hoi dames, ik moet binnenkort een glucose tolerantie test doen. ik ben 19 weken zwanger van de 2e. de eerste was best zwaar en na (op het einde) een ellendige zwangerschap willen ze nu van alles uitsluiten. dus ook de evt zwangerschapssuiker. nu moet ik een dieet volgen van 3 dagen. moet 150 gram koolhydraten binnenkrijgen. lijkt me alleen wat weinig! op mn lijstje dat ik van de VK meekreeg staat hoeveel koolhydraten brood bevat, een banaan, aardappelen rijst en pasta. maaaar ik mis het beleg, groentes, melk, koffie enz enz... mijn vraag is dus (aan de dames die ook deze test moesten ondergaan liefst) ; moet ik iig 150 gram koolhydraten gedurende 3 dagen binnenkrijgen of DAT en niet meer of minder? ik weet het.. ik heb niet goed naar mn VK geluisterd toen ze me de uitleg gaf. kan ook best bellen maar zo kan t ook! dussssss hoor heel graag van jullie! thanx!
Ik heb begin augustus een gtt en heb een boekje meegekregen van de gyn. Je moet ten minste 150 gram koolhydraten eten die drie dagen.