wanneer echte schopjes voelen met een voorliggende placenta?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Djam, Jan 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djam

Djam Actief lid

Aug 2, 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Hoi meiden,

Vorige week tijdens de echo werd mij verteld dat ik een voorliggende placenta had. Ze vertelde me dat het dan misschien langer zou duren voordat ik de kleine echt goed zou voelen, nu voel ik soms wel wat plopjes enzo, maar ja ik ben nu 18 weken zwanger en ik heb zoiets van ik wil het nu wel wat beter voelen, ben ik nu zo ongeduldig of niet :(: Wie van jullie had of heeft ook een voorliggende placenta en hoe lang duurde het voor je echt iets voelde :(:

Liefs Mariska

2. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

Sep 27, 2006
    2,510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    bij mij duurde het 16 weken, dit is ook mijn tweede. Ik denk dat het bij ieder wel verschillend is hoor. Ik voel het heel goed bewegen, elke dag..terwijl er gezegd werd dat met een voorliggende placenta je minder bewegingen voelt. Ik heb weinig spek op mijn buik zeg maar, meer gespierde buik misschien scheelt dat?

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    hallo, ik had ook een voorliggende placente... ik voelde haar pas voor het eerst schoppen met 21 weken en pas met 23 weken meer dus elke dag...

1 nadeel wel met een voorliggende placenta vond ik dan hebben pretecho laten maken en is helemaal niet mooi geworden kleine was slecht te vinden..

groetjes natasja

4. Phemme

Phemme Actief lid

Aug 29, 2007
    452
    0
    0
    Weet het niet... ben nu 14 weken en denk soms iets te voelen, maar ben er niet zeker van. De VK zei trouwens wel dat het niet heel veel uit hoeft te maken, mits je buikwand niet ook al te dik is :p

5. Chantal79

Chantal79 Actief lid

Aug 20, 2007
    344
    0
    0
    Ook ik heb een voorliggende placenta, ik had voor de 20 weken wel eens het idee dat ik wellicht de kleine voelde, maar vanaf 20 weken wist ik het echt helemaal zeker. In het begin alleen als ik rustig op de bank of in bed lag, nu ook geregeld als is gewoon zit. Ik kan de bewegingen van de kleine nu ook aan mijn buik zien, dit gebeurde met 22 weken! Was erg bijzonder..

Groetjes...

6. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    ik heb een voorliggende placenta, en vanacht heb ik hem eigenlijk voor het eerst goed gevoeld. duurt erg lang he? voel wel plopjes af en toe, maar schopjes en zo niet... ik hoop dat het bij mij ook beter te voelen wordt... maak me soms ook wat ongerust :(

7. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

Jun 17, 2007
    768
    0
    0
    De eerste voelde ik met 17-18 weken. Nu ligt de placenta aan de voorkant en voel ik de kleine echt zelden. Ik vind dit zo jammer! Af en toe voel ik een soort beweginkje maar echte schopjes nog niet hoor. Ja, van de week 1 keer een echte schop toen ik naar de zijkant hing om iets te pakken. Was voor de kleine niet zo'n handige houding denk ik ;) Ik hoop snel wat meer te gaan voelen.

8. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik heb ook een voorliggende placenta wees de pretecho uit.. maar hij ligt rechts van mn buik.. dus niet in het midden voorin de buik.. ik voel ons meisje al vanaf 16 weken.. dit is ons eerste kindje.. en nu voel ik haar steeds beter.. echt een bijzonder gevoel! aan de linkerkant van mijn buik voel ik haar veel beter omdat alles daar vrij ligt.. maar rechts voel ik haar ook!

9. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Ik voelde ook al snel plopjes, maar op een bepaald moment voelde ik het steeds beetje bij beetje beter... Nu gaat heel mijn buik heen en weer, op en neer haha! Je ziet soms precies hoe hij ligt...
    Ik kan me alleen niet precies herinneren wanneer ik het ECHT goed voelde schoppen..

:D Geniet er iig. maar lekker van !

-xxx-

10. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,274
    2,976
    113
    Bij de eerste (ook een voorliggende placenta) voelde ik pas rond de 24 weken de eerste plopjes! Nou, dat vond ik wel erg lang duren, maar goed. Je hebt het niet voor het zeggen he.

Nu ben ik 17 weken zwanger (ws weer een voorliggende placenta) en denk zo nu en dan 'iets' te voelen. Maar heb nu een angelsound gekocht, dus als ik wil ga ik gewoon even naar het hartje luisteren. Dat maakt een hoop goed.

Groetjes, Lotte

11. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Ik voelde rond de 18e 'plopjes' en die werden steeds duidelijker en rond de 20e week wist ik echt zeker dat het de baby was.

Ondertussen ben ik 27 weken en ik voel haar nu een aantal keren per dag maar het zijn geen echte schopjes. Misschien komt het door de voorliggende placenta maar misschien is ze gewoon een rustige baby.

12. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hoi, hoi ook ik heb een voorliggende placenta ik voelde de eerste schopjes met 16 weken. En sinds 20 weken voel ik haar elke dag heel erg duidelijk het zegt denk ik bij iedereen wat anders. Ik weet nog wel dat de echoscopiste ( schrijf je dat zo :) ) verbaast was met 20 wkn dat ik haar al voelde.

13. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    met 21 weken, en elke dag een flink aantal keer

14. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde maar dan rechts! en vanaf 18 weken! ;)

15. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    22 weken duurde het bij mij...

16. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    met 21 weken ongeveer, en sindsdien iedere dag!

17. Miky

Miky Bekend lid

Jan 18, 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ik voelde al wel wat met 14 weken ongeveer maar misschien ook omdat het mijn tweede is. Ik merk wel dat het minder duidelijk/hard is ten opzichte van de eerste zwangerschap. Voor manlief ook moeilijker te voelen aan de buitenkant.

18. Debbieee

Debbieee Lid

Oct 11, 2007
    29
    0
    0
    Almere
    Ik heb ook een voorliggende placenta, en ik voelde onze meid met 19 weken.
    Dus wie weet zal het bij jou niet zo heel lang meer duren voordat je het ook daadwerkelijk voelt.

19. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hier ook een voorliggende placenta bij me 1e zwangerschap en ik voelde Maricha met 17 wkn kriebelen/kietelen net voor de 20 wkn echo voelde ik (en mijn vriend) ineens een plop En vanaf toen voelde ik elke dag wel iets, was eerst alsof er een visje in me zat (slaan met een staart) daarna werden het echte schopjes en vanaf dat moment is het niet meer opgehouden hihihihihi Maar geluk voor ons.... hoe druk ze was in me buik zo rustig is ze nu

20. iris73

iris73 Lid

Dec 5, 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    Dit is mijn 3de zwangerschap,maar de eerste met voorliggende placenta,ik voelde de baby afgelopen zondag voor het eerst,ik kon het voetje zo terug duwen.
    Ben morgen 19 weken.

Share This Page