ja is misschien nogal een stomme vraag, maar ik dacht altijd dat het na de 20 weken hard ging... Ja mijn gewicht, maar waar het naartoe gaat, ik zie het niet . Is ook al weer 4 weken geleden dat ik op controle ben geweest, en nu begin ik me echt wel af te vragen, of ons meisje nog wel goed groeit, toen ik 22weken was, was ze aan de grote kant al. Met mijn eigen ogen zie ik mijn buik niet echt groeien, daarom meet ik af en toe de omtrek. Mijn buikomtrek schilt 2 cm tegen over met 16 weken (10weken verschil) Mijn taille schilt meer (buik is in de hoogte gegroeid) Ondertussen is mijn buik en taille omtrek al 3 weken het zelfde, ook al kom ik de laatste weken ongeveer 0,5kg per week aan... Waar gaan die dan naartoe? Is misschien allemaal wat overbezorgd, volgende week terug controle, en dan weet ik eindelijk of alles goed is. Maar ik hoor zo veel mensen rondom mij die even ver zijn, die echt vinden dat het enorm hard gaat bij hun... En ik moest eens even mijn hart luchten Zijn er hier nog dames die hun buikje niet hard groeide, maar toch een goed groeiende baby er in hadden zitten? Ik voel haar echt wel dagelijks bewegen, dus er is nog leven genoeg in mijn buikje.
Ik denk niet dat je zoveel moet meten. Als je kindje net anders ligt dan is je buikomvang ineens heel anders. Heeft in mijn ogen dus geen zin. Als je je zorgen maakt leg het dan voor bij de vk. Vraag desnoods of je deze week al kan komen ipv volgende week. Misschien kunnen ze is een extra meting doen voor je. Maar de grootte van de buik zegt niks over de groei van het kindje. Sommige mensen groeien nou eenmaal hard en anderen weer niet. Zou me daar niet al te druk om maken meid.
ken er ook zo eentje, dacht: waar zit je kindje dan?? m aar alles was gewoon goed gelukkig hier het tegenovergestelde. zit vreselijk in de weg.... morgen extra echo, dan ff kijken hoe het is.
Ik denk dat we altijd wel enigszins bezorgd blijven. Misschien moet je idd niet zoveel opmeten en op je buik letten ( hoe moeilijk dat ook is!) Ik heb het tegenovergestelde, pas ergens tussen de 5 en 6 weken en nu al zo'n dikke buik dat mensen het gewoon al zien, soms denk ik ook: is dit normaal?? best lastig, heb namelijk in december een ma gehad en wil eigenlijk nu niet dat iedereen het al weet maar zie deze pens maar eens te verbergen Probeer niet teveel te stressen dat is niet goed voor jullie! Succes!
Bij mij ging het heel plotseling met 30 weken, daarvoor had ik wel een buikje maar niet echt een zwangerbuik. Hij is nog steeds bescheiden maar er zit wel een grote baby in, dus het zegt niet altijd iets
Bij mij was er heel lang nog niets te zien (ik ben van mezelf lang en slank) en er zitten nog wel 2 baby's in! Ik was ook elke week met een meetlint in de weer, maar telkens geen verschil.. Vanaf 22/23 weken ongeveer begon mijn buik ineens wel te groeien en vrij snel ook! Maar mijn buik is niet dusdanig dat mensen verwachten dat er een tweeling in zit. Het zal echt bij iedereen anders zijn! Probeer er tot je controle maar op te vertrouwen dat alles goed gaat daarbinnen, dat je de baby goed kunt voelen zegt veel meer lijkt me
Bij m'n eerste altijd een bescheiden buikje gehad. Voor mijn gevoel groeide die pas toen ik met 34 weken met verlof ging.. Maar ook aan het einde viel het nog wel mer.. was er ook wel eens bezorgd over, maar de verloskundige en later de Gynecoloog heeft er nooit wat over gezegd.. Nu bij de tweede is het eerder andersom.. Ging al zo snel groeien, en iedereen vraagt al een week of 6 of ik er bijna ben.. En ik moet er nu nog 4!! Echt gek het verschil. Probeer je niet te druk te maken. Zolang de verloskundige of Gynecoloog er niks over zegt, gaat het goed!
Hier ook zwanger van een tweeling. de 20 weken net voorbij en we vragen ons allemaal af waar de beebjes zitten. Je kunt nu wel duidelijk een zwangerschapsbuikje zien, maar hij is nog heel bescheiden.
