Niet meer slapen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door maatje, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Hallo

Ik ben net over de 39 weken heen en kan sinds een paar weken niet meer slapen. Het wordt met de nacht erger. De laatste 4 nachten heb ik geen oog dicht gedaan en als ik het overdag wil inhalen kan ik gewoon weer de slaap niet vatten. Ik ben op. Wil niet overkomen als een zeur. Maar ik kan niet meer. Nou zou ik 1 nachtje in het zh kunnen slapen met een slaapmiddel. Wat heb ik daar nou aan denk ik.
    Tot hoelang kan de vk je hiermee laten lopen. Straks loop ik tot 42 weken sorry denk niet dat dit gezond is.

Gr Maatje

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Maatje,

wat vervelend voor je. Heb je intussen al contact gehad met je eigen vk? Het is niet zo dat de vk je maar laat lopen omdat ze je een zeur vindt, maar er moet goed onderscheid worden gemaakt tussen vrouwen die echt helemaal op zijn en niet smeer helpt en tussen vrouwen die niet meer kunnen slapen, maar waar nog wel een aantal opties openliggen. Een gyn gaat niet zomaar inleiden als je niet iets hebt geprobeerd om de slaap wel te kunnen vatten. Want vrouwen die zo moe zijn en op zoals jij aangeeft willen graag alleen maar bevallen. Inleiden voor de 41 weken kan met de nodige complicaties gepaard gaan en daarom zijn gyneacologen hier niet happig op. Je kunt wel een gesprek aanvragen met de gyn via je vk, maar wat de uitkomst zal zijn kan ik je niet vertellen. Het ligt aan hoe je situatie dan is en hoe de gyn ertegen aan kijkt en wat hun protocol/beleid is. Voor een kindje is een natuurlijke bevalling namelijk vaak ook beter vol te houden dan een ingeleide bevalling. Maar nogmaals ieder mens is anders en als je erop staat kun je een gesprek krijgen wat de vk prima voor je wil regelen. Sterkte met de laatste loodjes!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina