Hallo dames, Ik ben nu 25 weken zwanger, ik probeer dagelijks contact te krijgen met mijn baby maar dit lukt nooit. Als ik het kindje voel en ik leg mijn hand op de buik is het weg! Ik heb ons kindje ook nog nooit gevoeld van de buitenkant, van de binnenkant al vanaf 17 weken! Heeft nog iemand dit? Ik heb echt geen geduld om een half uur te wachten terwijl het kindje net geschopt heeft toen ik geen handen op mijn buik had. Ik voel mijn baby ook constant op dezelfde plaats. Heeft nog iemand dit? Heeft iemand tips? Daarbij voel ik ons kindje ook vooral als ik bezig ben, als ik zit of lig haast tot bijna niet... Ik heb thuis een dope-tone wat ik ik 1 a 2 keer per week gebruik dus dat is wel geruststellend.
tja tis toch een kwestie van geduld denk ik wat ik hier ook wel vaak deed savonds een half uur op de bank liggen en dan alleen naam mijn buik kijken. dan had ik de handen er niet op. prachtig vond ik dat,kon enorm goed zien dat ze tekeer ging. later in de zwangerschap als ik op bed ging liggen moest ze eerst papa in de rug schoppen. heel vreemd... maar als ze dat niet had gedaan werd ze ook niet rustig en kon ik niet slapen. nu had ik wel een extreem druk kind in de buik hoor.
toen ik hier de baby net begon te voelen kon ik mijn hand op mijn buik leggen en kreeg direct een reactie terug dan ging ze er echt tegen aan liggen leek het wel. maar zodra mijn man dat deed was ze weg. maar nu ook niet meer, de ruimte word ook krapper maar als ze nu schopt of als ik voel dat ze draait en ik leg mijn hand op mijn buik dan stopt ze er meteen mee. wat ik nog wel eens doe en waar sommige baby's op reageren is een dromenvanger waar een muziekje uit komt op of bij je buik leggen. heb er 1 van woezel en pip en die leg ik elke avond bij mijn buik en dan begint ze echt te draaien. is het proberen waard (en het schijnt dat als de baby is geboren ze heel rustig worden van het geluid wat ze dan zo gewent zijn om te horen)
Hallo Dames, afgelopen zaterdag bij de VK geweest en uitgelegd dat ik alleen wat onder in mijn buik voelde, niet reageren tegen mijn hand maar heel ergens anders...etc... Ze ging kijken met de echo en daar werd het ineens heel duidelijk. Ons kindje ligt met de armen en voeten onderin en met het hoofd bovenin en met de billen rechts boven. Ik dad wel degelijk een druk kind aldus de vk! Nu moet ons kind dus nog even draaien, maar tijd genoeg. Zijn er dames waar het kind met 26 weken in stuit lag en daarna nog fijn gedraaid heeft (of niet natuurlijk)? bedankt voor jullie reacties. groetjes Dorianne
Ja hoor met 26 weken heeft de baby echt nog zoveel ruimte dat t nog veel kan draaien ik had van week 26 tot week 30 ook dat de baby naar beneden lag en heb m'n placenta ervoor dus voelde ook weinig (wel van binnen maar niet van buiten) nu is de baby sinds vorige week gedraaid ligt dus met z'n hoofd naar beneden en nu voel ik hem kei veel trappen en draaien dus das is kei gaaf alleen dat ik nu al blauwe ribben heb zelf van de buitenkant te zien... gister met de echo trapte hij er ook flink op los hahaha maar soms echt AUWH.... maar meid jou babytje ga je ook heus nog wel voelen zoals mij nou want hij/zij wordt steeds groter dus minder ruimte en dan voel je t echt wel!! Suc6
mijn baby ligt pas sinds een week goed en is niet meer gedraaid. Daarvoor was het constant draaien en waren de bewegingen om de paar dagen anders.