geslacht weten of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ly1, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Ik kan het niet vergelijken, omdat het bij beide een verrassing was. Ik wilde het niet weten omdat het me écht niet uitmaakte, en omdat ik er ook eigenlijk niet eens echt nieuwsgierig naar was. Dat zie ik wel als hij/zij geboren wordt. Het was wel het eerste wat me opviel toen het kindje eruit geglibberd kwam. En ik vond het een prachtige kennismaking, het moment van de geboorte was het moment dat hij (1e) en zij (2e) hun naam kregen.

2. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    grappig want ik was de laatste weken er erg mee bezig wat het nu zou zijn, en toen de baby eruit was dacht ik er helemaal niet aan, pas na een tijdje zei mijn man dat het een meisje was en ik dacht; oh, ok!
    :D maakte me op dat moment echt niet uit, was blij dat het in goede gezondheid eruit was

3. Itsmemarrie

Itsmemarrie Bekend lid

15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde het zooo graag weten, niet omdat het me ook maar iets uitmaakt wat het is zowel een meid als een jongen zijn super welkom maar gewoon omdat ik te nieuwsgierig ben! en ik moet zeggen dat ik ook wel problemen had met ""neutrale"" spullen kopen, ik vind het vaak te saai of al snel te jongens of meisjes achtig. ik hou wel van kleurtjes enzo en dat is al snel met een plaatje bloemetjes of auto's enzo...

ik ken trouwens ook een stel waarvan de een het wel weet en de andere het niet wil weten, best byzonder vond ik maar het schijnt nog te werken ook! een kast bevat de kleertjes en komt hij dus niet want hij wil het niet weten en de kamer is verder neutraal... ook nog een optie dus!

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Zodra ik ontdek dat ik in verwachting ben is het elke keer het eerste wat ik denk, 'wat zal het worden?!'.
    Ik vind het zoooo spannend, kan er echt niks aan doen.
    Dat terwijl het me verder niks uitmaakt ofzo hoor, maar gewoon het weten van en je lijkt dan ook dichter bij je kindje te staan.
    We noemde onze dochter ook gelijk al bij haar naam vanaf dat we wisten dat het een meid was.

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Het is de 3e , ik wilde het eerst niet weten maar daarna toch weer wel. Ik vind het vooral gemakkelijk met de spullen e.d. Wij houden het echter wel voor ons zelf.

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ik vond het juist handig dat ik alleen voor neutrale dingen kon shoppen, daardoor kon ik mezelf redelijk in bedwang houden omdat neutraal idd vaak minder leuk is ;)
    al ben ik alsnog losgegaan met schattige meisjesdingen toen ze er eenmaal was

7. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Bij mijn eerste was het een verrassing.. alhoewel dat de dingen nog moeilijker maakte.. waren namelijk ongepland zwanger en op erg jonge leeftijd. Financieel gezien moesten we het dus hebben van wat we kregen van vrienden en bekenden om ons heen.. en waarom ik weet het niet.. iedereen kwam met jongensspul aan.. maar t werd toch echt een meisje!
    Bij deze zwangerschap zou ik t wel willen weten, omdat t dan toch bepaalde dingen makkelijker maakt. Maar het is absoluut niet dat ik een bepaalde voorkeur heb. Ik hoop op een mooi gezond kindje in mijn armen!

8. Evie10

Evie10 Bekend lid

28 feb 2012
    672
    0
    0
    Nederland
    Ik wil het echt weten! Iedereen om me heen mag het dan ook gewoon weten! Ook om kadootjes te kopen :D

9. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar tijdens echo's zie je zelf toch ook wat er tussen de benen ziet een piemeltje kan heeeel duidelijk zichtbaar zijn, en verassing is wel leuk ma na bevalling zou ik wel willen genieten van mooie meisjeskamer of stoere jongenskamer en mini vrouw/mankleertjes, na bevalling heb je geen tijd en kracht, of moet je haasten, vooral als je een huilbaby hebt. Kadootjes zijn ook meestal niet jou smaak, daarom wil k het weten

10. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Wij hebben er heel bewust voor gekozen om wel te weten wat het geslacht is. Niet dat we een voorkeur hadden/hebben maar we waren gewoon te nieuwsgierig! En daarbij vonden wij (maar we hebben geen vergelijking) dat we nu makkelijker naar een persoontje toeleven als naar een baby. Toen we eenmaal wisten wat haar naam zou gaan worden noemen wij haar thuis ook zo. Het maakt het allemaal echter vind ik. Net of het nog dichter bij haar staan.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Persoonlijk vind ik de reden 'dan is de verrassing er af' wat overtrokken. De bevalling ed. is al heftig genoeg, dan doet het er echt niet toe of je verrast wordt of niet :D.
    Het aller- allerbelangrijkse en mooiste is dat je je baby in je armen houdt en of dat nu een jongen/meisje is en of je dat nu wel/niet vantevoren wist....dat doet daar helemaal niets aan af.

Wij wisten en weten het in beide gevallen en ik vind het alleen maar erg makkelijk. Maar er ook beslist geen geheim van, dat is een beetje onzinnig. En tegenwoordig is er heeeeel weinig neutrale kleding te krijgen. Buiten dat, vind ik het erg leuk om me voor te bereiden op de komst van nog een zoontje!! Maakt het namen kiezen ook weer iets eenvoudiger ;)

12. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Wij wisten het bij de eerste niet, dat werd een gewone bevalling. Bij deze willen we het niet weten omdat we zeker weten dat het nu een keizersnede word. Dan weten we eigenlijk (bijna) alles al, en kunnen we de kaartjes bij wijze van spreken al bestellen....
    Als ik wel gewoon had mogen bevallen dan had ik het bij deze wel willen weten, maar nog tegen niemand verteld. Dat zou dan ons geheimpje zijn....

13. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    kán, maar als 'leek' zie je dat vaak toch minder snel dan je zou denken
    wij dachten 2x een piemeltje gezien te hebben maar was toch echt iets anders :p

Deel Deze Pagina