Na bijna 1,5 jaar proberen had ik afgelopen zaterdag dan toch echt (drie) positieve zwangerschapstesten in mijn handen. Ik ben zwanger van ons eerste kindje! De afspraak voor een eerste IUI behandeling op 29 oktober stond al i.v.m. lage kwaliteit en aantallen bij mijn partner. Dacht ook 09 oktober (één dag na verwachte menstruatie en een negatieve test) ongesteld te zijn geworden. Echter slechts één dag wat bloed verloren en hierna tot op de dag van vandaag enkel wat roze afscheiding. We durven het nog niet te geloven! Heb naast de afscheiding weinig kwaaltjes, heb meer last gehad van PMS en voel nu enkel mijn onderrug en borsten. Gister direct contact gezocht met de verloskundige en we mogen gelukkig bij 6,5 week al langskomen voor een echo, 28 oktober hebben wij een afspraak. Ben ik de enige die de dagen nog nooit zo langzaam heeft ervaren..? Ik kan echt niet wachten tot de 28e want ik haal mezelf vanalles in mijn hoofd. Gister en vanochtend nogmaals getest en wederom (wel lichte streepjes) positieve testen . Ben benieuwd hoe jullie hier allemaal mee om zijn gegaan!
Ten eerste, gefeliciteerd! Helaas gaan de eerste weken altijd zenuwslopend traag voorbij. Fijn dat je vroeg voor de eerste controle mag komen! Ik wens je een goede zwangerschap!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had net zelf ook een berichtje op t forum gezet, over dat de dagen niet voorbij gaan. Ik snap helemaal hoe je je voelt, ik haal mezelf ook van alles in mn hoofd. Alle senarios zijn al wel voorbij gekomen denk ik,.... Wat fijn dat je al zo snel bij de vk terecht kan. Ik moet zelf nog wachten tot 13 november, dan krijg ik een verwijzing mee voor de echo. Inmiddels ben ik de dagen aan het aftellen.. hihi heel veel succes binnenkort bij de vk. Hoop dat je een mooi hartje mag horen kloppen.
Awvd, bedankt, jij ook gefeliciteerd! Ik vind het echt zo ontzettend spannend allemaal, ben bang dat het ''opeens'' toch niet zo blijkt te zijn ofzo wat natuurlijk eigenlijk niet echt kan.....ben van mezelf ook nogal controlerend van aard, dat helpt nu niet echt mee . Hoe voel jij je verder? Ik zie dat je vijf weken en 1 dag zwanger bent nu. Spannend hè, die dagen tot de eerste echo gaan echt tergend langzaam voorbij!
Dat probleem heb ik ook, eigenlijk wil ik overal controle over hebben. Maar dat gaat helaas niet met een zwangerschap. Ik voel me opzich wel goed, behalve erg veel buikpijn gehad, want sinds gisteren wat minder is geworden. Ook daar ga ik dan over nadenken. Zou dat nou iets positiefs of negatiefs betekenen. Maar nee..... ik maak mezelf niet gek hoor.. ik denk alleen een beetje te veel. Ik heb vanochtend een echo gehad, ik kwam bij de gyneacoloog ivm met mijn medicijnen. Ze wou ook meteen even kijken hoe ver ik nu ben. Maar dat kon ze nog niet duidelijk zien. Het was nog te klein. En dus nog geen kloppend hartje te zien. Ook weer iets waar je dan weer de kriebels van krijgt. Dus ik kan niet wachten tot 13 november.. hihi.. Hoe voel jij je verder? Soms kun je het bijna niet geloven hè, dat er straks zo'n mini mensje groeit in je buik. T is soms net een droom..
Herkenbaar en het is eigenlijk maar goed ook dat dat niet kan. Vervelend van de buikpijn, wel heel fijn dat je al een echo hebt gehad. Kan me goed voorstellen dat 13 november nog erg lang duurt. Ik geloof denk ik pas echt dat ik zwanger ben als ik heb gezien dat m'n baarmoeder niet leeg is ...voel me verder eigenlijk meer dan prima. Heb in de 1,5 jaar dat wij aan het proberen waren veel last gehad dan PMS, de ''klachten'' die ik nu heb vallen dan ook erg mee. Roze bloedverlies lijkt minder te worden, heb een zeurderig gevoel in mijn onderrug en voel 'm'n borsten, maar allemaal niet extreem of toonaangevend. Dat vind ik ook zo lastig, ik had verwacht dat ik me zwanger zou voelen ofzo, maar dat is eigenlijk niet echt het geval, al had ik er ook geen verwachting bij, maar toch laat het maar snel 28 oktober zijn en daarna 13 november. Zou toch leuk zijn als we in juni twee mooie mensjes op de wereld kunnen zetten!
Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat fijn dat de hele mmm jullie bespaart is gebleven. Spannend blijft het vast nog wel even. Ik vond het begin ook slopend lang duren. Even doorbijten!!
Bedankt Miekiej88! Vind het inderdaad echt heel erg spannend, vooral omdat het zo lang heeft geduurd voor het raak was. Maar inderdaad erg fijn dat het hele medische traject ons voor nu bespaard blijft, we hadden ons er al helemaal op ingesteld! Wonderen bestaan dus toch.....
Wat fijn dat je je zo goed voelt! De kwaaltjes is soms ook geen peil op te trekken, ik heb mezelf voorgenomen daar niet te veel waarde aan te hechten. Heb vaak gelezen dat de kwaaltjes niet heel veel zeggen wat betreft de zwangerschap. Alleen dat je ze er als cadeautje bij krijgt, net als de hormonen.. het blijft altijd spannend! Ik hoop dat je de 28ste een hele leuke echo krijgt. Het zou inderdaad erg leuk zijn als we in juni allebei gezonde kinderen op de wereld mogen zetten.
Je zegt dat je testen nog licht zijn?? Dan denk ik dat je veel korter zwanger bent dan bijna 6 weken. Ik gok dan eerder op een termijn van net 4 weken. Wellicht iets om rekening mee te houden bij je echo volgende week waar je dus dan tussen de 5 en 6 weken zou kunnen zijn ipv bijna 7. Maar natuurlijk gefeliciteerd!! Zwanger ben je!! Eindelijk !
Hoi RoGiJuli, bedankt voor je reactie. Testen waren zaterdag en gister en vanochtend inderdaad allemaal licht (ik stop nu echt met testen haha). Mijn menstruatie is/was wel regelmatig en heb op 23 september een positieve ovulatietest gehad dus wat dat betreft kom ik echt op 5 weken en 5 dagen uit (eerste dag laatste menstruatie is 10 september geweest). Maar we gaan het zien volgende week! Ons lichaam gaat zijn eigen gang, dus je weet het maar nooit heb de dag na mijn verwachte menstruatie (op de dag zelf negatief getest) wat bloed verloren, wellicht is dat de innesteling geweest en heeft de weg naar mijn baarmoeder gewoon wat langer geduurd...we gaan het meemaken! SPANNEND!
Gefeliciteerd. Je situatie herken ik ook. Ik denk iedere ochtend als ik wakker ben...oja ik ben zwanger...besef het nog niet helemaal. Ik ben op 22 september ongesteld geworden en had op 2 oktober mijn 6e iui (dag 11 van de cyclus. Ik was iedere keer zo vroeg) dus vorige week donderdag getest en die was al goed zichtbaar. Die van zaterdag knalde echt. Zegt waarschijnlijk niets over de zwangerschap. Wat ik wel lastig vind is dat ik niets voel. Ja wat eerder moe en gevoelige borsten maar meer niet. 13 november hebben we de eerste echo (7w3dagen)
Helemaal herkenbaar. Tel de dagen ook af. Ik mag volgende week maandag gelukkig. Ben dan 7w5d. Erg benieuwd. Al schieten de dagen nu wel veel sneller op, dan bij m'n eerste zwangerschap. Lekker telkens op tijd naar bed gaan, dan is er weer een dag voorbij!
Jeetje wat een verhaal ''Nogevengeduld''. Voor ons duurde 1,5 jaar al erg lang, kan me bijna niet indenken hoe het moet zijn om vijf jaar te moeten wachten. Maar GEFELICITEERD! Ik heb gister een drukke dag gehad en mij viel op dat naarmate ik meer ga staan en zitten ik meer bloedverlies heb. Het is nog steeds roze en niet gigantisch veel ofzo, maar merk toch dat ik me zorgen maak. Volgende week hebben we pas onze eerste echo! Vandaag contact gehad met de verloskundige, ze maakt zich niet heel ongerust maar gezien de prille status van de zwangerschap kan het nog alle kanten op. Superspannend dus!
Jij ook gefeliciteerd HopHop, de dagen duren echt erg lang. Ben wel erg moe sinds een paar dagen dus dat scheelt met het vroeg naar bed gaan. Ben daarentegen om 07.00 uur steeds klaar wakker , dat is dan weer jammer! Spannend hoor maandag, hopelijk is alles goed!!