Hallo allemaal, Ik heb 23-09-2014 Een PretEcho/Geslachts bepaling laten doen in Belgie. Ik was toen 13,2 weken zwanger. Op de Echo was volgens de vrouw duidelijk een jongetje te zien en dit kon ze met 100% zekerheid geven. toch heb ik hier mijn twijfels over omdat ik het aangewezen geslachtsdeel best wel groot vind. Vandaag vervolgens bij de VK geweest voor een echo. heb haar de foto laten zien en ze vertelde me dat ze het ook erg groot vond. Toch kwam hier ook heel even het geslacht in beeld en toen zei ze ik denk toch ook wel dat het een jongetje is maar het kan ook een opgezwolle clitoris zijn. Nu heeft het me toch in onzekerheid gebracht omdat ik mijn familie al heb vertelt dat het een jongetje wordt. Dus mijn vraag iemand die rond 13 weken ook een geslachtsbepaling heeft laten doen en een soort gelijke echo foto heeft? Groetjes
Lijkt inderdaad best groot, heb je nog andere foto's?? Ik vertrouw Marita wel, ben ook bij haar geweest (Wel met 14w5d) en ze was meteen zeker, gynaecoloog bevestigde het vorige week ook
Heej bedankt voor je reactie, Ja ze kwam ook heel geloofwaardig over maar als je dan van je vk zoon twijfel hoort is het wel moeilijk. alle echo's die ze heeft gemaakt is hetzelfde op te zien en heb ook echt 5x gevraagdt of ze het 100% zeker wist en ze zei ja.
Met 13 weken geslachtsbepaling is ook best wel vroeg toch? Ik dacht dat dat pas vanaf 16 weken kon en dat dat al best onzeker kan zijn.. Zoals ik het nu op de echo zie denk ik ook een jongetje te zien..
Wij hebben het ook bij ons zoontje laten doen met 13wk en het lijkt inderdaad erg groot, maar dat komt door haar apparaat. Ze had het bij ons goed overigens.
Ik heb ook met 13 weken een geslachtsbepaling gedaan en zag er ook zo uit..mijn manneke was met 13 weken een jongetje en met de 20 weken echo nog steeds en nu zit hier een vrolijk jongetje van 5 Maandjes hier in huis ik zie ook een jongetje trouwens
Ik ben met 13w & 4d bij haar geweest, volgens haar een meisje, later is dit tijdens de 20 weken echo door 2 artsen apart van elkaar bevestigd
Waar kan je al met 13 weken terecht ? en kan je ook 3d echo krijgen dan of is dat te vroeg met 13 of 14 weken? bedankt en ja volgens mij is hij echt een jongetje
Met 13 weken kan best. Hier ook gedaan in Oudenbosch. Meisje, met 15 weken gynaecoloog die zei meisje, en bij twintig weken weer bevestigd door andere gynaecoloog die zei meisje. Gefeliciteerd. Leuk een jongen
Ik ben 2 keer bij Marita geweest en ze zag het beide keren al snel en ze had het ook goed. Vertrouw haar wel als ze zegt een bepaald geslacht te zien.
Heej allemaal, Bedankt voor de reacties Ja je kunt ook een 3D echo laten doen maar het is allemaal nog een beetje onduidelijk en ziet er nog een beetje eng uit zeg maar. Ik heb een aantal 3D Echo's maar deze vond ik het mooist
Het lijkt idd op de eerste foto groot maar volgens mij is het zo dat je alleen naar het gedeelte moet kijken waar die verdikking (balletjes) begint (aan het einde) met dat kleine bolletje erop (piemeltje) dat eerste langere gedeelte is naar mijn mening het inwendige gedeelte. Bij een echo scannen ze ook de binnen kant 😉😉 Dus als je alleen het uitwendige bekijkt vanaf de "beginnende" balletjes is het volgens mij helemaal niet groot en precies wat past bij dat termijn. En zou ook zeggen een jongetje. Als het de clitoris was geweest had het iets meer naar beneden gezeten en had het recht vooruit gewezen ipv zoals nu wat meer omhoog.