Wij hadden vanmorgen de nekplooimeting maar deze is helaas niet gelukt omdat onze kleine deugniet verkeerd lag, zelfs een rondje rennen, wandelen, springen, schudden, niks hielp niks. Dus ik mag later vandaag nog een keer terugkomen. Een voordeel was er wel, de dokter kon het geslacht al zien Het is met grote zekerheid een jongen! Volgens haar zag je dit aan de hoek van de uitstulping t.o.v. het lichaam, maar wij zagen gewoon een hele plasser, geen uitstulping! Ze gebruiken wel een super echoapparaat. Helaas heb ik geen foto meegekregen, ga ik straks wel om vragen, maar dan een mooie van het gezichtje. Dit wou ik gewoon even delen, ik ben zo blij dat we het al weten. Zelf had ik nog liever een meisje gehad, maar nu het een jongen is ben ik toch dolgelukkig!
Eens met Jolina! Er kan nog een hoop veranderen in een paar weken. Blijkt die uitstulping ineens schaamlippen te zijn.
Ik vind het ook wel erg vroeg om het al te geloven, maar tijd zat het leren of het klopt. Gelukkig ook een 50% kans op goed.
Die uitstulping is de nub, geen piemeltje. Meisjes hebben op die termijn ook zo'n uitstulping namelijk
Vind het niet zo slim van de dame of heer om het met zekerheid te durven zeggen, vind het echt veel te vroeg. Zelfs met 16 weken wordt het nog wel eens fout gezien.
Oei gevaarlijk om.al.een uitspraak te doen. hier in t academisch ziekenhuis met heel goede apparatuur konden ze de vorige keer echt niks met zekerheid zien en was toen 16.3 weken dus ik denk ook dat ie zich vergist heeft met de nub.. achja 50% he.. misschien heeft ie geluk met zn uitspraak
Oei... dat is wel een hele gevaarlijke uitspraak die de arts heeft gedaan. Op dit termijn heeft zowel een meisje als een jongen nog een uitstulping (piemel-achtig-iets). De nub-theorie, niet voor niets een theorie, kan een indicatie geven over het geslacht. Maar dit is alles behalve sluitend. Ik zeg niet dat deze arts het fout heeft, maar die kans is er zeer zeker wel! Kans dat hij/zij het goed heeft is denk ik 60/70%. Ik zou het babykamertje nog zeker niet blauw verven en voor mezelf niet al te zeker/verheugd zijn (en het zeker nog niet als een vaststaand feit aan anderen presenteren).
Zij was zich erg zeker van haar zaak. We zullen zien 😉 als het opeens toch een meisje is hoor je mij ook niet klagen 😆
Een goed echoscopist kan het prima beoordelen vanaf 12 weken met goede apparatuur.Ik wist het bij allemaal op die termijn, en het klopte ook bij allemaal.Tuurlijk kunnen ze ernaast zitten, maar dat gebeurd ook bij 20 weken.
Ik ben gisteren ook voor een echo met nekplooimeting geweest in Brussel (waar ik ook de NIPT test liet uitvoeren). Ik was gisteren 12 weken en vier dagen en de meid die de echo uitvoerde vroeg ineens uit het niets of ik het geslacht wou weten. Ik had niet eens verwacht dat ze dit kon zien en ook niet erover nagedacht om dit te vragen. Zij zei het uit zichzelf en was er ook vrij zeker van. Ook een jongetje! Ik denk zelf dat als ze er niet zeker van was geweest, ze ook niks gezegd zou hebben. De echo was er immers ook niet voor bedoeld en ik heb er niet naar gevraagd. Verder vond ik haar ook heel deskundig.