harde buiken of toch al weeen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door anietje, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hallo verloskundigen,

ik heb vanaf de 18de zwangerschapsweek harde buiken. In week 28 dreigende vroeggeboorte...de harde buiken gedurdende 7uur kwamen om de 2-3 minuten en hebben ervoor gezorgd dat de uitwendige baarmoedermond open ging staan maar niet toegankelijk was, de tuit van de cervix die normaal sacraal gericht staat nu "recht te toucheren was" en verdwenen was tot een "muggebultje" en de slijmprop verloren.
    Dat waren spannende dagen en weken en we zijn ook ontzettend blij dat we door alle voorzieningen en getroffen maatregelen ons kindje nog zolang bij ons (mij hihi) dragen.

Maar nu mijn vraag, vanaf zondagnacht heb ik weer meer harde buiken. M'n buik zwelt op alsof het lijkt dat ie zowat knapt en onwijs veel pijn komt daarbij kijken, de pijn trekt van beneden tot iets boven mn navel, soms iets verder door. Daarbij komt vage menstruatiepijn met uitstraling naar de rug en benen ook geregeld voor. M'n partner moet ook niets zeggen of vragen want ik moet me erop concentreren en dmv bewegen, neuriën, diepe buik ademhaling gaat ie op een gegeven moment weg.
    Ik lees hier over voorweeën en indalingsweeën enhoe dat ongeveer voelt, ik heb alleen maar last dus van ontzettend pijnlijke harde buiken en niet van de pijnklachtjes zoals die daar beschreven zijn. De "gewone" kleine harde buiken voel ik niet eens meer, ik ben er ook aan gewend om ze te hebben.
    Zijn dit dat misschien toch weeën of helaas maar harde buiken die gewoon ontzettend pijn doen. Omdat ik zoveel harde buiken heb (gehad) is dit voor mij normaal geworden maar iemand die bij wijze van nu begint te rommelen omschrijft dit misschien wel al als weeën.

IK hoop dat je antwoord voor me hebt want ik ben heel benieuwd of ik dus bij deze klachten (volgens het rijtje qua duur in minuten) straks de verloskundige moet bellen of dat het dus gewoon moet beschouwen alszijnde harde buiken.

Alvast heel erg bedankt voor het antwoord.

LIefs Anita

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Anita,

het klinkt toch het meeste als harde buiken en voorween dan als de echte ww. Jouw lichaam reageert dus sterk op deze normale samentrekkingen van de baarmoeder. Ik durf je dus niet te zeggen hoe lang dit nog zal duren, maar ik denk niet dat je ver over tijd zult lopen. Vooral niet als je al een grote verandering bij je baarmoedermond hebt zoals jij. Helaas dus even afwachten, maar je hebt in ieder geval al wel een hele mooie termijn bereikt!

Groetjes Brigitte

3. anietje

anietje Actief lid

16 nov 2006
    263
    1
    0
    Verpleegkundige
    Hoi Brigitte,

dankjewel voor je antwoord. We hebben inderdaad een heel mooi termijn behaald en zijn daarvoor ook ontzettend blij en dankbaar. Het had zo veel anders (en waarschijnlijk slechter/erger) gekund. Maar goed los van dat ga ik inderdaad gewoon afwachten en hou ik het er ook op dat het de voorweeën zijn.
    We gaan het beleven wanneer het doorzet bij me.
    En nogmaals heel erg bedankt.

groetjes Anita

Deel Deze Pagina