Geslacht zien bij 12 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kleintje88, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kan je eigenlijk vanaf deze foto ook wat zien of niet?

    http://img245.imageshack.us/img245/1651/echo12weken.jpg

    (even op de link klikken)

    Ik heb er weinig verstand van en weet ook niet of dit een goede foto is hoor :p (denk het niet?) maar ben wel benieuwd of dit een goede foto is en wat het dan mogelijk zou zijn?
     
  2. rachel30

    rachel30 Lid

    12 aug 2009
    68
    0
    0
    bij mijn zoontje werd met 30 weken gezegd dat het voor 99%een meisje was.. we hadden geen namen want we gingen er vanaf dag 1 vanuit dat het een jongen was.. gewoon een gevoel zeg maar.
    dus namen gezocht..
    afijn met 32 weken nog een echo en daar werd gezegd, door dezelfde gyn dat het een jongen was en werd er ingezoemd op het klokkenspel ;)

    nu wilden we het niet weten, maar goed de gyn besloot anders.
    we zijn nu zwanger van de 2e en ik heb er zelf echt geen moeite mee wanneer we het geslacht weten.
    de naam komt toch pas als het geboren is..
    maar goed de discussie hierover moeten we nog voeren, aangezien mijn schoonzusje zich gisteren afvroeg of we het geslacht wilde weten..

    ikzelf denk eigenlijk aan een meiske.. maar tja echt zekerheid heb je pas wanneer het gezond en wel in je armen ligt :)
     
  3. MamaJoy22

    MamaJoy22 Nieuw lid

    8 sep 2009
    1
    0
    0
    Apeldoorn
    Hallo allemaal,

    Ik ben gister bij de VK geweest en een echo gehad. Ik ben nu 13 weken zwanger en mijn kindje zag er super uit! Nou vroeg de vk tijdens het kijken of wij willen weten wat het geslacht is voor de bevalling dus wij antwoorden ja, waarop ze zegt dat het dan hoogstwaarschijnlijk een jongetje zou zijn omdat ze duidelijk een piemeltje zag! Wij dolgelukkig natuurlijk en heb een paar mooie afdrukken mee gekregen maar hoe zeker is dit bericht nou??
    Als een vk het zegt dan denk ik die heeft daar oog voor dus het zal wel zo zijn maar overal lees je dat het nu nog niet te zien is, of gezien kan worden.
    Iemand hier ook ervaring mee?

    Groetjes
     
  4. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    @Mamajoy: het schijnt dat 13 weken echt nog te vroeg is voor een betrouwbare geslachtsbepaling. Zie verdere discussie in dit topic over het feit dat jongen en meisje er tot een aantal weken zwangerschap eigenlijk hetzelfde uitzien. Maar goed, als de vk het zo duidelijk ziet, dan zal het misschien wel? Leuk hoor om het zo vroeg al te weten!

    Wij hebben a.s. zaterdag een pretecho met geslachtsbepaling, 16 weken ben ik dan en het schijnt dat het dan te zien moet zijn. Ben zo benieuwd!
     
  5. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    heb je een echo met het geslacht erop? of en-profile (van de zijkant)/ Dan kan ik eens mee kijken, aan de stand van het uitwendige geslachtsorgaan is namelijk wel degelijk af te leiden of het een jongetje of meisje is.
     
  6. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Litdekoster zou jij misschien even naar mijn echo kunnen kijken of je daar iets op kan zien? (weeet niet of het een goede echo is hoor)
    Staat hier bovenaan op deze pagina...
     
  7. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    Hoi Kleintje,

    sorry had jouw berichtje er helemaal niet tussen zien staan. Ik heb gekeken alleen zijn dit net geen goede echo's.

    Ik weet niet hoever je nu precies bent en of je nog een echo voor de 14 weken krijgt. Zo ja, dan moet je ven vragen of je een foto en-profile (anprofiel, van de zijkant) mag waarop het uitwendige geslachtsorgaan zichtbaar is. Dit is zichtbaar door een langwerpig witte streep die in het verlengde van de ruggenwervel ligt. Als je dat voor elkaar kunt krijgen moet je maar even een berichtje sturen!

