Geslacht zien bij 12 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kleintje88, 30 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prulleke

    Prulleke Bekend lid

    16 jun 2009
    719
    0
    0
    en deze had ik met 15 weken, geslachtsbepaling....

    in het rondje heb ik het zichtbaar gemaakt...
     
  2. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Inderdaad Prul jij hebt dezelfde echo.

    Je geslachtsecho had ik gezien en dacht toen ook een "doosje" te zien, maar ik begin nu ook te twijfelen!
    Doe je nog een 20 weken echo?
     
  3. Maria0

    Maria0 Bekend lid

    9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    haiii

    Litdekoster.. we hebben vandaag een echo gehad met
    14weken en 1dag en we hebben gezien dat we een meisje krijgen was echt heel duidelijk en de gynaecoloog is er 100% zeker van dus je had helemaal gelijk!!

    Liefs Maria
     
  4. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    Hey Maria!!!

    fijn te horen dat ik gelijk had, het was voor mij een moeilijke omdat het kindje met een iets gebogen rugje lag.

    Maar geweldig joh, een meid!!!!!!!!!!!!!!!
    Gefeliciteerd!

    Liefs,

    Lindsay
     
  5. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    Het uitwendige geslachtsorgaan (nub) is op deze echo niet te zien, plus als deze wel te zien zou zijn dan ligt het kindje veelste veel gebogen. Her ruggetje moet recht liggen en daar in het verlengde van is het uitwendige geslachtsorgaan zichtbaar.

    Ook over je tweede echo kan ik geen zekere uitspraken doen omdat ik daar wel lijntjes zie maar deze zijn veelste wazig, ik kan nu niet zien of het er nu 2 of 3 zijn.....

    Sorry!
     
  6. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    Sorry channie,

    Deze echo is echt nog veelste vroeg plus het feit dat het kindje verkeerd ervoor ligt. Heb je geen echo van tussen de 12 en 14 weken?
     
  7. Prulleke

    Prulleke Bekend lid

    16 jun 2009
    719
    0
    0
    de echoscopsite zij dat dit duidelijk schaaplipjes waren....
    ze zij met 99 % een meisje
     
  8. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    Dan zal het wel een meid worden he! Alleen bedoelde ik te zeggen dat ik het zelf niet met zekerheid durf te zeggen omdat die echo wat wazig is en ik niet kan zien of er nu 2 of 3 streepjes zitten...

    Maar als de echoscopist heeft gezegt dat het een meisje wordt moet je daar ook vanuit gaan! Die zijn toch een stuk meer ervaren dan forumgangers zoals ik:D
     
  9. Maria0

    Maria0 Bekend lid

    9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
  10. Prulleke

    Prulleke Bekend lid

    16 jun 2009
    719
    0
    0
    wat leuk na 2 knullen!!

    zie wel de vergelijkenis in onze echo's
     
  11. Mamani

    Mamani Lid

    2 dec 2007
    97
    0
    6
    #71 Mamani, 15 sep 2009
    Laatst bewerkt: 15 sep 2009
    Hoi Allemaal,

    Ik krijg over 10 dagen mijn eerste echo en ik vroeg me af ze bij termijnbepaling ook het geslacht kunnen zien. IK ben dan bijna 16 weken zwanger. Ik weet nog dat bij een van mijn vorige zwangerschappen met 16 weken echo ze me niks over geslacht konden vertellen. Ik kan bijna niet wachten tot me eerste echo, vind ook dat ik wel erg lang moet wachten op een 1e echo.
     
  12. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zou iemand in mijn album willen kijken of het daar te zien is? :D
    Ik kan zelf geen 'nub' ontdekken....
     
  13. Gezond

    Gezond Niet meer actief

    Ik heb met 12 weken en 5 dagen de echo gehad bij een zeer ervaren echoscopist. Is ook voorzitter van de nederlandse vereniging van echoscopisten heb ik later begrepen...

    Hij zei meteen een jongen... gyn vaarde er blind op en het is een jongentje gebleven..

    Overigens is er niet echt een geslacht te zien zo vroeg. Er wordt dan gekeken naar een x-aantal graden van een hoek. Jongentjes en meisjes hebben allebei hetzelfde aanhangseltje dan. Maar bij een jongentje is de hoek van het aanhangseltje en het lichaampje dan 90 graden of meer... Bij een meisje is de hoek dan rond de 45 graden. Daar is het dus aan te zien dan...

    Maar een penisje of schaamlipjes zijn er nog niet dus daar kan ook niet naar gekeken worden.
     
  14. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij hebben vandaag een echo gehad en ze heeft even gekeken... ze liet ook het opstaande botje zien, dus zij denkt voor 80% zekerheid een jochie... spannend, ben benieuwd of ze het goed heeft
     
  15. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou mijn NUB was geen NUB of de theorie klopt niet (;)) want ik krijg een meisje!!!!!
     
  16. Mamani

    Mamani Lid

    2 dec 2007
    97
    0
    6
    #76 Mamani, 8 okt 2009
    Laatst bewerkt: 8 okt 2009
    hoi,

    Ik heb met 16.1 weken echo gehad en ik vroeg me af of iemand uit deze echo foto het geslacht kan zien.
    Ben benieuwd;)
     
  17. Mirre

    Mirre Fanatiek lid

    4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Misschien niet zo slim, maar ik zie dat NUB (ofzo iets waar jullie het over hebben niet...) Ik heb een echo van afgelopen di.dag en ben daar 12 weken en 3 dagen. De echo is van de zijkant...dat zou toch een goede houding qua NUB moeten zijn ;) Heb ook al op de aangegeven sites gekeken qua NUB boy and Girl, maar ik ALS LEEK hihi zie het gewoon echt niet.

    Misschien de echo hier maar eens plaatsen (ben nu op m'n werk dus dan kan t niet), want ben wel benieuwd wat jullie ervan denken.

    Liefs Mirre
     
  18. Maria0

    Maria0 Bekend lid

    9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    ik denk een jongen
    maar 100% zeker is het niet haha
     
  19. Mamani

    Mamani Lid

    2 dec 2007
    97
    0
    6
    Hoi,

    Ik heb allemaal verschillende reacties gehad op deze foto, ik heb vandaag ook een pretecho en dan zal ik het geslacht weten. Ik zal laten weten of het een jongen of meisje is.;)

    Groetjes Mamani
     
  20. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Ik heb gisteren een echo gehad bij de vk, en zij wist vrijwel zeker het geslacht te zien zei ze :D. met de 20 wekenecho weten we het zeker, dan laat ik het hier nog weten!
     

Deel Deze Pagina