Indalingsweeën nu al?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Shaana, Oct 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

Apr 7, 2014
    886
    23
    18
    dag dames

ben vorige week voor het laatst op controle geweest bij de vk.
    de kleine maakt het goed, maar tot mijn verbazing al met het hoofdje naar beneden... nou dat komt wel vaker voor zei de vk.
    ook zei ze (omdat ik sinds 2 weken pijn heb aan me schaambot) dat het wellicht indalingsweeën zijn. daar schrok ik best van!
    voelt ineens zo dichtbij komen allemaal :) of is het alleen t woordje?

maar kan dat al zo vroeg? ben trouwens 30 weken zwanger, banner hieronder klopt niet helemaal :p

2. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ja hoor, dat kan prima. Die van mij was vrij laat, vergeleken met onze andere twee kinderen. Beide ingedaald rond 29/30 weken. Deze rond 32 weken.
    Met 35 of 36 weken lag hij ook echt vast. Het zegt in elk geval niks over wanneer je gaat bevallen.

3. Tigra

Tigra Bekend lid

Dec 15, 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Had ik bij mijn eerst zwangerschap ook. Het zegt niks over wanneer je gaat bevallen. Ik beviel met 39.3 dagen.

4. Evia

Evia Bekend lid

Mar 11, 2015
    595
    0
    16
    Hou jezelf ajb goed in de gaten en trek aan de bel wanneer er in jouw hoofd bellen (groot of klein) gaan rinkelen. Laat je niet afschepen door VK en laat je niet teveel gerust stellen als iets je ongerust maakt. Jij weet zelf het beste wat je voelt. Is er een extra check/echo nodig, ga daar dan in staan en eis het op.

Doe rustig aan..

5. Shaana

Shaana Bekend lid

Apr 7, 2014
    886
    23
    18
    dankjulliewel voor de geruststellende reacties
    goed om te weten dat het dus wel vaker voorkomt rond de 30ste week of meer
    heb afgelopen zaterdag een echo gehad en de kleine maakt het goed
    nog steeds met het hoofdje naar beneden..
    voel me nu verder gewoon goed en de kleine is lekker druk van tijd tot tijd

maar ik zal het zeker weten in de gaten houden allemaal

6. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

Sep 24, 2013
    2,111
    1,104
    113
    Ik heb soms ook steken 'down under'. Volgens mij gaat hij dan met zijn hoofdje in de bekken maar ploept ie er weer uit. Mijn dochter was tot aan de bevalling niet ingedaald en ben bevallen van haar met 39 weken (vliezen gebroken met 38.5) dus het zegt inderdaad niks over de bevalling. Mocht je het niet vertrouwen altijd de verloskundige bellen!

7. Meisje1234

Meisje1234 Actief lid

Feb 20, 2015
    337
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn kindje lig ook al met d'r koppie naar beneden en al vrij laag zagen ze met de echo met 30 weken.. Afgelopen zaterdag weer een echo gehad en ze lag nog steedsmet d'r koppie naar beneden..
    Heb soms ook steken daar beneden ja dus kan zijn van het indalen..
    Maar is niet erg..vind dit fijner als dat ze nog in een stuitligging zou liggen eerlijk gezegd omdat ik zelf in stuitligging ben geboren..
    Dit geeft me toch wel een wat prettiger gevoel☺️

8. Shaana

Shaana Bekend lid

Apr 7, 2014
    886
    23
    18
    grappig! dat gevoel heb ik dus ook een beetje... fijn dat ze nu zo ligt, want ook ik ben in stuitligging geboren en dat was geen pretje volgens moederlief!
    maar goed zegt niet zo veel, gewoon afwachten

9. Shaana

Shaana Bekend lid

Apr 7, 2014
    886
    23
    18
    steken wil ik het niet noemen bij mij.. af en toe voel ik wel een enorme druk tegen me blaas aan, soort van stomp en dat is soms wel minder

10. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook. Ik heb er best een paar weken (met vlagen) last van gehad. Toen hij eenmaal beneden lag, draaide hij namelijk nog wel met zijn hoofdje en dat gaf ook felle steken.

Het was niets om me zorgen over te maken volgens de verloskundige, het hoorde bij de termijn. Ik ben gewoon binnen de normale bandbreedte bevallen.

11. Bones

Bones Actief lid

Jun 12, 2015
    281
    80
    28
    Ja dit ken ik ook. ik heb dit zelf al weken en de kleine is nog steeds niet ingedaald volgens de verloskundige.

Ik kende deze steken niet van mijn vorige zwangerschap omdat de zl in een stuit lag. (dit zagen ze pas nadat ik al een paar uur bezig was in het ziekenhuis)

Share This Page