Bij mij is het ook net andersom �� Bijna 11 weken ondertussen, maar iedereen zegt me al leuk om over de helft te zijn he, je kan al een beetje aftellen! Wat! �� niet dus...
ik ben zelf ook best lang en slank..en verwachtte hierdoor dat het wel effe zou duren...met week 14 was er ineens een mini groeiend buikje al! veel gegoogled en het kan dus aan de ligging liggen en bde hoeveelheid vruchtwater...ik heb 1 slanke schoonzus en de andere wasbij de eerste dun..de 1 had met 20 weken een zichtbare buik en kreeg ook echt een enorme toeteren bij de dunne was haar buikje pas met 7 maanden te zien maar heel minimaal! t schijnt er ook aan te liggen of je buikspieren hebt dan schijn je t ook minder snel te zien? achja je voelt je baby bewegen dus geen reden voor zorgen lijkt me!
Ja, ik weet het wel, ben gewoon overbezorgd , hou het nooit geen 5 weken vol, voor ik ons meisje nog eens zie... Misschien door heel de weg die we hebben moeten afleggen, ik stress niet heel veel hoor, maar ben elke controle wel weer bang dat er iets mis gaat zijn. Ik had hier ook trouwens heel snel een buikje, tot 16 weken veranderde die echt elke week, dus ik had echt zo iets, van oei waar gaat dat eindigen... Nu merk ik vooral aan de reactie van de mensen, dat ze denken dat ik nog maar pril zwanger ben, als ze dan vragen voor wanneer krijg ik heel veel verbaasde blikken. Maakt me soms onzeker. Dit had ik enkele maandjes geleden niet echt verwacht.
Dit is mijn 3e zwangerschap en dit keer is mijn buikje heel klein als ik het vergelijk met mijn vorige zwangerschappen. Het groiet ook traag . In mijn omgeving hoor ik ook van mensen dat mijn buik klein is. Maar ja, als de baby maar goed groeit en gezond is. Voor de rest maak ik me niet veel zorgen over!!
Ik ben 31 weken zwanger en heb nog steeds een bescheiden buikje. Het is bij ieder persoon anders. Zolang je de baby goed voelt bewegen hoef je, je nergens druk om te maken. Wanneer is je volgende controle?
Bij mijn eerste begon mijn buik pas met 22 weken iets van te groeien. Pas vanaf toen begon het een beetje op een zwangere buik te lijken haha. Kan oa te maken hebben met sterke buikspieren. Zelfs op het eind had ik geen mega grote buik maar een toch een zoontje van 3255 uit gekomen. Nu van de tweede daarentegen zit ik nu met 30 weken al ongeveer op het formaat 40 weken bij de eerste Maak je dus niet te druk om de grootte van je buik, heus het zal echt nog wel komen hoor
Hier ook pas met 24 weken een echt buikje, nu kunnen ze er niet meer omheen maar als ik dan zeg nog 9 weken schrikt ook iedereen. Heb echt n minibuik en ze is gewoon 100% goedgekeurd en de kilos zijn helaas ook niet weggebleven (morgen weer wegen het is niet extreem maar ik ben zeker wel wat aangekomen) Dus het zegt allemaal niets meid. Vriendin van mij is vrij dik van haarzelf, was 4 kilo aangekomen en had een enorme buik en te vroeg bevallen. Vertrouw op je controles!
Ok thx dames, voor alle reacties, is me duidelijk. Ik ga stoppen met me zorgen te maken, het mooie weer komt er weer aan, dus tijd voor zomer kleding, dan wordt mijn buikje toch wat duidelijker. (door de zwangerschap ben ik ongelooflijk kouwelijk geworden, dus nog bijna elke dag dikke wintertruien gedragen) En eigenlijk heeft het nog zijn voordelen, buik zit helemaal niet in de weg...
O, probeer je daar maar geen zorgen om te maken. Sommige vrouwen dragen het heel mooi om zich heen en dan zie je er vet weinig van, bij anderen steekt het enorm naar voren. Een collega en ik waren ongeveer tegelijkertijd uitgerekend, maar bij haar zag je ook ontzettend weinig terwijl ze van mij bij 20 weken dachten dat ik een drieling d'r in had! Zegt niks over je baby, zij haar Vk toen, die zichtbaar zwangere buik komt soms pas bij 25 weken en dan nog is het goed mogelijk dat je gewoon helemaal niet een vooruitsteek-buik krijgt. Dat zegt niets over de groei. Vergeet ook niet dat je met 10 weken hebt gemeten. Sommige vrouwen komen in de eerste weken relatief veel aan, waardoor je dus bij 10 weken al een grotere omvang had dan bij 0 weken. Maar als je je zorgen maakt, dan zou ik echt even met je verloskundige bellen. Daar zijn ze voor hoor!
Ik heb met 24 weken zelfs een extra groei echo gehad, omdat de vk mn buik veel te klein vond. Er zat gewoon een normale baby in, die zelfs al iets boven gemiddeld woog en voldoende vruchtwater. Dus de afmeting van je buik zegt niet altijd iets over wat erin zit.