Ik ben nu 36 weken en 4 dagen zwanger, heb al een aantal echo's laten maken, vandaag ook weer. Wat me opvalt is dat de afmetingen steeds zo verschillen... Zo was bij de laatste echo het hoofdje (HC) omtrek wat groter dan gemiddeld, en nu weer kleiner dan gemiddeld, ook de omtrek van oor tot oor, (BPD) is nu weer een stuk lager, terwijl die de vorige keer het weer een stuk boven gemiddeld was. De buikomtrek (AC) was de vorige keer gemiddeld en nu ver boven gemiddeld. Snap er niks van. Kunnen ze het met 36 weken niet meer goed meten? zijn de afmetingen niet meer zo betrouwbaar? groetjes Els
Nee de echo's worden naar mijn idee steeds onbetrouwbaarder verder in de zwangerschap!Je kindje is groot en ligt helemaal opgerold in de baarmoeder, en heb trouwens heel vaak vernomen dat ze er flink naast kunnen zitten!Sommige mensen in mijn omgeving zouden een veel te klein kindje krijgen, niet eens vijf pond!En kindje komt ter wereld met 3800 gram aan gewicht!!Ook andersom hoor, kindje is veel te groot er word onnodig ingeleid en het kindje weegt keurig rond de 3000 gram...Ik zou me er niet te veel zorgen over maken, je kan er niet echt op vertrouwen...
Sommige mensen krijgen na de echo's te horen dat ze een 'groot' of 'klein' kind verwachten en uiteindelijk blijkt dat dan niet te kloppen bij de geboorte. Ik zou me er maar niet teveel zorgen om maken! Wel vreemd dat de metingen zo verschillen, maar kan me niet voorstellen dat je kindje kleiner is geworden Geniet maar van de momentjes dat je even in je buik mag spieken