Hoe???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Selin, 16 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Nou de 2e ronde is waarschijnlijk weer mislukt... :(
    Op voor derde ronde!

    Nou vroeg ik me eigenlijk af of iemand nog tips heeft hoe je het beste zwanger kunt worden. Werken zo'n eisprongtesten? (en hoe werkt dat want volgens mij moet je er nogal wat hebben...)

    Ben benieuwd.... ;)
     
  2. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Zou maar even een paar andere berichten bekijken, of via zoekfunktie zoeken. Dit is nl al enkele malen uitgebreid aan bod geweest. Wil je daar nu al mee beginnen trouwens. Je bent net 2 mnd met de pil gestopt. Ik zou het toch eerst eens zo proberen...maar dat is mijn mening.
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Elvira,

    Ik zeg het gewoon nog maar een keertje. De ovulatie testen kunnen je ook helpen met een onregelmatige cyclus. Het ligt bij sommige vrouwen nog al uit elkaar. Is wel handig als je weet wanneer je moet klussen zeg maar. ;)

    Groetjes
     
  4. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ben ik met je eens, maar als je pas 2 mnd met de pil bent gestopt kun je mijn inziens nog niet zeggen dat er sprake is van een onregelmatige cyclus. Je moet je lichaam ook even de tijd geven om te ontpillen zeg maar. Maar het kan zijn dat anderen daar een andere mening over hebben hoor ;)
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Die van mij was juist ernstig onregelmatig. Tja en als je eenmaal voor een kindje gaat heb ik geen zin om 6 maanden te wachten tot mijn cyclus normaal is (en dan spreek ik voor mezelf hoor!)

    Maar inderdaad ieder zijn mening! ;)
     
  6. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik ga met Elvira mee, het lijkt me vrij voorbarig om nu inderdaad al met allerlei hulpmiddelen in de weer te gaan, je lichaam moet vaak inderdaad even wennen en ontpillen.
    Ben ook bang dat je er dan al te veel mee bezig gaat, en vaak hindert dit de bevruchting meer dan dat het helpt...maar goed zoals de andere dames ook al zeggen dit is dan weer mijn mening ;) !!
     
  7. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik zou eerst mijn lichaam laten ontpillen. Dat kan varieren van een maand tot een jaar.
    Wat is je leeftijd als ik vragen mag Selin?
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Staat onder haar naam ;)
    22
     
  9. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Nou ik zou idd ook geen jaar wachten met onregelmatig zijn. En na enkele maanden misschien is willen weten wanneer en of ik nu een eisprong zou hebben. Maar geef het gewoon enkele maanden de kans...als je regelmatig klust verspil je ook geen tijd hoor....
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hey,

    Wat ik me dan weer afvraag is wat haar leeftijd te maken heeft met
    de vraag naar ovulatie testen...?
    Naar mijn mening maakt leeftijd en pilgebruik niet zo heel veel uit.

    Kan het ook mis hebben hoor (ben niet zo'n pil-expert)

    Elmo
     
  11. Kitty

    Kitty Actief lid

    10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Hey,

    Ik raad je toch ook aan even te ontpillen. Mijn beste vreindin en ik waren beiden zwanger na 2 maanden de pil te hebben stopgezet. Zij was 1 maand vroeger gestopt dan ik. Uiteindelijk hebben we beiden een miskraam gehad op 7 weken. We krijgen heel vaak de reactie dat de hotmonen waarschijnlijk nog niet gunstig genoeg waren aangezien er 8 jaar pilgebruik aan vooraf was gegaan.

    Alleszins veel succes, ik weet hoe het voelt te zitten wachten op je eigen mirakeltje :(
     
  12. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ik ben dus inderdaad 22...en wil dolgraag een kindje! :)

    Ben nu bezig met mijn 2e cyclus en deze is dus waarschijnlijk ook mislukt. Ik weet wel dat je kunt temperaturen enzo en dat heb ik ook geprobeerd, maar toch werkt dit niet goed.

    Aangezien mijn cyclus dus echt onregelmatig is (1e 31 dagen en 2e 24 dagen) was mijn vraag hoe zo'n eisprongtesten werken en hoeveel je ervan nodig hebt.

    Ik snap best dat een kindje niet meteen zal lukken doordat ik pas ben gestopt met de pil...maar wil ook niet echt een paar maanden blijven wachten.

    Toch heel erg bedankt voor jullie reacties! ;)
     
  13. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam

    een vriendin van mij heeft het zelfde meegemaakt en voelde zich een beetje schuldig. Een andere vriendin is gyneacologe en die heeft ons verteld dat er geen wetenschappelijk verband is tussen miskraam krijgen en net gestopt zijn met de pil. De belangrijkste reden waarom men aanraad om na het stoppen met de pil te wachten met onbeschermd vrijen tot dat de mensturatie voor de eerste keer weer echt op gang is (dus niet die laatste stopweek), is dat vrouwen vaak onregelmatige cyclus hebben in het begin en daardoor moeilijker is om te bepalen wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden.
     

Deel Deze Pagina