Nou hebben jullie dat gezien? ik heb beide kinderen bv gegeven en ben ook zeker van plan deze beeb weer bv te geven, maar wat ik gisteren allemaal zag Voor wie het heeft gemist: Er waren een stel mensen in engeland waar de kinderen "extreem" lang bv kregen. -Een tweeling van ruim 2 jaar die zo'n 20x per dag bv dronken -Een vouw die haar zoon van 4 aan de borst had, een chinees meisje adopteerde van 18 mnd en die ook aan haar borst wilde hebben. -een meisie van 8 die nog iedere ochtend bv kreeg en ook enkele keren op de dag, na een tijd verloor ze haar zuigreflex en kwam de bv tot stilstand ( haar zusje van 5 was al gestopt )ENNNNN, toen de jongste geboren werd gaf haar oma haar bv want haar moeder kan het even niet ofzo Ik en me hubbie hebben vol verbijstering gekeken , hij vond het zelfs zo raar om op ouder leeftijd aan te leggen, dat ie zich maar heeft omgedraaid en is gaan slapen. Mompelend nog van als jij maar niet zo freaky gaat doen, hahaha Nou kan ik me echt inbeelden dat mensen lang willen aanleggen en dat iedereen zo zijn eigen grens heeft, maar kom op 8 jaar en nog bv....... ik wil het nou ook weer niet assioseren met sex maar een beetje vreemd vind ik het wel. Mijn grens ligt zo bij wanneer een kind kan lopen is het wel genoeg, nou liepen mijn beide met 10 mnd zo dus dat vind ik al ver genoeg gaan. Natuurlijk nogmaals ieder zijn mening en wil ik niemand voor het hoofd stoten, maar ik vraag me wel af : Waar ligt bij jullie de grens :
Persoonlijk vindt ik het na een jaar wel leuk geweest. Mijn jongste had zelf na 9 maanden geen zin meer, dus toen zijn we gestopt.
Ben ik nou zo dom of heb je na 7 jaar nog wel melk? Of blijft dit zeg maar geproduceerd worden zolang als je borstvoeding geeft? Mijn zus vertelde me namelijk dat je op een gegeven moment bijna geen melk meer hebt. Weet iemand dit? Voel me nu echt een beetje dom Liefs, Duveldraakje
Duveldraakje----> als je een goede toeschiet heb dan kan je dus heeeeeeeeeeeeel lang bv geven, maar vaak neemt het met der tijd wel af, dit doordat het kind niet meer "goed"zuigt, en zo krijgt je lichaam een signaal dat hij kan afbouwen en stopt het. Bij mijn zoon stopte het ne ruim 2 mnd, en me dochter wou niet meer na 5 mnd, ja alleen s'nachts en daar deed ik dus niet aan mee , en heb het afgebouwd. ennen vragen zijn noooooit dom
zal je iets leuks vertellen,mijn oudste is nu 18 wordt in juni 19 ben toen begonnen met borstvoeding te geven,en heb nooit weer zonder gezeten. ben ook wel naar de ha geweest,die moest er om lachen. je bent net een koe zegt hij het kan geen kwaad. mijn jongste is nu 12 en heb nog steeds borstvoeding,het is niet zo dat ik nu een baby kan voeden omdat er warschijnlijk geen voeding in zit. dus het kan wel christie
Ik heb dat programma op RTL 4 gisteren ook gezien en heb met verbazing zitten kijken. Vooral naar dat kind van 8 dat nog aan de borst lag. En het feit dat het geadopteerde meisje van 18 maanden ook nog aan de borst zou gaan. Ieder z'n ding maar ik vond het weerzinwekkend. Iedereen moet zelf weten wat ie doet, maar voor mij ligt de grens er toch zeker wel als kinderen gaan lopen. Maar iedereen heeft daar misschien een andere gevoel bij.
@ remember Ik heb het gister ook een stukje gezien Ik vond het ook niet normaal hoor, heb het ook niet langer gekeken! Haar man vroeg zich af of er nu misschien weer eindelijk eens sex tussen beiden kon komen Het is niet alleen vreemd, maar ook niet goed voor je relatie!
