Geslacht wel of niet willen weten?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Hopeforyou, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ang88

Ang88 Actief lid

24 feb 2014
    182
    0
    16
    Ik werk als spoedeisende hulp verpleegkundige
    NULL
    Wij weten het ook niet. Vooral ML wilde het niet weten en wij vinden wel of allebei niet of allebei wel. Toch raar anders met namen verzinnen enz. Ik ben inmiddels wel echt super nieuwsgierig !!

2. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Bij de eerste wilden we het niet weten, was prima.
    Bij de tweede was er allemaal veel onzekerheid over de gezondheid van de kleine en kregen we elke 2 weken een echo en toenhebben we gezegd we willen het graag weten. Ook voor het geval het toch misgaat dat je al wat meer een indentiteit hebt.
    Nu willen we het weer weten, dezelfde reden als bij nummer 2 alleen nu si het nog de vraag vertellen we het ook aan anderen of houden we het voor onszelf.

3. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Zwanger van de eerste en wij willen het geslacht niet weten..

Het praktische vind ik zelf wat overbodig.. Na de geboorte zijn de accessoires en jongens/meisje kleding zo aangeschaft.
    En juist het neutrale (grijs/wit) past heel goed bij ons thuis. Straks is het zo meer jongens of meisjesachtig wanneer het geboren is.
    Hebben nu voor elk geslacht een naam gevonden.. :)
    Kaartje kan vaak zowel in blauw als roze? Of anders 2kaartjes uitzoeken. Alleen maar leuk vind ik :D

De verrassing bij de geboorte lijkt me juist zo speciaal!!

En natuurlijk ben ik met momenten erg nieuwsgierig. Maar ben blij dat het geslacht nog een verrassing is en blijft :)

4. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik wil het sowieso weten dan kan ik mij daar al lekker op verheugen :)!! Kleertjes kopen, naam etc.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij de eerste wilde we het niet weten, wat een geweldige verassing. Bij de tweede wel omdat ik dat ook eens mee wilde maken. Heel leuk maar stukken minder bijzonder. Voor onze zoon was het wel stukken tastbaarder, hij kreeg een zusje. Bij nr 3 had ik zelf zoiets van een verassing zou ik wel weer heel leuk vinden. We hadden van alles wat dus wat het geslacht zou zijn deed er helemaal niet toe. Praktisch gezien heel onhandig want we hadden echt veel roze en zouden wat spullen moeten vervangen. Daarnaast miste ik bij onze zoon de eerste periode wel echt het blauw, alles was neutraal. Uiteindelijk gaf de twee andere de doorslag, was het een broertje of zusje in mijn buik? Het heeft ze veel rust en voorpret opgeleverd.

6. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik was vanaf het begin af aan ontzettend benieuwt of we een jongetje of een meisje zouden krijgen. Ik had heel sterk het gevoel dat het een meisje zou worden maar of dat echt zo was? Gelukkig was vriendlief net zo nieuwsgierig en wou hij het ook graag weten. Wij hebben het zodoende bij de 20 weken echo gehoord. Ons kindje krijgt gewoon een neutrale kamer maar ik vind het wel heel leuk om gericht kleertjes en dergelijke te kunnen kopen. Ik vind unisex kleertjes lang zo leuk niet. Voor vrienden en familie houden wij het geslacht geheim tot na de geboorte. Wij zijn zelf erg blij dat we het weten maar vinden het wel leuk als het voor de mensen om ons heen een verassing blijft.

7. Eriva

Eriva Niet meer actief

Ik persoonlijk vind dat het wat tastbaarder wordt, zodra je het geslacht weet.

8. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    Bij de eerste 2 wisten wij het niet, was erg spannend en het gissen is heel leuk.
    Maar deze keer weten we het wel en ik vind dit nu ook superleuk, heerlijk shoppen.
    Moet wel zeggen dat niemand anders weet dat wij het geslacht weten, dus niemand is er naar aan het vragen.

9. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik kan me niet inhouden..bovendien vindt ik het kindje al een grote verrassing ..het geslacht is slechts een tipje van de sluier zeg maar :)

En natuurlijk is het handig voor de algehele voorbereiding.

