geslacht weten voor de geboorte?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door safian78, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wil je het geslacht weten?

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mirielle

Mirielle Actief lid

30 sep 2006
    138
    0
    0
    Almere
    Ik heb gestemd op ja, ik vind het geweldig als ik weet wat het geslacht is voor de geboorte. Bij mijn eerste kindje wilde ik het ook weten en toen ik het wist werd het alleen maar leuker.

2. HenA

HenA Lid

22 apr 2006
    43
    0
    0
    Utrecht
    Bij ons is het zo hij wil het niet weten dus dan ik ook niet..
    Anders moet ik alles wat ik koop voor mezelf houden..
    Maar ik ben wel heel nieuwsgierig

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Wij wilde het geslacht wel weten we weten het nu ook voor 96% zekerheid, wij houden het wel echt voor ons 2en zelfs de wederzijde ouders weten het niet. maar dit is voor iedereen persoonlijk, zo wilde wij ook geen 3d echo anders is er voor ons geen verrassing meer over wij weten het nu niet hoe het eruit zou zien .

4. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    ik heb nee gezegd..... de verrassing lijkt me geweldig....

5. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik heb Ja gezegt ....omdat we het gisteren gevragen hebben en ook antwoord hebben gekregen :D

6. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Wij weten wat het word :)

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    M'n vriend wil het absoluut niet weten en ik eigenlijk liever wel (helemaal nu we 2 verwachten).
    Nu waren we al tot een tussenoplossing gekomen dat we wel het geslacht zouden vragen maar dat we het niet zouden vertellen aan anderen.

Maar daar kan ik echt niet over, dat voelt gewoon zo hypocriet! (niets ten nadele van de mensen die het wel zo doen hoor ;))
    Als ik weet wat het wordt wil ik ook gerichte kleertjes ed gaan kopen en kan ik dus nooit met m'n zus of vriendin gaan shoppen zonder het geslacht te verraden.

Dus hebben we nu maar gewoon besloten het een verrassing te houden.
    Maar mocht er nog een derde komen in de toekomst past m'n vriend zich compleet bij mijn wensen aan :)

8. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik heb ook 'ja' gestemd omdat wij het - puur uit nieuwsgierigheid en niet zozeer uit praktische overwegingen - ook wilden weten.
    Sinds vanmiddag weten we het ook, want we hebben net onze 20-weken echo gehad. Maar voor de buitenwereld houden we het lekker nog even stil.

Groetjes, Wendy

9. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    wij willen wel weten wat het wordt.

10. Niet meer actief

Wij willen dit keer (3e kindje) wel graag weten wat het wordt.
    Ook al is het alleen maar om "praktische" redenen. We hebben 2 meiden en alles in en om huis is op meiden gericht.

Mijn man heeft een lichte voorkeur voor een jongen (kan ik mij wel iets bij voorstellen), maar als zijn "harem" met nog een dame uitgebreidt wordt is hij er ook erg blij mee hoor!

Ons motto: als het maar gezond is, dat is HET belangrijkste.

Natasja

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb wel gestemd...

ik heb altijd geroepen het neit tew illen weten.

Nu zijn er echter een paar redenen waarom ik het wel wil weten! Mijn vriend wil het dus wel weten en ik heb eigenlijk zoiets van; ik voel hem/haar steeds en hij niet moet ik hem dat dan ook nog onthouden? Daarbij is het makkelijker met spullen kopen! En vergeet die verekkes moeilijke naam niet!

Dus ik denk van wel.. ik heb nog twee weken tot de echo.

Mijn vriend had eerst zoiets van noud an laten we het toch opschrijven! Dan weet ik het alleen! maja das niet leuk want vroeg of laat weet ik het toch wel dan! Hihi

Ben eigenlijk heel nieuwsgierig als ik erover praat {typ}

12. Marientje

Marientje Actief lid

Wij willen het ook weten, veel te nieuwsgierig ;)

