Geslacht weten en dan....?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marit75, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dit echt een super idee, geweldig!

2. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Bij de 1e wisten we dat er een jongetje op komst was. We wilden dat eerst voor onszelf houden, maar hebben het toch aan (schoon)ouders verteld. Verder niemand! M'n moeder kon mij zo helpen met het kamertje en dergelijke, vond ik wel leuk om samen te doen en van m'n schoonouders kregen we zoveel cadeaus.. Was het wel heel handig dat het geslachtsgericht kon. ;)

Nu willen wij het weer heel graag weten, maar zeggen het dit keer helemaal niemand. Ook onze ouders niet..
    Onze vaders vinden dat juist spannend, m'n moeder zou het wel willen weten, denk ik, en m'n schoonmoeder.. Die gaat er al vanuít dat ze het weer mag weten! Haha! Dus niet! (hebben we nog niet medegedeeld...) Ze heeft 3 kleinkinderen en ze wist elke keer het geslacht, nu wacht ze maar eens tot de geboorte.. :p

En ik lees hier regelmatig: "Wij weten wat het wordt, dus waarom zou de rest dat niet mogen weten?!"
    Nou... Ik (wij) ben heel nieuwsgierig en vonden het heel bijzonder de 1e keer dat we hoorden dat een jongen kregen. Een zoon. Het werd ineens nóg echter. Maar bij anderen vind ik het juist leuk dat het tot het eind een verrassing blijft!
    M'n zusje is zwanger en nu nog 3 vriendinnen en we lopen bij elkaar te zeggen: "Ik denk dat jij 'dit' krijgt! En jij krijgt vast weer een 'dat'! Leuk toch!!

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik vond het persoonlijk ook onzin om het geheim te houden. Iedereen wist dat we een meisje kregen en toen we uit de naam waren wist ook iedereen hoe ze ging heten.

4. CinCinCin

CinCinCin Actief lid

27 jul 2011
    121
    0
    0
    Verzorgende IG
    Omgeving Utrecht
    Wij hebben het niet geheim gehouden. Bij de 1e heb ik het ook niet geheim gehouden. Vind het zelf een beetje onzin om het niet te vertellen, maar da's voor iedereen verschillend...
    Het enige wat geheim blijft is de naam, er moet toch wel een kleine verassing zijn ;)

5. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Bij de eerste hebben we het echt geheim gehouden. Bijde tweede maakte het me al niet zo veel meer uit, wat het ineens een stuk makkelijker maakt om het voor je te houden! Wij hebben ook ontzettend veel lol gehad om mensen te laten gissen en op het verkeerde been te brengen af en toe. En dat is goed gelukt, want mijn moeder is met een jongenspakje aan komen zetten op kraamvisite :D

En deze keer, ach we zien wel! Ik denk dat we in eerste instantie mensen laten gissen, en misschien vertellen we het (een aantal mensen) nog wel eens voor de bevalling!

6. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    @Gentle; Je moet alleen niet een jolige bakker hebben dan!

7. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Mijn schoonzus heeft meteen verteld dat het een meisje was en hoe ze zou gaan heten. Ergens was dat wel heel erg leuk, want ik stuurde gewoon sms'jes, gericht aan m'n nichtje.

Ik weet niet of wij het willen vertellen aan iedereen. Ik wil het wel weten, ik ben benieuwd wie er in mijn buik zit!

8. Mammamia01

Mammamia01 Actief lid

20 sep 2011
    104
    0
    0
    administratief medewerkster
    Den Ham
    Ik heb t al 3x geheim willen houden, en dat is me al 3x mislukt hahaha :D :)

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Wij hebben het gewoon aan iedereen verteld.
    In eerste instantie wilde mijn vriend het geheim houden, maar ik vond dat onzin want als ze straks geboren is, weet iedereen toch alsnog dat het een meisje is haha!
    Uiteindelijk was hij zelf degene die het niet voor zich kon houden, waarna we het dus gewoon verteld hebben.

10. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    shoppen!!!!

Over het vertellen, ik heb het meteen aan iedereen verteld. Ook al vragen ze er niet naar.:p
    Ik zeg er ook meteen bij dat ze nu in ieder geval gericht kunnen shoppen voor de kraamcadeau's.

11. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Alleen mijn moeder weet het. Ik kon het gewoon niet voor me houden en vond het fijn om een shopmaatje te hebben.

Mijn zussen, vader en schoonfamilie weten het niet. Het leukste is dat iedereen zeker weet dat het een jongen is. Van een meisje kan gewoon geen sprake zijn. Nou na 4 echo's is het toch nog steeds een meid dus dat wordt een enorme verrassing.

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij de eerste mocht iedereen het weten na de pretecho met 16 weken en bij de tweede (ben nu 7w4d zwanger) mag ook iedereen het weer weten. Ik zou me anders toch wel een keer verspreken en dan vind ik het leuker om het gewoon zelf te vertellen. Maar iedereen moet natuurlijk dat doen waar hij of zij zich lekker bij voelt.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Iedereen die weet dat ik zwanger ben weet ook dat we een meisje krijgen.
    Bij mn eerste heb ik dat ook gedaan, ik vond dat wel makkelijk. En tegenwoordig vind ik het ook helemaal niet vreemd dat mensen dat vertellen.
    Tijdje geleden vertelde een medewerker dat zn vrouw zwanger was, dat het een jongen was en dat hij Thijmen gaat heten, dat vond ik dan wel weer gelijk veel info, maar goed, ieder voor zich :)

Deel Deze Pagina