Hallokes! Deze middag zijn we voor het eerst naar onze lieve schat kunnen gaan kijken! We zagen een hartje goed snel kloppen dus we waren eindelijk blij (na een miskraam in april hadden we super veel bang dat er nu iets mis zou zijn/gaan). We zijn 7weken & 5dagen ver, ik dacht eerst dat we al 8weken & 3dagen zouden zijn maar de dokter zei dat het wel kon zijn door mijn miskraam dat ik nog niet zo regelmatig ben Op de echo stond dat men kindje +/- 1.38cm groot is nu... is dit niet klein? Ik dacht dat het op bijna 8weken een 2cm zou zijn..
Oh en dan nog iets.. ze wou de hartslag nog niet laten horen... is dit wel normaal? Bij mijn vorige zwangerschap lieten ze die wel horen.. (maar toen ging het al mis)
Vroeg in de zwangerschap is hartje luisteren niet goed. En ze groeien erg veel dus 1.38 is gewoon normaal, pas na 12 weken groeien ze allemaal even hard
De lengte klopt perfect! bij mij was het op 7 weken en 2 dagen 1,1 cm! En dit was perfect gemiddeld! Kijk maar naar deze tabel: CRL table Zie je dat jouw ukje precies goed loopt. Hartje lieten ze bij mij ook pas horen met 12 weken. Doppler schijnt nog niet zo goed te zijn bij hele kleintjes. Dus maak je niet druk, is allemaal volkomen normaal! Gefeliciteerd met de mooie echo, geniet er maar van!
Ik denk dat je je ook niet druk moet maken. Wij kregen bij de eerste echo ook niet het hartje te horen en dat was zelfs met 8w4d. Kan ook best zijn dat je straks bij de 12 weken echo weer een week vooruit wordt gezet. Als ze nu maar een cm korter meten met de cursor dan scheelt dat al een week. Toen wij voor de eerste keer bij de VK kwamen, was ik dus 8w4d, maar zij meette toen 7w2d. Ik zei toen dat dit echt niet kon, omdat ik precies wist wanneer ik mijn ei had gehad. Toen ging ze nog een keer de metingen uitvoeren en toen kwam ze op 8w2d, dus ja... Bij 12 weken bleek dus dat mijn meting precies klopte en werd ik weer 2 dagen vooruit gezet
Lengte is prima hoor, maar ben het niet met een aantal voorgangers eens. Een embryo groeit namelijk juist de eerste 16 weken voor bijna iedereen gelijk, pas daarna krijg je onderlinge verschillen. Vandaar ook de termijnecho aan het eind van die periode. Anders zou deze ook geen zin hebben.
Ja ik heb inderdaad ook gehoord dat de groei van iedere baby hetzelfde is, ja de eerste 12 weken dan maar zou ook maar goed tot 16 weken kunnen. Pas daarna gaat het inderdaad zijn eigen weg
Bij mij lieten ze het hartje ook niet horen met 8w5d, de echoscopiste zei dat het was om teleurstelling te voorkomen omdat nog niet alles is aangelegd. Alhoewel de kans op een mk kleiner is na een kloppend hartje houden ze toch die 12 weken grens aan. Bij die termijn was onze uk 20.2 mm. Met 11w heb ik nog een echo gehad, toen lieten ze het hartje wel horen. Was ook een andere echoscopiste trouwens, dus misschien heeft het daar ook mee te maken. Toen was uk al gegroeid naar 39 mm!