13. kristel

kristel Niet meer actief

Wij wilden het wel weten. Ik ben nu zwanger van een derde en na 2 jongens leek het mij erg leuk om een meisje te krijgen. Diep van binnen was ik altijd wel jaloers als ik hoorde dat iemand anders wel een meisje kreeg. Afgelopen weken zat ik soms wel erg te hopen op een meisje, maar had ook een fantastisch beeld gecreeerd van drie jongens (mijn 2 boys zijn nu echt 2 zulke goede maatjes, dus een derde zouden de 3 musketiers worden). Gisteren bij de echo (die fantastisch was want het kindje is helemaal gezond) heb ik het geslacht gezien: een meisje. Uiteraard vond ik het helemaal fantastisch, maar aan de andere kant vervliegd nu ook dat mooie beeld van de 3 musketiers. Alhoewel ik nu blij ben dat ik het weet, ben ik ook wel teleurgesteld dat de spanning er een beetje af is, want dat gokken naar het geslacht was eigenlijk ook wel leuk. Maar ik denk, aangezien de nieuwsgierigheid naar het geslacht me erg bezig hield, dat het me wel goed doet (het geeft me wat meer rust).

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wij willen het heel graag weten :)

Ik hoor om me heen juist van veel mensen dat ze het een verassing willen laten zijn en als ik dan zeg dat ik het wil weten krijg ik juist gekke gezichten, haha :D

Ik bedoel het niet lullig hoor maar ik kan me er dus niets bij voorstellen dat je het niet zou willen weten....mensen zeggen tegen mij dat 'de verassing' er dan helemaal vanaf is, alsof je hele bevalling en geboorte van je kindje verpest is als je weet wat het is........Maarre als ik weet 'wat' het is ben ik nog steeds erg benieuwd naar hoe 'het' er uit zal zien, en hoe het zich zal gedragen enz.
    Ik kan gewoon niet wachten tot ik gericht kan shoppen en het kindje in mijn buik kan aanspreken met hij of zij, meisje/jongen..........

15. mirie

mirie Lid

17 sep 2006
    40
    0
    0
    maar wat zeiden ze dan dat het de eerste 2 keer zou worden en de laatste keer het lijkt me sterk dat als de eerste 2 keer een jongentje was en daarna een meisje

16. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ik wou bij mijn tweede heel graag weten wat het werd. maar mijn man niet. tot 5 min. voor de geboorte wist hij niet wat het zou worden.. maar toen hij wat van het kamertje moest pakken en in de kast het roze pakje zag liggen.. wist hij genoeg :D !
    wil nou ook wel weer graag weten wat er in mij groeit... maar misschien hou ik het wel vol om er niet naar te vragen want mijn man wil het weer niet weten...

17. rachelle

rachelle Lid

4 jul 2006
    65
    0
    0
    Wij zijn ook heel benieuwd, maar heb toch nee gestemd, wij laten ons idd verrassen, het gissen naar het geslacht is ook erg leuk, al maakt het ons ook wel nieuwsgierig, vooral nu de mogelijkheid er is om het te kunnen zien. De enige reden die ik zou kunnen verzinnen om het geslacht van te voren te willen weten is de naam! de jongensnaam hebben we al wel, maar we twijfelen nog wel al hebben we geen tweede keus! de meisjes naam hebben we al jaren, die is gewoon bij ons gaan horen (maf he)
    verder is het gericht shoppen geen motivatie voor ons. wij zijn niet zo'n mensen van voor een meisje roze en voor een jongetje blauw. wij vinden neutrale kleuren mooi, wit etc en als het kindje een paar weekjes oud is kun je toch ook gericht gaan shoppen, echte meisjes kleren/ echte jongens kleren etc. de babykamer van ons is ook heel neutraal, die veranderen we echt niet als we het geslacht zouden weten, wat doe je er dan mee als er ooit een tweede komt?
    maar ach, ieder zijn eigen keus!
    gr. rachelle

18. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nee, wij willen het niet weten!

19. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Wij willen het niet weten, net zoals bij de eerste niet! De spanning vooraf is zo leuk en dan die spanning bij de bevalling, "wat is het", dat is zoooo'n gaaf gevoel!

20. sappie

sappie Fanatiek lid

Wij willen NIET weten wat het wordt. Moet zeggen dat ik nu wel heel erg nieuwsgierig ben en bijna niet meer kan wachten. Maar goed nog heel eventjes volhouden.

Deel Deze Pagina