Gisteren had ik een nekplooimeting gelukkig was alles goed maar ik ging dus een beetje vragen naar het geslacht en zei dat er zelf mensen al wisten wat het zou zijn met 12-13 weken toen zei ze jaa als we het kunnen zien dan kunnen we dat idd nu al zien ... Dus toen zag ik heel snel beentjes open gaan en ze vroeg een paar minuten later wil jij weten wat ik denk dat het is ?? Jaaa natuurlijk zegt ze ik denk een Meisje !!! Nu is mijn vraag zijn er hier nog mensen die het geslacht met 12-13 weken wisten en zoja hadden ze het goed of fout zo vroeg in de zwangerschap ??
Ik heb het een keer eerder gehad dat de echoscopist een meisje zei met 12 weken en het ook een meisje is
Bij mij hebben ze het ook gezien met 13 weken en ze had het goed, bij een vriendin van mij met 12 weken en ook daar hadden ze het goed...
Zou er niet 100% op vast pinnen, collega van me was vorig jaar zwanger, toen zeiden ze eerst meisje en bij 20 wk was het ineens een jongen hihi.
Misschien deed ze haar vaststelling aan de hand van NUB-theorie. Heb je een echo-foto meegekregen? Deze kun je dan plaatsen op de 'Grote Nub-Topic' en dan kunnen de dames daar voor je gissen aan de hand van deze theorie.
haha ! Ik heb geen foto van het geslacht meegekregen het was tenslotte een nekplooimeting heb gewone foto's meegekregen van het kindje in het geheel Nou ik denk dat als een echoscopiste het echt niet ziet niet zomaar wat zal zeggen ! want met me vorige zwangerschap heb ik het ook gevraagd en toen zei ze (wel iemand anders) kunnen we nu niet zien hoor maar was ook toen snel ergens tussen gepropt voor een echo en nu keek ze echt tussen de beentjes en tenslotte zit alles erop en eraan he ?! Dus over 3,5 week weten we meer of het nog steeds een meid is haha !
Ook al heb je een fotootje van het kindje in zijn geheel.. dan nog kan het zijn dat je het kan zien. Bij een zwangerschapsduur van 12 a 13 weken hebben zowel jongens als meisjes een uitstulpinkje en op deze leeftijd zit er dan verschil tussen. Bij een jongentje is de hoek tussen het lichaampje en het uitstulpinkje 90 graden of meer en bij een meisje dus minder dan 90 graden. Dit is geen truucje ofzo, maar een vaststaande theorie die door de echoscopisten meer en meer gebruikt wordt. En natuurlijk zijn er wel wat twijfelgevallen en moet je altijd een slag om de arm houden, maar in principe kan je er stiekem gewoon vanuit gaan dat het klopt wat er gezien is.
Gisteren heb ik ook een echo gehad bij 12wk6dg en toen vroeg mijn man ook of ze het al kon zien en ze keek en ze zei: ja als ik het nu zo zie is het een meisje, maar bind me er nog maar niet op vast want het is wel heel erg vroeg om het te zien. Dus ja, lastig. Ik ga er nog maar even niet van uit.
Bij mijn echo van rond de 13 weken werd er ook gezegd dat het een jongetje zou worden. De gynaecoloog wees zelf de piemel aan en ja hoor, het klopte ook nog.
Dat is echt gis werk, ik weet de site niet meer maar rond die tijd zien de geslachtsorganen er nog precies hetzelfde uit. Of de kleine moet voor liggen in de groei. Zal de site ff opzoeken, daar zie je bovenstaande heel goed in beeld.
Dat de geslachtsdelen er dan nog precies hetzelfde uitzien klopt. Echoscopisten hebben een techniek gevonden dat ze het evt. wel dan kunnen zien en dat heeft te maken met een uitstulpinkje. Op deze leeftijd staat dit uitstulpinkje bij jongentjes rechter omhoog (90 graden of meer). Maar ook echoscopisten houden hierbij nog een enorme slag om de arm! De echoscopist die ik had is ontzettend goed, de gyns vertrouwen blind op zijn oordeel en hij is voorzitter van de ned. verening van echoscopisten. Hij keek en gaf bij mij aan dat het een jongentje was (klopte ook), maar zei wel meteen: pin me er niet op vast en als je het zeker wilt weten, moeten we met 16 weken even weer een echo maken.
oooh wat leuk dat het zo vroeg al kan..ik dacht dta het altijd bij minimaal 16 weken kon en dan zou je al geluk moeten hebben. wij gaan met 16 weken een pretecho maken hoplelijk kunnen ze het dan al zien.