslacht al tijdens zwangerschap vertellen (ik wist het alleen van de tweeling van mijn broer, nu ik er zo over nadenk...).
    (Kraamcadeautjes werden ook na geboorte gekocht, heb echt geen suffe unisex dingen gekregen ;))

Bij de derde stond ik er anders is. Het was hoe dan ook een geslacht 'wat we al hadden' ;) en daarom iets minder 'magisch' en het leek me voor de 2 oudsten (en dan mn de oudste) wel makkelijker/tastbaarder om te weten of zusje of broertje werd (er was al zoveel wat ze niet wisten ;)). Toen dus wel het geslacht gedeeld, ook dat voelde toen goed. Toen was de naam de verrassing ;).

12. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Wij hebben het aan iedereen verteld, ik zou niet weten waarom
    Niet.. Wij vonden het ook leuk en speciaal om het met iedereen te delen. Het is voor de omgeving ook een verrassing als je het met 20 weken verteld. Wij zijn persoonlijk niet zo van 'geheimzinnig' doen over dingen, wij vinden het leuker om met mensen over het geslacht te praten dan mensen te laten raden. Maar ieder zijn ding! Sommige vinden het juist leuk om het niet te vertellen.

Deel Deze Pagina