(Ik hoop dat het hier goed staat) Hallo Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die een inwendig onderzoek ook als extreem pijnlijk ervaren. Momenteel ben ik 39+6 weken zwanger en heb ik al enkele keren een inwendig onderzoek gehad om te kijken of er al eventuele ontsluiting was of de baarmoederhals wat weker kwam. Helaas niet dus... Het laatste onderzoekje was zondag (gynaecoloog van wacht), omdat er verleden maandag een keizersnede gepland was wegens stuit, baby bleek terug gedraaid te zijn, dus keizersnede is afgelast. Maar de pijn die ik toen ervaren heb was EXTREEM, mijn vriend zijn arm stond volledig rood van het knijpen. Sindsdien heb ik ook last "daar beneden". Enorme druk op schaambeen, in de lies en soms kan ik momenten hebben dat zelf mijn "lippen" echt vreselijk pijn doen. Sindsdien moet ik ook naar het ziekenhuis, krijg ik iedere keer een monitor, maar zie ik nooit meer mijn eigen gynaecoloog (ik ging bij haar thuis), wat ik erg jammer vind, want van de assistenten krijg je nauwelijks uitleg... Heeft iemand dit nog ervaren? Of ben ik gewoon een softie
Je kunt ook last hebben daar beneden doordat je kindje nu wellicht ingedaald is en je de druk van het hoofdje nu voelt op oa je schaambeen. Wat door kan stralen naar je liezen en schaamlippen.
Het is niet van het indalen helaas... Ik ben er vergeten bij te zetten dat ik afgelopen vrijdag nog een echo heb gehad en er NIETS van indaling te zien was..
Jeetje wat vervelend joh! Als antwoord op je vraag: Nee dit is voor mij niet herkenbaar. Ik heb niets gevoeld van geen enkel inwendig onderzoek aan het einde van mijn zwangerschap. Ik zou het wel aangeven de volgende keer want volgens mij is het echt niet nodig dat het zo zeer doet....
Het lijkt erop dat je gestript bent! Of niet? Ik vond dit trouwens ook echt wel pijnlijk maar extreem wil ik het niet noemen!
Wel mijn vaste gynaecoloog, had eerder ook al een inwendig onderzoek gedaan (samen met het wissertje om te kijken of je geen bacteriën hebt) rond week 34. Toen deed het ook veel pijn, en gaf ze zelf aan dat ik blijkbaar heel gevoelig moest zijn. Het inwendig onderzoek afgelopen zondag (niet gisteren, maar dus de week ervoor) bij de controle ivm de keizersnede, was toen echt EXTREEM pijnlijk. Precies of ze met een grote tak zaten te duwen en rond te draaien. Dit werd gedaan door de gynaecoloog van wacht. Ik heb hier wel héél duidelijk aangegeven dat het veel pijn deed, volgens mij heb ik de hele gang bijeen geschreeuwd à la MILJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR haha Door haar werd ik een beetje raar bekeken en deed ze doodleuk verder. Morgen weer afspraak in het ziekenhuis en dus helaas weer met een assistent... Maar door omstandigheden heb ik gevraagd of zijzelf erbij kon zijn en dat vond ze oké. Hopelijk deze keer zonde rpijn dus...
Bij 37+6 hebben ze bij mij een inwendig onderzoek gedaan , jeetje dat deed even zeer. Kon mij dat ook niet herinneren van mijn vorige zwangerschap. Ik had geen ontsluiting en was maar iets week , niet echt verstreken. Een week later 38+6 dus weer controle en inwendig onderzoek : het was week en de baarmoedermond was voor 3/4 verstreken , dit keer had ik helemaal geen last ervan. Dezelfde persoon heeft de controles gedaan dus daar kon het niet aan liggen. Het schijnt dat als je nog pot dicht zit je er meer last van heb. Echt "pijn" wil ik het niet noemen de eerste keer maar vervelend was het absoluut de vorige keer dus juist niet. Vrijdag mag ik weer dus ben benieuwd of het dan weer niet pijnlijk/gevoelig is.