Ik snap ook wel dat mensen ervoor kiezen om het niet te weten en ik vindt het knap als zij zich eraan houden ;)
    Wat ik persoonlijk wel heel stom vindt wat ik hier wel eens lees in topics...dat mensen het geslacht zelf weten.. 'maar het nog even voor zichzelf houden' :dan denk ik ok, alsof het iemand kan schelen buiten jullie zelf om wat het geslacht is.. who cares about the surprise ;)

10. Dat gevoel heb ik ook heel erg. Het geslacht maakte ons echt niet uit (en mocht bij de bevalling blijken dat ze het bij een stuk of 30 echo's verkeerd hebben gezien, dan zullen we daar nog steeds alleen maar om lachen ;) ), maar ik wilde het wel graag weten.

Daarnaast ben ik ook veel te nieuwsgierig hoor, dat heeft ook zeker meegeteld :)

11. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Toch een hoop die het ook niet willen weten dus.

Dacht echt dat ik een geval apart was. Als je soms op facebook leest dat iedereen gelijk het geslacht openbaar maakt, denk ik, wat is er dan nog een verassing. Alleen de naam en hoe hij of zij eruit ziet. Maar daar heb je tegenwoordig weer 3d echo's voor....

Blijft voor mij vooralsnog wachten tot de geboorte, maar wie weet veranderd het nog wel. We zullen zien.

12. LoveP

LoveP Actief lid

22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Wij wisten wat het werd. Heel handig en praktisch. Maar als we nog een kindje mogen krijgen willen we het als verrassing houden!

13. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik wist bij ze alle 3 wat het werd, bij de eerste heb ik netjes gewacht tot de 20 weken echo en bij de andere 2 heb ik van tevoren een geslachtsbepaling laten doen, deze keer zelfs met bijna 14 weken, ben veelste nieuwschierig om het niet te weten. Ik vertel ook gewoon wat het wordt en familie en dichtbij vrienden wisten bij de oudste 2 zelfs de naam al, nu weten we gewoon de naam nog niet. Mijn vriend komt ook uit een cultuur waar dit heel normaal is dat je dat gewoon verteld en ik ben een flapuit ;). vind hierdoor de "verassing" niet minder, de grootste verassing is het kindje zelf :)

14. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij wisten bij de eerste niet wat we kregen en nu weten we het weer niet :)
    WIj vinden het echt super leuk om het pas na de geboorte te weten ook voor alle andere familieleden/vrienden enz.

Ze zijn allemaal mega nieuwschierig en wij ook :D

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wij wisten het ..super leuk om gericht te shoppen haha
    En nu willen we t weer weten :)

16. guz3

guz3 Actief lid

17 feb 2008
    304
    0
    16
    Wij wisten het bij de 1e perongeluk en de 2e wilde we echt niet weten en nu weer niet. Tuurlijk ben je nieuwsgierig en betreft gericht kopen...binnen een week hangt dat kastje vol jurkjes of spijkerbroeken. In de kraamweek vindt ik t juist heerlijk om ze echt als n babietje aan te kleden en niet gelijk een strokenrok of ruitjes blouse.
    Maar das iedereen persoonlijk. Heerlijk 9 mnd fantaseren en bakerpraatjes lezen ;) Succes!

17. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ja. Maar alleen mijn man en ik mogen het weten.
    Familie vertellen we pas na de bevalling. :D

18. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Hihi, wel een beetje héél erg kort door de bocht. Er is toch veel meer aan een baby dan alleen zijn of haar geslacht? Bovendiien lijken 9 van 10 de baby's in de verste verte niet op de blobbels die je op de 3 echo krijgt te zien :p. Er blijft nog zoveel verassing over als je het mij vraagt, op wie lijkt ze, wat voel je als je haar ziet, hoe is haar temperamentje? Ik ben nog steeds mega mega nieuwsgierig naar die kleine baarmoederbewoonster van mij. Dat ik weet dat ze een meisje is doet hier niets aan af!

Maar iedereen moet natuurlijk gewoon lekker doen wat hij/zij wil. Ik snap ook best dat het leuk is om verrast te worden door het geslacht met de geboorte. Ik zou dat wachten zelf alleen never nóóóít vol kunnen houden (had het geslacht hier al zwart op wit middels een NIPT met 11 weken ;)).

19. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16

Ik bedoelde het ook meer als in, voor anderen. Omdat het zo vaak op facebook gegooid wordt, of iemand een meisje of jongen gaat krijgen. Tuurlijk blijft het voor jezelf heel anders of je het nu wel of niet weet. Nu ik het zo terug lees, staat het er misschien net even wat onhandig, maar ik bedoelde het dus voor anderen. :D

20. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    dit, bij alle 3!

Deel Deze Pagina