Geslacht: wel of niet zeggen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arendskelk, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. randi

randi Niet meer actief

hier mag ook iedereen het geslacht weten ( 2 meisjes dus) we kunnen het gewoon niet zwijgen :) maar de namen gaan wel een verrassing zijn

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Als de een het wel wil weten en de ander niet kan je het ook op laten schrijven in een envelop....

3. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Wij hebben het direct tegen iedereen gezegd. Persoonlijk denk ik ook dat wanneer je het zelf al weet, het een ander niet veel uit zal maken wat het wordt en of hij/zij het weet. Het gaat er in eerste instantie om of je het zelf wilt weten. Bijkomend voordeel is dat het, wat mij betreft, heel leuk is om al over je meisje (over jochie) te kunnen praten; maakt het voor iedereen concreter en is makkelijker dan te proberen het geslacht geheim te houden.

4. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Ik heb het gelijk aan iedereen verteld, ook aan mijn collega's zelf. Waarom zou ik het geheimhouden? Ze leren het toch.

5. dianapols

dianapols Lid

15 feb 2007
    57
    0
    0
    ADL-assistente
    Krimpen aan den IJssel
    Bij de zwangerschap van m'n dochter wisten we niet wat het zou worden,
    nu weten we dat we een zoon krijgen. Na de 20 weken echo was het bijna zeker en hebben we het voor ons zelf gehouden. Met 34 weken heb ik nog een echo gehad waarop het erg duidelijk was en hebben we het tegen de familie's verteld. De reacties waren erg leuk, ook blauwe kleertjes gekregen :) en als ik zelf iets blauws gekocht heb, kan ik het lekker showen. Ik heb ook een commode met raampjes, dus als er iemand boven komt, zie 'tie ook gelijk blauwe kleertjes liggen. De naam houden we geheim tot de geboorte.
    Groetjes,
    Diana

6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik hoorde van mn schoonzusje dat zij iemand kent, die nog voordat ze bevallen was (het duurde nog een aantal maanden) al tegen iedereen had gezegt dat ze een zoon kreeg die thijs ging heten...
    kijk dat je idd al tegen een aantal mensen zegt wat het gaat worden, ok. maar dat je ook gelijk de naam al geeft, is niet mijn idee.

7. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    ik heb ook lang getwijfeld of we het wel of niet wilde weten en of we het dan zouden vertellen of niet.

Ik heb uiteindelijk besloten om het niet te weten, ik had voor mij zelf geen goede reden (vond ik he) om het toch te willen weten.

Dus het is een verrassing voor iedereen haha

8. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Wij willen het weten, maar gaan het proberen geheim te houden voor iedereen anders, ook al let mijn schoonmoeder op al wat we zeggen, of we ons niet verspreken. We denken zelf nog in de zin van 'de baby' en 'het', maar sinds mijn man de baby gevoeld heeft, zegt hij 'zij', dus dan is de kans op verspreken steeds groter :) Het is geen staatsgeheim, maar we proberen het wel geheim te houden.

Ik ken ook zo iemand, die is nu zes maanden zwanger en zei me onlangs; het wordt een jongen, Jonah.

Ok, dacht ik...

9. Ice

Ice Fanatiek lid

15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Wy willen het allebei wel graag weten, mn vriend wil het liever geheim houden, ik wil het graag aan sommige mensen vertellen (schoonouders doen we ws wel, ik wil ook 2 vriendinnen inlichten)
    Maar als hy dat niet wilt, ga ik wel gewoon proberen mn mond dicht te houden, het is tenslotte ook zyn kindje...... ;)

10. Van mij mocht destijds ook de 'hele wereld' weten dat we een meisje kregen. Mijn man wilde het liever ons geheimpje laten zijn. Uiteindelijk hebben alleen mijn moeder en zus geweten dat we een meisje kregen. De familie van mijn man wilde het ook liever niet weten, dus dan is het wel zo gemakkelijk om het voor je te houden...

11. bapsie

bapsie Niet meer actief

en waar heb jij voor gekozen flientje?
    en hoe was de echo?

12. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ach, we hebben besloten het maar aan iedereen te zeggen, wel zo makkelijk. We houden de namen verder wel helemaal geheim hor Maar daar komt ie dan: het is een JONGETJE!

13. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Toen het 100% zeker was met de 20wk echo heb ik het gelijk iedereen verteld. Ik zou een jongetje krijgen en dat moest iedereen weten ook! :D

14. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik vind het wel best zo, dat iedereen het weet. Misschien ben ik gewoon wat conservatief in dit soort dingen. Mijn man hecht er wel heel vveel waarde aan en ik denk dat hij zich ook wat meer betrokken voelt bij de zwangerschap nu ook anderen het weten...

Deel Deze Pagina