Toen ik overtijd was kreeg ik van iemand de tip om een tampon in te brengen in de hoop wat op te wekken. Ik was het aardig zat dus geprobeerd ; nou echt niet! Ik kreeg hem er niet in, deed hartstikke pijn. Week later gestript, nauwelijks pijn, toen had ik inmiddels al wat voorweeen gehad en was de baarmoedermond week, dat maakt veel verschil. Ik had de laatste maand trouwens ook overal pijn beneden, en de baby daalde pas op het allerlaatste moment in.
Ik herken het wel, ik ervaar ook extreme pijn bij inwendig onderzoek. Zo erg, dat ik in m'n bevallen had laten zetten dat dit alleen plaats kon vinden mits medisch noodzakelijk (en dus niet: ff kijken hoor, hoe ver je bent) Ik ben wel gestript, maar ging zowat out van de pijn Ik heb wel mijn bevallingen zonder pijnstilling gedaan, maar dat was beter te doen dan de inwendige onderzoeken.
Ja, extreme pijn tijdens inwendig onderzoek is hier heel herkenbaar helaas. Bij mij is gelukkig maar 1 keer gevoeld tijdens de zwangerschap (daarna een spoedkeizersnede gehad) maar dat was echt afschuwelijk... Ook met inwendige onderzoeken bij de huisarts o.i.d. doet het altijd enorm pijn, alsof er een mes ingestoken wordt. Nu is bij mij ontdekt dat ik 'down there' te krap ben en dit is middels een operatie verholpen. Maar nog steeds zijn onderzoeken alles behalve prettig... Niet echt tips voor je, maar geef het aan zodat men er rekening mee kan houden en ze je zo goed mogelijk kunnen helpen. Je stelt je echt niet aan, pijn is pijn.
Controle op de bacteriën, controle op ontsluiting, verweking, ... Misschien dat ze het in België meer doen dan in Nederland?
Ik heb het met 40+2 gehad. Gingen toucheren (ik kwam gewoon voor een controle), ik moest toen wel even m'n adem inhouden. Een uur erna nog een keer en weer pijnlijk. Gelukkig had ik niet lang erna onze dochter in m'n armen en was ik klaar met inwendige onderzoeken Voor de zwangerschap was het overigens nooit een probleem.
Voor de bevalling heb ik nooit een inwendig onderzoek gehad, maar tijdens wel om te kijken hoeveel ontsluiting ik had. Man wat een pijn deed dat! En het kwam echt niet doordat ik ook weeën had. Het voelde gewoon alsof weer ontmaagd werd (dat was ook niet prettig) Helaas geen tips, wel herkenning.
Dankje iedereen voor de berichtjes! Gisteren nog op controle geweest. Normaal ging ik dus mijn eigen gynaecoloog zien, maar door foute inboeking van de assistent-gynae vrijdag ben ik haar mislopen. Ze moesten mij overal tussennemen, want ik stond ingepland op 10 mei... Ik zal blij zijn als ik voor nacontrole gewoon terug bij mijn gynaecoloog thuis kan gaan... Een stuk duurder, maar je weet tenminste waar je staat! Omdat de baby sinds 2 dagen iets rustiger was, moest ik ipv een halfuur, een uur aan de monitor. Blijkbaar slaapt ze liever als ik in het ziekenhuis ben ^^. Alles bleek in orde te zijn. Dan moest ik nog bij een assistent-gynae langs voor een inwendig onderzoek. Ik was eigenlijk al helemaal aan het stressen geslaan, wat dus totaal niet nodig bleek te zijn. Dit was namelijk de eerste die het zo rustig en uitgebreid kon uitleggen en echt haar tijd nam om mij te doen ontspannen, ondanks ze al gigantisch achter zat met haar consultaties. 1 vinger deed niet echt pijn, bij 2 om verder te voelen wel, maar niet zo extreem als ervoor geweest! Ik heb nu ook EINDELIJK een vingertopje ontsluiting en de baby is EINDELIJK ingedaald en kan nu niet meer draaien. Donderdag nog eens op controle en dan gaan ze mij daar oftewel houden oftewel moet ik vrijdagochtend langsgaan om in te leiden. (Ik zit met een rugziekte waardoor slapen en deftig rondlopen steeds onmogelijker wordt).