    En als het niet meer lukt kun je ook een geslachtsbepaling laten doen bij 16 weken voor (meestal) €25,00 en je krijgt een paar echo's mee.

    Succes en ik wacht in spanning!

    Liefs,

    Lindsay
     
  8. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hoi,

    Nee ik krijg voorlopig geen echo meer helaas :(
    We willen wel rond de 17 weken nog een echo laten maken idd voor geslachts bepaling maar ik dacht misschien is hier ook wel iets op te zien ;) Helaas niet dus!

    Toch bedankt voor het kijken :)

    Liefs,
    Kelly
     
  9. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Bij ons is vandaag op de pretecho zonder enige twijfel een mannetje gezien! Met 16 weken dus. Er stak heel duidelijk een piemeltje uit. De echoscopiste had geen enkele twijfel en ze had het de vorige keer bij onze dochter ook goed. Leuk hoor! En dat terwijl iedereen, wijzelf ook, een meisje voorspelde. Zaten we er allemaal mooi naast, gewoon een eigenwijs ventje!
     
  10. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik ben nou toch wel erg nieuwsgierig geworden, heb die foto's bekeken die Litdekoster had geplaatst en volgens mij zie ik op mijn echo de NUB ook, maar ik met mijn leken oog weet dat natuurlijk niet zeker!

    Als ik kijk naar die stand en dat kleine wormpje denk ik dat wij een jochie krijgen (kan iemand even meekijken? ;) ):
     
  11. Duna

    Duna Niet meer actief

    Ik snap dat het moeilijk is om je geduld te bewaren, maar ik zou zelf toch echt wachten tot tenminste 18 weken. Want daarvoor blijft het gissen. Ik heb er niks aan als men zegt van ik denk dit of dat. Want als het later weer wijzigt heb je je er zo op gefocussed.
     
  12. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ohh ik focus mij niet hoor, het maakt me namelijk niks uit wat het word en ik geloof het toch pas wanneer ik het verder dan de 20 weken gezien heb, maar leek me wel leuk om het naar de hand van de echo te denken te kunnen zien!
     
  13. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    Jeetje! Als dat echt de NUB is dan weet ik 100% zeker dat het een jongetje is!!! Heb je niet nog een echo? De nub op deze echo is echt zo'n standaard nub voor een jochie, maar durf niet met zekerheid te zeggen of het de nub is, kan ook de navelstreng zijn.

    Maar toch denk ik dat het de nub is en je een klein manneke verwacht!!!!!!!!!!!!
     
  14. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    ps, hoever ben je hier?
     
  15. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik ben hier 12 weken precies!

    Zal ff kijken of ik nog een duidelijke echo heb, momentje...

    Heb een foto, maar vind hem zelf niet zo heel duidelijk eigenlijk...
     
  16. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    Haha, je kunt er niet meer omheen. Dat is 100% een jongetje!!!

    Als ik er naast zit vreet ik mn schoenen op!!!!

    Laat het wel nog even weten he als je de échte geslachtsbepaling hebt gehad!!!

    Liefs,

    Lindsay
     
  17. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou ik ben benieuwd, al zijn mijn vermoedens ook wel dat we weer een jochie krijgen, zwangerschappen zijn erg gelijk (al zegt dat niet alles natuurlijk).

    5 oktober hebben we de 20 weken echo, hoop daar iets te kunnen zien!
     
  18. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Goh, verbazingwekkend... ik heb over 2 weken de nekplooimeting, zal eens vragen of ze er iets van kan zien.
     
  19. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Is er op deze echo ook een 'nub' te zien? Zoja wat zou je dan denken dat het wordt??
     
  20. Prulleke

    Prulleke Bekend lid

    16 jun 2009
    719
    0
    0
    troeltje, ik heb zo n zelfde foto als jou...

    zal hem effe toevoegen....

    volg de ruggengraat richting beentjes...
     

Deel Deze Pagina