Heb maandag de nipt test laten doen. Werd net gebeld door de verloskundige, er was een nevenbevinding geconstateerd. Er was een hele hele lichte afwijking te zien bij chromosoom 17. Waarschijnlijk zit het bij mij en niet bij de baby. Mijn jongste is 8,5 maand en bij haar nipt test was niks uitgekomen uit de nevenbevindingen, toen ze het na gingen kijken bleek erbij haar test ook een minimale afwijking te zitten dus waarschijnlijk zit het gewoon bij mij. Je moet het eigenlijk njet doen maar als je op google kijkt schrik je alleen maar. Nu moeten we dinsdag naar het mmc in Veldhoven bij de klinische geneticus komen en dan horen we meer. Ze zeggen wel maak je geen zorgen maar dat doe je uiteindelijk toch. Moest het even van me afschrijven, heb geen zin om het in mn omgeving te gaan vertellen wantsen gaat iedereen zich al druk maken, daarom spam ik het hier maar even. Gaan jullie mee duimen dat alles met valt dinsdag?
Ik wens jullie heel veel succes! En duim hard mee dat er niks aan de hand is met jullie kleine wondertje. Een digitale knuffel
Ik ben al "gezegend" met een mola zwangerschap, kans 1 op 1000 en nu dus ook de nevenbevinding kans 4 op 1000. Hoe nuchter ik was toen ik de verloskundige straks sprak hoe bang ik nu ben.
Begrijp je angst, enige wat uitsluitsel geeft is een vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Probeer al je vragen op te schrijven want dinsdag vergeet je dingen door de zenuwen. Vraag goed na hoe zeker ze zijn, wat de kansen zijn dat het bij je kleine is, wat evt de gevolgen zijn. Praat met je man, hoe hij erover denkt en wat jullie zouden doen stel het is bij de kleine. Ik wil je heel veel succes wensen en hoop dat het of bij jou ligt of iets heel kleins is waar de kleine weinig van mee krijgt!
Het viel 200% mee. Het is zit waarschijnlijk bij mij en is verder niks ernstigs. Ze hebben nu opnieuw bloed afgenomen en nu gaan ze kijken of het zeker bij mij zit. Als het wel bij de baby zou zitten is het verder helemaal niet erg want het is niet iets waarde km je leven veel last van hebt maar omdat het ontdekt is moeten ze het melden.
Ja, twee dagen geleden eerste duidelijke slipje gevoeld maar kon er nog niet van genieten. Nu wel gelukkig.