Wat hebben jullie straks te besteden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 27 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    En wat zijn jullie vaste lasten?

Op een ander forum had namelijk iemand het probleem dat ze met 2800 euro niet rond kon komen (vaste lasten van 2100 euro) met 2 kinderen.
    Ik ken ook een gezin dat met 1800 euro rond kan komen en ook 2 kinderen heeft.
    Ik ben toch wel erg benieuwd hoe anderen dat dan doen. Wij hebben straks zelf rond de 2000/2100 euro te besteden en dat vond ik eigenlijk wel een mooi bedrag!

2. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Wij hebben straks als ik 2 dagen ga werken rond de 2200 te besteden, maar daar gaan nog vaste lasten af van rond de 1500 euro en dan nog wat we sparen of willen gaan sparen!
    Maar je leeft naar wat je verdient hoor wij hebben nu meer om te besteden en hebben dat ook gedaan, niet zuinig kijken naar dingen ofzo en ook leuke dingen doen, elk jaar een flinke vakantie en noem maar op, dus je leeft echt naar wat je hebt! deden wij dan laat ik t zo zeggen!

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

met 2800 euro niet rondkomen? dan doe je iets niet goed volgens mij ;)

4. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik werk twee dagen in de week en dan hebben we ong: 3200 euro waarvan aan vaste lasten 2000 euro. dat is dan wel echt bijna alles. Ook sportschool, auto en boodschappen.

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Eerlijk gezegd heb ik nog geen idee, we hebben beiden geen vaste baan en geen vast inkomen.

Wat ik wel weet is dat we het wel redden, want als 1 van ons maar werkt dan komt het goed. Dan zullen we het wel moeten redden met zo'n 1200, maar ook dat is te doen, vooral met alle toeslagen etc.

Als alles volgens planning gaat en ik werk parttime erbij zullen we zo'n 2000 hebben.

Onze vaste lasten zijn niet zo hoog. Zo betalen we aan huur straks met toeslag maar zo'n 240 euro.
    G/W/L ongeveer 200 en dan nog wel aantal vaste lasten, maar we blijven makkelijk onder de 700/800 euro.

Straks met de baby hebben we wel wat meer nodig voor luiers/voeding(als BV niet gaat lukken) maar kindertoeslag/kinderbijslag is al bijna 200 euro per maand en dat dekt al best een gedeelte.

Het is volgens mij net hoeveel je hebt.. want als we beide werken geven we meer uit en lijken we net zo krap te zitten.

Vaste lasten van 2100 vind ik ook wel erg hoog hoor! Daar kan toch vast wel iets op bezuinigd worden?
    Tsja huur/hypotheek enzo in de randstad zijn ook wel stuk hoger natuurlijk, maar toch...

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Wij hebben een gezamenlijk netto inkomen van zo'n 2900 euro. We hebben wel hoge vaste lasten, zijn afgelopen zomer verhuisd en hebben nu een hypotheek van bruto 1000 per maand. Tel daarbij de vaste lasten op. Maar we redden het wel hoor. Ik denk dat als het moet we ook van 1 salaris kunnen leven.

7. kiekeboe

kiekeboe Actief lid

21 aug 2008
    108
    0
    0
    Hoi hoi,

wij verwachten een tweeling en we zijn er super blij mee, maar later gingen we bedenken dat we alles dubbel nodig hebben. Dubbel zoveel luiers en dubbel zoveel flesvoeding (als BV niet gaat lukken). Gelukkig zijn mijn man en ik makkelijk en de ikea heeft ook leuke ledikantjes hoor! Je wordt ook makkelijker.
    Zelf werk ik met kinderen, dus weet wat belangrijk is. Ook kan ik veel lenen van mijn zussen en schoonzussen. dingen tweedehands kan ook goed! Als je dan weer meer te besteden hebt, dan kan je die besteden in je kindje(s)

liefs

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben straks 2950 euro te besteden indien ik 3 dagen ga werken. En dan krijgen we nog 250 euro terug van de belasting als we dat maandelijks gaan doen.
    We houden na boodschappen, vaste lasten, sparen en alles ongeveer 700 euro over voor leuke dingen, een broodje tijdens de lunch, kleding, benzine etc. Lijkt veel hoe het hier staat maar we geven daar nu ongeveer 800 euro per maand aan uit.

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het is moeilijk te zeggen of iemand van 2800 euro rond zou moeten komen of niet als je niet weet wat de vaste lasten zijn (huizen in het westen zijn gewoon veel duurder dan in eht noorden bijvoorbeeld).

maar als zij vaste lasten van 2100 euro hebben dan denk ik dat ze toch echt wel rond zouden moeten komen.

wij doen het hier met 100 euro huishoudgeld per week en komen ook rond. het zal voor sommigen even puzzelen of wennen zijn, maar onmogelijk is het niet.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @janneke 2100 euro aan vaste lasten lijkt misschien veel, maar bij ons zitten daar ook de boodschappen, jaarlijkse belastingen, anwb, doorlopende reisverzekering, watergeld, sparen etc in.

Ik zou er niet aan moeten denken rond te moeten komen van 1200 euro... ik vraag me dan weer af hoe jullie dat doen :S. Gaan jullie dan nog wel op vakantie en wat nou als de auto een keer kapot is ofzo? En wil je niet sparen voor later of als je wasmachine ofzo kapot gaat...

11. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    wij hebben straks als ik minder ga werken een inkomen van ongeveer 2300 euro, samen werken mijn man en ik dan 48 uur, beiden een partime baan.

onze vaste lasten zijn inclusief echt alles

hypotheek
    verenining van eigenaren
    nuon
    zorg en zekerheid
    route mobiel
    verzekeringen
    casema
    telefoon en internet
    gemeente belastingen
    waterschapsbelasting
    wegenbelasting ( poeh wat betalen we eigenlijk veel belasting zeg!)
    tv gids
    opvang ( ruim genomen voor straks)
    boodschappen ( rekening gehouden met kosten voor baby)

in totaal 1730,-

dan hebben we ongeveer een krappe 600 euro over voor kleding, leuke dingen en om iets te sparen..

moet wel zeggen dat ik een piekerkont ben en alles dus heel ruim genomen heb... ja het is geen vetpot..

gelukkig werken we beiden partime.. zou het echt te krap zijn dan kan een van ons iets erbij gaan doen..

gr Jose

12. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ja ik weet ook niet hoe ze aan die 2100 euro komt, maar het lijkt mij ook vrij hoog. Ze zegt dat ze 700 euro aan huur betaald, maar dan nog. En dat is dan ook nog exclusief benzine en eten en drinken e.d. Daar houdt ze 700 euro voor over, maar hoe kan je daar dan niet van rondkomen..

13. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Mijn vast lasten zijn ook hoog, maar dat is echt alles he.
    Sportschool, auto, verzekering, ziektekverz, boodschappen.

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    had niet begrepen dat huishoudgeld meegenomen werd in de vaste lasten. in dat geval houden wij niks over. ook kleding en extraatjes gaan van ons huishoudbudget.

wij liggen er niet wakker van. mijn man studeert nog naast zijn fulltime baan en dan kost nou eenmaal erg veel geld. daarbij hebben we toenw e jonger waren wat domme uitgaven gedaan en dat voelen we nu. maar ook als die afgelost zijn houden we nog geen 700 euro over voor leuke dingen. het is denk ik maar net wat je gewend bent en wilt in het dagelijkse leven. mijn kinderen komen echt niks te kort aan extraatjes en zou zo ook niet weten wat ik anders zou doen met meer geld (maar op gaat het vast hahaha)

15. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

4 nov 2008
    638
    0
    0
    Wat een ruime bedragen allemaal, wij komen samen rond van 1600 euro, en dan houden we nog geld over om te sparen ook! Ik heb echt niet het gevoel constant op het geld te moeten letten, we redden het prima.
    Als ik dit zo lees voel ik me bijna schuldig dat we er straks ook nog een kleine bij willen. Scheelt natuurlijk wel dat wij een relatief goedkoop huurhuis hebben en verder geen waarde hechten aan uitgaan of andere dure dingen. Op vakantie gaan we wel gewoon hoor! Ik denk dat het gewoon heel erg van je vaste lasten afhangt of je van een bepaald bedrag rond komt of niet!

16. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ligt misschien aan mij hoor, maar 700 euro overhouden voor leuke dingen is toch hartstikke veel geld?

In mijn omgeving kan echt niemand dat hoor..

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Je gaat denk ik ook echt leven naar wat je hebt. ik keek pas op loonbriefjes van een paar jaar geleden en vraag me nu af hoe we daar in vredesnaam van rond konden komen. Maar wij hebben niet heel veel maar wel genoeg. ik zit nu in de ziektewet en mijn man werkt fulltime. We kunnen geen gekke dingen doen en moeten de babyspullen ook per maand kopen maar we redden het best.
    Een vriendin van me zit in de bijstand en heeft 2 kindjes. Niet ruim dus maar die red het ook prima. Ik vind het altijd knap hoe mensen het met minder dan ons redden omdat wij ook niet alles kunnen. Maar het kan dus wel. mijn complimenten

18. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik lig er wel eens wakker van hoor..... mijn man werkt partime in verband met rugklachten en ik ben hoofdkostwinnaar.. verdien nu met 32 uur ruim 1650 euro netto ,maar ik wil echt zo graag minder werken...... we lossen het grootste deel van onze hypotheek af en daardoor is de maandlast best hoog..... achteraf had dat best iets minder gemogen.....dus ik ga wel mider werken maar ben er niet helemaal gerust op.... maar dat had ik hetzelfde toen we ons huis kochten.... daar lag ik ook wakker van en er bleek ook niets aan de hand te zijn...ik heb ook het gevoel dat het bij mij vooral is gaan kriebelen na al die financiele crisis berichten op het journaal.... zit me dan toch niet lekker al ben ik 70,- per maand minder kwijt aan benzine

gr jose

19. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Kan me voorstellen dat het daarom begon te kriebelen jose!

Ik zelf heb die instelling helemaal niet. In mijn leven is altijd alles nog goed gekomen, dus dat is ook een beetje mijn instelling geworden: het komt wel goed. We redden het wel.

20. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    wij verdienen samen zo'n 3000 euro en qua vaste kosten komen we maandelijks aan 2000 - 2200 euro... dus we kunnen wel een mooi bedragje sparen... alhoewel het meeste spaargeld opgaat aan de verbouwingen op dit moment

na de bevalling ga ik wel pas weer werken als onze kleine zo'n 8 maand is... dus zullen we het wel een half jaartje met beetje minder moeten doen, maar ik heb liever wat minder luxe (minder uitgeven aan weggaan, kledij, kapper, cinema...) en wat meer tijd met mijn baby !

Deel Deze Pagina