Ben echt bang voor naalden, maar ik zet me er telkens netjes toe, wanneer het nodig is. Afgelopen dinsdag bloed proberen te prikken voor de screening wat helemaal fout gegaan is. Ben 'out' gegaan en ze kwamen niet verder dan 1 buisje terwijl ik er 6 moest. Mn vriend was er niet bij, maar die wil er de volgende keer gewoon bij zijn om me mentaal te steunen. Ben zo bang dat dat weer mis gaat en ik houd al helemaal niet van naalden Als het al bij 1 buisje fout gaat, hoe lang zal het duren voor ze er 6 hebben... #zucht
Vraag of het met minder kan! Ik werk zelf op een lab en heel vaak worden er gewoon meer buizen afgenomen uit logistieke overwegingen. Omdat niet alle testen op hetzelfde lab gedaan worden zeg maar. Feit is wel dat het voor de ene test nodig is dat het bloed stolt en voor de andere test juist niet. Je zult dus altijd wel meer dan 1 buisje moeten, maar ze gebruiken meestal maar een inimini-beetje uit zo'n buisje voor de test. Met een beetje goede wil kunnen ze op het lab het bloed verdelen over meerdere buizen, zodat toch elk lab krijgt dat ze nodig hebben. zo doen ze het bij baby'tjes ook... Succes!
Dank je wel Merah, voor de tip. Ik zal dinsdag eens kijken. Mijn vriend moet werken want is de enige op kantoor ivm vakantie. Hij kan dus niet mee met het bloedprikken en niet met de echo... Ik zal het eens voorstellen. Want het is geen pretje om iedere keer "out" te gaan. Ik voel me toch al zo verschrikkelijk slecht met de hele dag misselijkheid en vermoeidheid, en dit maakt het er niet beter op. Hoop dat het na de 3e maand beter gaat
Ik heb op de prikpoli gewerkt en 6 buisjes duurt echt niet lang hoor meid. Als er eenmaal gepriktis en het loopt goed is het een paar seconde per buisje, met een halve minuut ben je dan klaar dus vraag me af of dat echt een probleem gaat zijn tov 1 buisje.
Toch wel een verschil hoor. Ben ook meerdere keren flauwgevallen met prikken maar bevallen was een eitje. Vraag of er een vleugelnaaldje gebruikt kan worden, en of ze heel goed zoeken! Vorige keer vier keer geprikt, derde keer ging goed, maar hield er mee op, dus nog een keer. Heb twee weken met een beurse hand gelopen...