Hey meiden, Even gênante vraag. Ik ben pas 26 maar heb de laatste tijd last van urine verlies. Ik heb het als ik moet overgeven en dan is het meer als 1 drup. Verder gelukkig niet zo erg last van alleen af en toe een drup, vaak net voor of na het plassen. Hebben meer meiden hier last van? En wat kan je hiertegen doen. Ik voel me soms echt een oud vrouwtje en voel me vies. Gaat dit weer over als ik gebaard heb? Dit is mijn eerste zwangerschap, daar oor geen last van gehad. Ik hoop dat jullie wat antwoorden hebben.
Omdat je moet overgeven is er erg veel druk in je buik, op dat moment kan je bekkenbodem het niet houden. En dan kun je dus een drupje/scheutje kunnen verliezen. Omdat het je eerste is, is de kans op een slappe bekkenbodem niet waardchijnlijk. Mogelijk zit je eerder wat naar de overactivitiet, op dat moment is je bekkenbodem al gespannen en redt hij net de exgtra inspanningniet meer om je droog te houden bij het overgeven. Probeer eens bewust te worden of je gewoon nu, nu je dit leest, knijptvan onderen? Kun je je vagina/anus dus bekkenbodem loslaten..... Indien je nu geen idee hebt waarover ik het heb, kun je beter even een bekkenfysio bellen. Zij kan even met je mee voelen. Succes!
Hoi, Ik heb hier bij beide zwangerschappen ook last van (gehad). Ontzettend vies vind ik het, maar je doet er niks aan. Inderdaad, zo erg dat bij het overgeven je een extra teiltje bij je hebt staan. Ik heb er nu bij hoesten en niezen ook veel last van (hele zwangerschap al). Draag daarom nu standaard een inlegkruisje van tena lady in mijn onderbroek. Vang ik in ieder geval de kleine ongelukjes hygienisch op. Het is bij mij helaas na mijn eerste zwangerschap niet helemaal overgegaan. Maar ik ontdekte ook dat het kwam door wat ik heb gedronken. Zo had ik er bij het drinken van koffie of cola veel meer en sneller last van dan wanneer ik dat niet dronk. Denk door de caffeine ofzo. Wanneer ik dat niet dronk was het tussen beide zwangerschappen prima te doen. Hopelijk hersteld het zich nu ook weer zo...
Hier helaas ook last van al sinds de vorige zwangerschap, het was eerst alleen bij het niezen maar het is alleen maar erger geworden. Kan ook echt niet meer zonder inlegkruisjes.
Ik heb het ook en schijnt best normaal te zijn tijdens de zwangerschap! Een goede oefening is om de kringspieren van je vagina aan te spannen, dit 4 seconde vast houden en dan weer loslaten en dit ong 40 x per dag doen. Klinkt veel, maar je kunt het ook gewoon tussendoor even doen en als je het goed doet dan ziet niemand er iets van haha. Even aanspannen, rustig doorademen, en weer loslaten. En sowieso altijd een inlegkruisje in je onderbroek voor ongelukjes En geloof me, je bent echt niet de enigste!
Het oefenen van de bekkenbodem bij een overactivitiet werkt averechts.... misschien is het handog dat alle lekkende dames na de bevalling eens een afspraak maken na de bevallingen bij een bekkenfysio. Je hoeft er echt niet mee door te lopen en het is goed te verhelpen.
Ik heb na mijn eerste bevalling een paar maanden bij een bekkenfysio gelopen. Anders was het helemaal een natte bedoening geworden. Zij heeft het weten te beperken tot een aanvaardbaar niveau. Dus dat werkt zeker! Maar echt, let ook op wat je drinkt. Er zijn stoffen die de blaas "prikkelen"..
Dat van die prikkelende stoffen klopt wel, maar ze heeft een heel specifieke klacht. Echt bij het overgeven. Als ze verder geen klachten heeft..... Ben je na de bft niet helemaal droog geworden? Wat vervelend joh. Maar als het nu acceptabel is, dat is wel fijn. Heb je nu bij de zwangerschap weer toename van klachten?
Ja, zeker nu ik op het eind loop wanneer ik nies of hoest. Maar dat is wel logisch. Ik doe braaf dagelijks mijn bekkenbodemoefeningen dus heb goede hoop dat het na de bevalling wel goed bijtrekt.
Ik vind het fijn dat ik in ieder geval niet de enige ben. Ik had ook begrepen dat die oefeningen nu niet handig is. Als ik bevallen ben zal ik zeker even langs de bekkenfysio gaan! Ik hoop dat het dan echt over is!