geslacht wel of niet weten? dillema. .

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door paula1984, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

geslacht wel of niet weten? dilemma...

1. ja is net zo leuk!

2. nee de verrasing bij de bevalling is veel leuker!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Arr

Arr Actief lid

24 aug 2012
    249
    3
    18
    Wij weten het ook nog niet. Bij de 20-weken echo hebben we het de verloskundige op een briefje laten schrijven, die nu nog dichtgeplakt op de kast ligt. Het geeft me rust dat het daar ligt. Als wij de behoefte hebben om toch nog te kijken, dan kan dat ook gewoon.
    Ik wil het eigenlijk wel weten, man liever niet.

Ben benieuwd of we het nog openmaken, het is wel praktisch voor het inkopen van spullen... Wil een aantal dingen liever wel in de kleur hebben, zoals een boxkleed, aankleedkussenhoes, etc. Maar eigenlijk is dat ook niet eens heel belangrijk allemaal. Als het maar gezond is. We zien nog wel wat we doen!

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Sinds ik het geslacht weet (16w) vind ik mijn zwangerschap veel leuker en echter. Zou het bij een volgende zwangerschap weer willen weten.

3. El80

El80 Actief lid

11 jun 2012
    159
    1
    0
    Wij hebben morgen 20 wk echo en willen het wel weten. Ik vind het al zo bijzonder dat we een kindje mogen krijgen, dat het het voor mij niet extra leuk maakt dat het tot aan de bevalling een verrassing is.
    Ik vind het spannender om morgen te horen of alles "erop en eraan" zit en het (voor zover ze kunnen zien) gezond is.

Daarnaast heb ik er persoonlijk behoefte aan om mijn zwangerschap meer te beleven en vind ik het praktisch. Het is voor iedereen een persoonlijke keuze. Je moet doen wat goed voelt. Misschien dat ik daar bij een tweede anders over denk. Nu heb ik die behoefte wel.

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Meiden bedankt dat jullie allemaal de moeite nemen om zo leuk te antwoorden! Badankt iedereen alvast

Liefs paula

5. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik het niet wou weten, maar m'n man wou het wel weten.
    Een kleine 2 weken voor de 20 weken echo ben ik toch van mening veranderd. Reden? Ik zag te veel geslachtsgebonden spullen die ik superleuk vond en ook een beetje omdat ik weet dat m'n man het graag wou weten.
    En wat een heerlijk gevoel toen ik het wist (en ben flink gaan zoeken op marktplaats naar leuke kleertjes ed)

6. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Wij wisten het wel maar na de bevalling was ik daar echt niet meteen mee bezig... Ook alsook het niet had geweten.

7. lola89

lola89 Lid

26 aug 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou echt te nieuwsgierig zijn om het niet te willen weten!

8. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ja ik heb precies hetzelfde! Het idee van zwanger zijn gaat veel meer leven, zeker in de weken totdat je het kindje voelt.

9. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Wij willen het beide ontzettend graag weten :) Zijn ook erg nieuwsgierig... altijd al haha.

Ik heb ook het ideeën dat het plaatje dan wat echter wordt. Heb al verschillende dingen gevonden die ik leuk vind voor de kinderkamer, maar heb echt dingen voor een jongen en dingen voor een meisje. Ook merk ik dat veel kleding echt voor jongens of meisje is.

Verder maakt het ons ook echt helemaal niets uit als het kindje maar gezond is :)

Knap van sommige dat jullie het willen bewaren tot de geboorte! Ik zou dit persoonlijke echt niet volhouden, zou het liefst nu al weten haha. Gezien mijn man nog erger is....

We zullen het ook wel vertellen aan familie en vrienden waarvan ik eerder altijd keihard zei dat we dit echt niet gingen verklappen. Iedereen is zo enthousiast en we zijn de eerste in de familie met nog 3 zussen en 2 broers die allemaal graag spulletjes willen gaan kopen.

De naam houden we dan wel nog echt tot de geboorte geheim. Ook wel erg mooi dat dit nog een geheim van mijn mijn en mij is.

Lijkt me wel heel raar als ik het zelf zou weten en mijn man niet. Gelukkig willen wij het dus allebei weten.

10. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Wij weten het geslacht van de kleine ook. :D
    We hadden allebei zo'n sterk voorgevoel voor het geslacht en waren heel benieuwd of het zou kloppen, en dit was ook zo.

Voor ik zwanger was dacht ik altijd dat ik het niet echt hoefde te weten. Leek me wel leuk de verassing. Maar mijn man wil het wel echt weten, zo word het voor hem ook een stuk echter. Hij wilde heel graag een meisje en dat krijgen we dus ook.

Ik zou bij een evt. 2e het ook wel niet willen weten maar ik weet dat mijn man wel een voorkeur heeft voor een jongen bij een 2e kindje. Dus misschien dat we het dan ook wel weer gewoon willen weten, zodat hij OF blij kan zijn met zijn zoon op komst OF zich kan voor bereiden op nog een meid. ;)

Overigens vind ik het nog steeds heel spannend allemaal, er blijft genoeg verassing over voor na de geboorte. Want hoe ziet ze er uit en welke kleur haar heeft ze. Op wie lijkt ze, hoe groot is ze enz. Sowieso het hele leven met een mensje erbij is een verassing! :D

Maar ik kan me goed inleven in beide keuzes.

11. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Wij wisten het bij de eerste wel, dit keer niet. Het lijkt me gewoon heel leuk om er pas achter te komen wat het geslacht is als het geboren is! Alsof je een kadootje uitpakt ;)
    Plus dat het ons ook echt geen bal uitmaakt. Spulletjes hebben we vorige keer al vrij neutraal gekocht dus die kunnen we sowieso opnieuw gebruiken. Jongenskleertjes hebben we genoeg, meisjeskleertjes kunnen we dan mooi aan kraamvisite vragen :)

Het is gewoon heel persoonlijk. Volg je gevoel!

12. Pienpien

Pienpien Nieuw lid

4 nov 2012
    3
    0
    0
    Ik weet het niet: eigenlijk wil ik het niet weten. Maar ben toch wel erg nieuwsgierig... Mijn vriend daarentegen wil het wel weten. Nu ben ik bang dat als hij het weet, ik mezelf niet in bedwang kan houden om het toch te weten te komen :)))

Deel Deze Pagina