Schrok vannacht en vanmorgen twee keer wakker. Alles draaide om me heen. Ik raakte gelijk in de stress. Kan daar helemaal niet tegen. Maar zodra ik ging zitten was het zo weg. Ik merk dat ik het heb als ik op me rechterzij of op me rug lig.Als ik op me linkerzij lig heb ik geen last, want na de eerste keer duizeligheid ben ik op mijn linkerzij in slaap gevallen. Na de tweede duizeligheid ben ik maar beneden gaan zitten. ben er helemaal van gestresst. pff Weten jullie of dit met de zwangerschap te maken kan hebben? Zo ja, hebben jullie hiervoor tips?
waarschijnlijk drukt je baarmoeder een ader dicht, daar kan je inderdaad duizelig van worden. Niets om je zorgen om te maken, je zal altijd vanzelf wakker worden. Als je weer bij de verloskundige bent even melden, dan weten zij er ook van.
Vind het best beangstigend die duizeligheid. Raak dan ook echt in paniek. merk dat als ik op me linkerzij lig dat ik dan gelijk gespannen lig. Kan ik er verders iets aan doen?
Dat lijkt mij dan ook dat er een ader iets dicht geknepen wordt (schijnt dat je het beste op je linkerzij kan liggen). Enige wat je kunt doen is zoveel mogelijk op je linkerzij liggen ... Ik probeer ook zoveel op m'n linkerzij te liggen, maar als ik rechts of op m'n rug lig heb ik (nog) geen last van een dichtknepen ader).
Inderdaad een ader die dichtgeknepen wordt. Heel vervelend, maar het kan in principe geen kwaad. Linkerzij slapen is het beste, dan krijgt je baby ook het meeste bloed. Ik zou het idd wel even melden bij je verloskundige. Zo slapen gaat wel vervelen na 37 weken
Maar is dat normaal dat je er zo vroeg in de zwangerschap al last van kan hebben? Dacht dat deze klacht met name voor komt als je zo een 30 weken zwanger bent.
Volgens mij kan dit al heel vroeg hoor, en je baby is immers ook al best groot, 14cm van kruin tot stuit. En als hij / zij net verkeerd ligt als jij op je rechterzij of rug ligt ... dan kan dat zeker nu al wel.
Ligt bij jou de moederkoek trouwens tegen je buikwand of aan de achterkant? misschien heeft het daarmee te maken ... die van mij ligt aan de achterkant en ik heb dus (nog) geen last van afgeknepen aderen.
Bij mijn laatste check bij de vlos ging bij het luisteren naar het hartje zowel mijn hartslag als die van de baby naar beneden. De vlos vroeg me om wat rechterop te gaan zitten en toen ik dit deed werden mijn hartslag en die van m'n baby gelijk weer normaal. De vlos legde uit dat er inderdaad een ader tussen je baby en je ingewanden daarachter loopt en dat deze door het gewicht van je kindje afgekneld kan worden. Ik schrok hier een beetje van omdat ik me net als jij afvroeg hoe dat dan moest als ik sliep, maar de verloskundige stelde me gerust en zei me dat je er altijd wel wakker van zult worden. Het is een beetje vervelend voor jou, maar voor je kindje kan het niet veel kwaad, aldus mijn vlos. Vraag het de volgende keer als jij bij die van jou bent even na, dan kan ze je geruststellen. Voor nu hoop ik dat wij dat hebben gedaan
ik heb dit 2 weken geleden bij de osteopaat gehad. Hoofd iets naar beneden en lag op mijn rug. Trok wit weg, werd slap en begon hevig te transpireren en te trillen. Toen ik rechtop werd getrokken, zakte het ook vrij snel weer weg. idd afknelling van de holle ader... is niet erg (hoorde ik ook achteraf hoor)