Hebben jullie wel eens die film "the last emperor" gekeken? Die laatste keizer kreeg van de concubines op zijn 12e ook nog borstvoeding.... Zolang de kids de zuigreflex behouden, geeft een vrouw borstvoeding......schijnt...... Ik moet er niet aan denken! Mijn neefjes van 12-13 giechelen zich rot bij het zien van een borst en dan zou jij ze er nog even aanleggen ook? Een paar jaar later doen ze hetzelfde bij hun vriendinnetje, hahaha....
het is niet zo dat mijn kinderen nu nog bv krijgen het is bij mij nooit meer weggegaan. het mag ook niet verkleuren,dan moest ik weer naar de ha. christie
Ik heb het gisterenavond ook nog zitten kijken. 2 jaar vind ik toch wel echt de grens langer vind ik absurd. Een kind van 7 en nog de borst vind ik persoonlijk niet kunnen.
nou ik heb het ook gezien. dacht meteen 'daar zal morgen wel een topic over zijn'. maar ik vond het wel erg extreem! vooral kinderen die al ouder zijn dan een jaar. zag er echt belachelijk uit een kind van 6 die nog borstvoeding krijgt. (sorry voor de dames die het wel doen).
Ik vond het echt heel raar! Tot een jaar of 2 kan ik me nog indenken maar dan moet er echt wel een einde aan komen. Neem aan dat je zelf ook nog je eigen leven hebt en dat kan je dan wel vergeten ( zoals ik het zag op tv) Ik schrok er echt van.....
ik heb kokhalzend zitten kijken! Stelletje gekken! sorry hoor! Ze hadden wel gelijk over het feit dat het juist wel in het openbaar mag.. nu vind ik tijdens het afrekenen ook wel ver gaan... maar gewoon op een bankje in het park? sow what? waar voor mij de grens ligt om te stoppen weet ik niet. Ik wil borstvoeding gaan geven omdat dit het beste is voor je kindje. Maar ik ben niet zo gecharmeerd van mijn borsten, ze zijn niet te klein ofzo maar ik vind het niet zo leuk als me tepels worden aangeraakt... dus afwachten of dit gaat lukken! misschien wil ik na 4 wkn al niet meer!
het spijt mij heel erg maar mijn mening is: ik vind het te ver gaan om tot 8 jaar nog bv te geven... en die vrouw die koste wat het koste dat chinese kindje bostvoeding wilde geven.. volgens mij deed ze dat niet omdat ze het zo gezond voor het kind vond maar omdat ze zelf er niet mee kan stoppen.. ik vind het veel en veel te ver gaan. maar dat is mijn mening
Ik heb het programma niet gezien maar kan me er wel iets bij voorstellen Ikzelf vind dat borstvoeding te veel op de achtergrond is geraakt, bijna een taboe is geworden. Ik weet nog dat de eerste keer dat ik het zag als puber dat ik het maar raar vond. Nu ben ik zelf zwanger en wil zelf ook bv gaan geven en nu valt het me helemaal op dat ik het nooit ergens zie...... Dus die vrouwen doen het wel heeeel discreet of ze doen het niet in het openbaar...... Ikzelf vind de grens wel ergens tussen 1 en 2 jaar liggen, maar ik denk niet dat ik het langer dan een maand of 8 of zo ga volhouden. Een kind van 8 nog aan de borst leggen lijkt me ook een beetje overdreven, laat staan nodig. Op een gegeven moment wil je toch ook wel dat je borsten weer van jezelf zijn
ik heb vol walging een stuk zitten kijken ...ik vond het zelfs zo verschrikkelijk gezicht ..dat ik ben gaan twijfelen over BV geven ...naar mijn idee had het meer iets van pedofilie vooral dat meisje van 8 dan hey ...die maakte nog problemen ook omdat ze ook al kreeg ze geen melk meer uit ze toch wilde zuigen aan mama`s borst en dat klopte niet naar mijn gevoel ...wat jullie ?