Hallo. Ik heb een vraagje. Ik heb samen met mijn vriend 2 katten en 2 muizen. Bij mijn moeder hebben we 1 hond, 2 grote katten & 2 kittens. Nou is mijn vraag: Moet ik uitkijken met huisdieren? Ik weet wel dat ik de kattenbak enzo niet meer mag verschonen. Maar zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
allereerst nog gefeliciteerd! Ik heb zelf een hond en een kat en ben nu zwanger van ons 1e kindje. Ik heb al het een en ander over dit onderwerp gelezen. Heel verstandig dat je de kattenbak laat staan... daar sluit je weer extra risico's mee uit (moet ik helaas ook) Voor de rest moet je straks zorgen dat de babykamer huisdier vrij is! Dus let goed op dat vooral de kat niet in de babykamer komt of slaapt! (zo'n bedje is erg aanlokkelijk..) Dus goed de deur dicht houden. Ook extra stofzuigen/vegen in huis als straks de kleine er is. En pas op dat de kat niet in de box gaat liggen.... Met de hond hoef je niet extra voorzichtig te zijn. Ligt er ook een beetje aan wat voor hond het is. Ik heb een rustige labrador die gek is van kinderen... Maar: Laat de hond nooit alleen met het kind! je weet nooit wat er gebeurd! Suc6!
Nja. Wij hebben een behoorlijk drukke Labrador. Het lijkt af en toe wel een ADHD Hond. Maar het is een super lieve hond. En kan goed met kinderen opschieten.
Wij hebben ook twee kattenthuis, en jah blijf gwn van hun kattenbak weg! maar ik knuffel ze wel nog vaak! Jah inderdaad gwn zorgen dat ze niet op de babykamer kunnen en niet in de box springen als je beebje er in ligt, want zo zou de kleien wel eens kunnen stikken... Xx.
is het ook niet zo dat je moet oppassen met kattenkrabben mijn moeder heeft voor dat ze mij kreeg toxoplosmose gehad(weet niet hoe je het schrijft) maar zei heeft het gekregen doordat er een kat in haar borst had gehangen nou was het wel heel diep hoor ! dus denk dat dat idd wel uitmaakt
Zelf heb ik 2 honden 2 katten en 30 muizen. Zelf laat ik de kattenbak schoonmaken door manlief en was ik altijd mijn handen als ik de muizen heb vastgehouden.
Wat zou kunnen helpen om de poes uit de box te houden, zijn ballonnen eromheen ophangen. Ons poezebeestje is een keer heel enthousiast in een ballon gesprongen *PANG!* en sinds dien loopt hij met een wijde boog eromheen... Dus deze truc gebruiken we ook weer deze keer...
Oke zal het onthouden. En over die kattenkrabben: Ik kijk ook uit waar de kat me krabt.. Maar vaak komt het door het spelen. En valt het behoorlijk mee. Heb bijna geen kattenkrabben op me arm.