Geslacht zelf 'bepalen'?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sterre82, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    In een gesprek met vriendinnen over jongens en meisjes 'willen' hoorde ik over een kliniek (gender consult..?) waar je via een dieet en timingsmethode de kans op een meisje zou vergroten. Het werd een beetje als grapje gebracht omdat wij alleen maar jongens krijgen aan de kant van mijn vriend. Mijn schoonmoeder hoopt al jaren op een meisje.
    Ik zou het zelf niet doen maar ik kan het wel begrijpen. Toch ligt er best een taboe op, wat vinden jullie hiervan?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik geloof er niet zo in.

3. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geloof ik ook niet in hoor.

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik vind het kansloos!

Je mag ontzettend gelukkig en dankbaar zijn dat je uberhaupt een kindje zou kunnen krijgen!
    Ik vind het echt belachelijk om zo'n sterke voorkeur te hebben voor een bepaald geslacht dat je er zelfs dingen voor wilt doen of laten..

En een (schoon)moeder die hoopt op een meisje, laat ik daar maar niks op zeggen.. ;)

5. Babystew

Babystew Niet meer actief

Dan zou de man dat moeten doen.. want die bepaalt het geslacht van de baby. Maar ik geloof er niet in.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou het geweldig vinden als dit zou werken als je vantevoren weet dat als je een zoon zou krijgen, deze een ernstige erfelijke ziekte zou krijgen. En dat je om die reden liever een meisje hebt.

Maar als dat niet aan de orde is vind ik ook dat je blij moet wezen met wat je krijgt.

7. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Ik geloof er niet in.
    Zelf zou ik dus ook nooit aan zo een dieet meedoen alleen al omdat je dankbaar moet zijn met wat je krijgt, meisje of een jongen maakt mij niks uit.

Als het maar gezond is. :)

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Jij hebt, over liever gezegd, had dat probleem ook? :) Mijn s.moeder heeft het bij beide jongens gepresteerd om in de kraamweek doodleuk te zeggen dat ze op een meisje had gehoopt ;) Lig je daar lekker helemaal gelukkig te zijn met je 2 gezonde mannen...

9. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ik denk dat we iets teveel gedaan krijgen wat we willen in deze samenleving.... Ik vind dit te ver gaan...

10. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dit kan wel hoor. Heeft ook een naam, maar kan er even niet opkomen ;) Oh wacht embrioselectie heet dit dacht ik.
    Las laatst een verhaal in de grazia (dacht ik) over een stel die dit had gedaan omdat de man een ziekte heeft die overgegeven kan worden aan jongens. Ze wilde wel een kind, maar geen zoon met diezelfde ziekte dus hebben ze via deze manier een meisje gekregen.

11. Dana

Dana Niet meer actief

ik vind het ook te ver gaan, daar komt nog bij als je dit doet en de moeite neemt om het dieet te volgen en het wordt toch het andere geslacht dan je gewild had wat dan? wordt je dan boos? of kan je ermee omgaan?

12. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik vind het erg raar eerlijk gezegd, bedoel het enige wat je wilt is toch een gezond kindje ? Geslacht maakt toch niet uit ? Althans, zo denk ik ;)

13. Skye

Skye Niet meer actief

In die situatie waarbij je een jongetje een ziekte mee kan geven en een meisje niet, dan zou ik het ook zeker doen. Maar dan echt en alleen voor de gezondheid. Als het niet nodig is, dus alleen omdat je liever een jongetje of liever een meisje wilt, dan spoor je in mijn ogen niet. Je mag blij zijn als je een gezond kindje mag krijgen!

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik vind het belachelijk wat maakt het geslacht nu uit, zolang je een gezond kindje mag krijgen heb je al heel wat.

15. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals enkele mensen hier al zeggen: "Wat maakt het geslacht uit als het maar gezond is"
    Daarmee sla je dus de spijker op z'n kop. Het geslacht kan namelijk wel degelijk uitmaken of je kindje gezond is of niet. Sommige erfelijke ziektes komen alleen bij jongens of meisjes voor en in dat geval kan ik begrijpen dat iemand er voor kiest om zoiets te doen. Nou denk ik niet dat het erg betrouwbaar is d.m.v. een dieet, maar er zijn volgens mij wel medische methoden om te "selecteren".
    Ik snap dat schoonmoeder verhaal ook wel. Bij ons worden alleen maar meisjes geboren...en ja...wij krijgen ook een meid haha.
    Maar in ons geval maakt het zeker niet uit, omdat het nog maar de vraag is of het kindje gezond geboren wordt (longafwijking, kan nog goedkomen, maar dat is nog niet duidelijk. Overigens niet erfelijk bepaald). Dus wij zijn inderdaad heel blij als het straks gezond geboren wordt.

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    het schijnt zo te zijn dat het meisjes dieet wetenschappelijk bewezen is en als je het volgt de kans 85% kans is op een meisje. Heb ik gelezen ergens... jongensdieet dus nog niet.

17. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Lijkt me sterk dat je het met een dieet kan bepalen, inmiddels zijn ze al veel verder. Ze weten allang dat het sperma het geslacht bepaald, en volgens mij zijn er al methoden om de X-zaadjes van de Y-zaadjes te scheiden, en je dus (nooit 100%) een hele hoge kans hebt (met IVF) op een bepaald geslacht.
    Of het ethisch wel zo correct is kun je je natuurlijk afvragen. Selectie om bepaalde ernstige aandoeningen eruit te filteren ben ik absoluut voor, maar geslacht?.. ik weet het nog niet.

En anders kun je het op de natuurlijke manier doen toch? Voor je eisprong meer kans op een meisje, na je eisprong meer kans op een jongen... :)

18. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Zelf vind ik zulke dingen ook te ver gaan maar er zijn helaas ook landen waar het geslacht wel heeeeel veeel uit maakt.
    Of in NL ouders die kinderen verwaarlozen omdat ze liever het andere geslacht hadden gehad.
    DUs voor zulke ouders (die eigenlijk geen kids op de wereld hadden moeten zetten) zou het wel beter zijn voor het kind.

Ik weet dat er bij ons in de familie ook gehoopt werd dat mijn kleine een knul was omdat in onze fam/vrienden kring alleen maar meisjes waren.
    Maar toen ik vertelde dat ook dit een meisje was ( waar ik stiekem mega blij mee was) was iedereen ook erg blij hoor en heb nooit meer gehoord dat we liever een zoon hadden moeten krijgen.

19. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Dit dus.

Heb ook een heel naar gevoel bij het selecteren van een geslacht alleen omdat "de jurkjes" of "stoere kapseltjes" zo leuk zijn. Ik begrijp dat mensen die jarenlang een sterk gevoel hadden bij het krijgen van het ene geslacht, moeten wennen als ze een kindje krijgen van het andere geslacht. Maar selectie gaat te ver naar mijn mening.

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Het ligt eraan hoe ver je wilt gaan en hoe hoog je verwachtingen zijn.
    Als het puur 'luxe'probleem is en er zou zelfs ivf aan te pas komen heb je wat mij betreft een gaatje in je hoofd. Zo'n poging is loodzwaar en wens je niemand toe. De kans dat zo'n poging lukt is ook maar zo'n 25%, 't is geen wondermiddel, in tegenstelling tot wat sommige mensen nog steeds denken..(bedoel in het algemeen he)
    Heb je te maken met genetische afwijkingen ofzo, wat alleen maar bij een geslacht voorkomt wordt het een ander verhaal...
    En het volgen van bepaalde dieeten en sexen op bepaalde dagen om daarmee het krijgen van een specifiek geslacht te vergroten, tja...je moet vooral doen wat je niet laten kunt, zolang je maar weet dat het alsnog het 'verkeerde' geslacht kan worden.

Deel Deze Pagina