Heel erg onzeker nu

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door geneeke, 27 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Hi allemaal..

Zit er echt even doorheen en wil graag jullie ervaringen horen..
    Ben vanmorgen voor het eerst op controle/intake geweest bij de vk. Ben vandaag precies 9 weken..

Op het eerst alle controles entc goed, maar hier (op curacao) doet de vk zelf geen echos dus dat moet je bij een speciaal centrum laten doen, ik heb morgen een afspraak voor de eerste echo. Ze zei dat ze ging kijken of ze het hartje kon horen en liet wel duidelijk merken dat dit lang niet altijd het geval is... en nee hoor ze kon niks horen.. ben zo onzeker nu.. kan dit.. of wil dit iets slechts zeggen? Ik maak me echt veel zorgen en kan natuurlijk niet wachten tot morgen...

liefs

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Hoi Geneeke,

Wat vervelend zeg dat je zo onzeker bent! Ik ben nu 10 weken zwanger en ondanks dat ik al meerdere echo's heb gehad, heb ik het hartje ook nog niet horen kloppen. De verloskundige hier geeft aan dat je het vaak gewoon nog niet kunt horen met deze termijn. De baby is nog zo klein en ligt nog achter het schaambeen. Volgens mij is het in Nederland zo dat er pas naar het hartje wordt geluisterd vanaf 12 weken.

Ik zou mij als ik jou was dan ook niet direct heel veel zorgen maken. Morgen krijg je gelukkig al de echo en ik duim voor je dat je een prachtig kindje te zien krijgt.

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dat wilt niks zeggen.
    Hier luisteren ze pas vanaf 14 weken. Voor die tijd is het vaak lastig om het hartje te vinden zei de verloskundige

4. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Hi Bozoe & chocochippie

Echt waar? Dat wist ik helemaal niet dat ze pas vanaf die termijn luisteren. Ik was net best een beetje boos, ik dacht dan bied het niet aan en luister niet als je iemand zo veel onzekerheid kan brengen met iets wat je al weet dat misschien kan gebeuren (zoals het hartje niet kunnen horen)..

Ik kan inderdaad niet wachten tot morgen en ik hoop echt dat ik ons kindje eindelijk te zien krijg.. Kunnen ze dan zonder de hartslag wel zien/in de gaten houden of het kindje grofgezegd wel leeft?

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik vind het inderdaad raar dat ze het toch heeft aangeboden om het te proberen. Terwijl de kans vrij klein is dat je met deze termijn een hartje kunt horen kloppen.

Ik heb vorige week een echo gehad met 9 weken en 2 dagen. Je ziet dan al duidelijke vormen van een kindje en bij mij was het druk aan het bewegen. Het hartje zien ze ook wel kloppen op de echo, het zien is alleen iets anders dan het horen met een Dopler. Laat je weten hoe het morgen is gegaan?

6. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw

Ow zo okee.. Dan ga ik gewoon van mijn gevoel uit dat alles oke is. Heb ook even verder gezocht op internet en lees dat het wel echt vaak voorkomt dat je het gewoon nog niet kan horen..

maar de gekste dingen komen in je hoofd op zo'n moment.. Maar heb geen afscheiding niks geks gehad dus je zou er vanuit gaan dat het gewoon allemaal oke moet zijn.. ook al zijn er heel soms uitzonderingen natuurlijk

Ja ik laat zeker wat weten, dankjewel!

7. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hmz hier met 5+3 weken het hartje zien kloppen. Das natuurlijk al fijn, maar 3 weken later het hartje gewoon kunnen horen hoor. Maar goed misschien is dat inderdaad niet standaard

8. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik heb het vorige week nog aan de verloskundige gevraagd. Zij gaf aan dat zij er bewust voor kiezen om het niet te doen voor de 12 weken. Omdat het niet altijd te horen is en omdat de risico's ervan nog niet bekend zijn. Het hartje is nog in ontwikkeling en zo'n Dopler geeft toch straling af.

Hopelijk heeft ze straks/nu een mooie echo:)

9. geneeke

geneeke Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties iedereen ; vandaag echo gehad en hartje zien en horen kloppen 😍

Ben wel een week teruggezet dus ipv 9w ben ik pas 8w 1d.. Dus misschien omdat het nog zo vroeg is dat ze het niet goed kon horen

10. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Wat fijn! Geniet van je zwangerschap :)

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wat fijn!
    Geniet van de zwangerschap!

12. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juist om die reden (dat ze het hartje wellicht nog niet kunnen vinden of horen) wordt het hier pas vanaf 14 weken gedaan. Ik kreeg het zelfs pas met 16 weken te horen.

Deel Deze Pagina