Nou die van mij (ja het was wel bij een echobureau) maakt zelf overdag in het ziekenhuis tig echo's en ook met name prenatale diagnostiek etc maar die zei dus dat ze daar absoluut geen uitspraken over wilde doen en er zelf ook niet echt in geloofde..... Maar goed misschien hebben die andere meer geluk daarin met het "gokken" of is er echt een verschil te zien who knows?
Tot de 14 weken is het geslachtsorgaan van beiden geslachten uitwendig. dit betekent dat een meisje een soort slurfje heeft en een jongetje ook. Alleen aan de stand van het slurfje (te bepalen bij een echo en-profiel, dus van de zijkant) kun je zien of het een jongetje of meisje wordt: jongetje is de stand 30% omhoog of meer bij een meisje ligt dit slurfje plat. Op basis van deze echo kunnen dus geen uitspraken gedaan worden omdat beiden geslachten dit beeld vertonen. Heb je geen echo van de zijkant? Heb je de twee sites die ik heb aangeraden al bekeken? Lindsay
Kijk dan eens op www.baby2see.com en www.in-gender.com (forum, ultrasound prediction, topic boy nub en topic girl nub). Waarschijnlijk heeft jouw echografisten dan niet verder doorgestudeerd daar dit een wereldwijde wetenschap is. Dus wetenschappelijk bewezen met een correctheid vanaf de 88 tot wel 98%. Zoals dus ook op www.baby2see.com uitgeschreven staat. In ieder geval hebben ze het bij mij drie maal goed gehad aan de hand van de stand van het uitwendige geslachtsorgaan. Alle drie de meiden hadden een platliggend slurfje, waarvan 1 van de meiden een beetje naar beneden wees en de andere 2 echt helemaal plat lagen. Succes met de pagina's, tis nogal wat Engels leeswerk...
Embryo Development external genital sex organs - angle of the dangle boy or girl ultrasound gender scan - Baby2see.com Ultrasound Gender Prediction - In-Gender.com
Hoi Dames, Hiernaar was/ben ik ook erg benieuwd. Ik heb al vanaf het begin het gevoel dat het een meid word. Gisteren 2 september hebben we onze eerste echo gehad. Nu lees ik hier over de Nub teorie en vind het nu wel erg intresant. Ook heb ik me echo op film (zie onderschrift link) En deze foto 11 weken 4 dagen: Bekijk bijlage 13170 Wat denken jullie afgaand van de nub teorie? De beentjes zijn omhoog hihih Groetjes Lynette
Op deze foto is de nub niet te zien. Wel heb ik je filmpje bekeken. Met 11 weken is eigenlijk net te vroeg om een uitspraak te doen, de kans dat het goed of fout is, is in dit terijn 50%. Na 12 weken groeit de betrouwbaarheid van 88% tot aan 98%. Toch wil ik wel een gokje wagen aan de hand van je film: meisje. De eerste paar seconden en de laatste 30 seconden (waar ze nogmaals de meting deden) valt duidelijk de nub te zien. Deze wijst nu nog een beetje plat en naar beneden. Hoewel de nub vanaf 12 weken aanzienlijk de hoogte in kan stijgen als het een jongetje is. Dus nogmaals dit is een gok met 50%. Als je tot de 14 weken nog een echo hebt aarzel dan niet om deze te showen!!!! Dan wil ik zeker nog eens voor je kijken. Op www.baby2see.com boy or girl en dan studies kun je de percentages zien met een uitleg. Liefs, Lindsay
Bedankt Lindsay voor je gok. Ik wil in me 14e week nog een pretecho maken en deze ook weer op dvd laten zetten. Mischien is er dan al meer te zien
\ Met 14 weken is er niet veel meer te zien behalve de nub (uitwendig geslachtsorgaan) Met 16 weken is er veel meer te zien, niet alleen que geslacht maar ook van het kindje zelf. Dan zie je ook echt duidelijke en herkenbare gezichtsvormen. Als ik jou was zou ik met 16 weken gaan, maar die keus is natuurlijk helemaal aan jou!
Hoi allemaal, Nou onze echoscopiste heeft het goed gehad hoor, het is nog steeds een meisje! Vanochtend de echo gehad..
Ik zei toch dat het een betrouwbaar onderzoek is!!! Van harte met je meisje!!! Meisjes zijn zooooooo leuk, ik kan het weten heb er 2 en verwacht de derde. Geniet ervan meid!
wat ik me nou af vraag kunnen ze het ook niet zien aan de stand van de bekken?? ik weet niet uit mijn hoofd wanneer deze gevormd zijn maar vast allang voor de 20 weken. en dan kunnen ze daar toch naar kijken? jongensbekken staan anders dan meisjesbekken.
Hebben ze verder geen onderzoek naar gedaan, is eigenlijk ook niet mogelijk omdat het nog zo klein is. Het verschil tussen het bekken van een man en vrouw is dat het bij een vrouw wat breder is om kinderen te baren. Verder zit er geen verschil in. Wel is er onderzoek gedaan naar de ligging van de placenta en het geslacht. Ik weet niet meer precies wat de uitkomsten daarvan waren maar wel dat het geslacht aan de hand daarvan al met 6 weken te bepalen is. Echter is de uitslag hiervan minder betrouwbaar dan 'the nub theorie'. Liefs
The relationship between placental location and fetal gender (Ramzis Method) Hier een link over het onderzoek naar de placenta theorie.
Ohw ja vergeten erbij te vermelden dat het bekken en de heupen van beiden geslachten pas volledig uitgegroeid is in de puberteit. Wellicht vinden ze andere dingen uit tegen de tijd dat wij oma's worden hahaha. ach kunnen we dochters of schoondochters opzadelen met 'de oude wijsheden' hahaha.
nou je bent wel goed geinformeerd hihi, ben benieuwd of het bij de rest ook uitkomt! En bedankt voor je feli, maarre mannetjes zijn ook heeeel leuk hoor.. haha
Ik hoorde bij 12 weken dat een jongetje was en het bleek ook een jongetje te zijn. Je kon zijn piemeltje goed zien op de echo.
Haha ik ben erg leergierig en nieuwschierig wanneer het op het menselijk lichaam aankomt. Ik ga volgend jaar (wanneer de jongste geboren is en ouder is dan 6 maanden) een HBO gezondheidszorg opleiding volgen. Nu heb ik mijn HBO Office management maar wil of de verloskunde in maar moet dan eerst HBO verpleegkundige halen, of ik wil prenatale diagnostiek gaan doen, echo's maken dus hahaha. Heb nog meer dan een jaar om me te orienteren maar internet is ook erg leerzaam hahah!!!
@ Litdekoster ik krijg 14sept een echo met 14 weken ben benieuwt of ze het nu kunnen zien en of je voorspelling klopt Wat kan ik het beste zeggen met de 14 weken echo? want met de 12 weken echo hebben ze ook geen mooie echo gemaakt van het profiel van het kindje Liefs Maria
hai Maria, Vragen of ze het uitwendige geslachtsorgaan en-profile (van de zijkant) op beeld willen zetten. Zeg maar gewoon dat je aan het kijken en vergelijken bent of 'the nub' theorie ook in jouw geval op gaat. Ik moet je wel zeggen dat het een gokje was van mijn kant hé, omdat het kindje met een kromme rug lag. Dus vraag gelijk even of ze het kindje met een rechtere rug op beeld kunnen krijgen! succes en veel plezier met je echo!