Dit stukje heb ik ook bij de VK vraagbaak geschreven. Heeft één van jullie dit meegemaakt en had je later alsnog een kloppend hartje? Beste dames, Vanochtend heb ik mijn eerste echo gehad. Volgens mijn laatste menstruatie ben ik nu 8 weken. Na m'n verwachte eisprong bijna 6 weken. Er was niks te zien op de echo, wel een mooie holte waar het vruchtje zich zou moeten bevinden. Ze stelde me gerust dat ze dit vaker meemaakt en nu moet ik dinsdag terug komen voor een inwendige echo. Heb geen krampen, bloedverlies ed gehad. Aan de ene kant was het mss nog wel te vroeg, maar omdat ik denk te weten wanneer m'n ei is geweest en 11dagen na ei positief testte vind ik het toch wel een beetje vreemd. Graag jullie advies hierin!
Ik had een echo bij 7 weken. Leeg vruchtzakje, week later weer echo en toen een kindje van 8 weken met hartje! Dus het kan wel... Waarom ze bij 7 weken niets zagen is zelfs voor de vk een raadsel
Heb ik ook gehad, bij 8 weken niks te zien en bij 10 weken ook niet, direct naar ziekenhuis gestuurd en daar inwendige echo gehad en daar was het kindje met hartje, mijn baarmoeder lag zover naar achter gekanteld dat via buikecho niet te zien was..dus maak je totaal niet ongerust
Heb je een uitwendige echo gehad? Dan vind ik het niet heel raar dat ze niet veel zien. Met deze termijn worden meestal inwendige echo's gemaakt namelijk.
Ja uitwendig, en de verloskundige die vandaag zat had geen diploma voor inwendig... Heb ook al gezegd dat ik het vrij vroeg vond met 8w de eerste echo. Volgens haar is de behoefte voor echo's onder zwangeren gestegen, waardoor ze dus bij 8,12,16 en 20 weken een echo doen. Vind het zelf wat overdreven, maar wel erg leuk natuurlijk om o vaak te kunnen kijken!
Moeten ze het alleen wel goed doen zeg, als ze bij 8 weken alleen uitwendige echo's doen zullen ze heel veel van dit soort dingen krijgen
Ik heb inwendige echo's bij 9.1 wk en 11.4 wk gehad omdat uitwendig moeilijk is.. Ik duim voor je dat het daaraan ligt!
ik duim met je mee, alleen zou je hopen dat je met 8 weken toch iets in het zakje zou moeten zien. maar als je bm ver naar achter ligt dan kunnen ze met een uitwendige echo alleen contouren zien. succes hoor met weeeeer wachten
Ik heb een duidelijk kloppend hartje gezien, zowel uit- als inwendig. Alleen loopt de groei volgens mijn berekening bijna 2 weken achter. Dus volgende week woensdag weer een echo om te kijken hoe de groei vordert... Blijft spannend dus. Kan twee kanten opgaan. Maar het hartje was iif heel duidelijk en dat vind ik nu even het belangrijkste!
Vanmiddag de echo! Ben heel benieuwd. Voel me nog steeds zwanger, geen krampen en bloed gehad! Dus hoop dat mijn gevoel gelijk krijgt!
Bij mij was in het begin uitwendig ook niks te zien omdat mijn darmen ervoor lagen. Inwendig zag je het toen meteen, jammer dat ze niet gekwalificeerd was want zo bezorg je met zulke vroege echo's veel vrouwen onzekerheid en angst vind ik. Het is nog zo klein met die termijn.
Bij de zwangerschap van de jongste had ik vanwege bloedverlies een echo met 7 weken. De echo was toen inwendig. Echoscopiste zag twee zakjes maar geen vruchtje. Wij verdrietig en paar dagen later naar de gynaecoloog. Bleek er een kindje van de goede termijn te zitten. Week later met een andere gynaecoloog gekeken waarom er geen kindje had gezeten eerste keer. Bleek ik een cyste en een eiblaasje in de eileider te hebben die de eerste dame op de echo had aangezien voor vruchtzakje Laatste zwangerschap bleek ik bij de eerste echo een week minder dan gedacht en dat was achteraf gezien al niet een goed teken want met 11 weken was het kindje al niet meer in leven. Hoop dat het bij jou gewoon goed zit!
Thanks voor jullie succeswensen en duimen! Het heeft geholpen hoor! We zagen een heel mooi garnaaltje met kloppend hartje. Waarschijnlijk heb ik heel vroeg positief getest. Ben nu 8w en 1d zwanger ipv 9w en 5d! Zo zie je maar, bij iedereen is het toch weer anders.