Heb vandaag mijn eerste echo gehad. Wat was ik zenuwachtig, klopt er een hartje, is het oke, hoever zijn we. Wat een mooie ervaring zie je opeens dat wondertje en een hartje dat klopt en armpjes en beentjes. En wat blijkt we zijn verder dan gedacht werd 9 weken en 4 dagen. Is wel ff raar op vrijdag ontdek je dat je zwanger bent. nu echo over 2 weken weer.komt best veel op je af in een korte tijd. Maar ik geniet volop van op het maagzuur na maar dat neem ik voor lief na het zien van de echo..
Ik raakte ongepland zwanger door de pil heen. De eerste echo was om te kijken hoe ver ik was, omdat ik geen idee had wanneer ik voor het laatst gemenstueerd had. (door pilgebruik geen bloedverlies in de stopweek, maar gebruikte gewoon de pil). Bleek ik al 10 wkn zwanger. Best wel een shock als je niets in de planning hebt staan en ineens komt er over een half jaar een baby. Moet eerlijk toegeven heb de eerste echo niet ervaren als dat er een wondertje in mijn buik zat of zoiets. Eerder heel nuchter als een noodzaak. Maar ja, de echoscopisten maken er ook niet echt iets leuks van, vond dat zij het allemaal behoorlijk zakelijk en medisch benaderen.
Ik ben ook door de pil heen zwanger geraakt, oude werd niet meer gedekt dus nieuwe gehad en nu dus zwanger. Snap heel goed wat je bedoelt, moest ook wel ff slikken toen ik hoorde dat ik verder was dan ik dacht. Maar zn echo maakt veel goed. o
Dat had ik precies zo, had een andere pil voorgeschreven gekregen. Die ik had werd niet vergoedt door de zorgverzekering ...
Wij hebben vanochtend ook onze eerste echo gehad. Maar dan met 5 weken. Het is net een klein doperwtje. 6 maart moeten we weer heen om dan misschien hartactie te kunnen zien. Ik kan niet wachten. Geniet ervan en hopelijk heb je foto's!
Onze eerste echo was niet echt een pretje, ik was vroeger dan ik dacht. Ik was 5 weken en 3 dagen. Er was nog geen hartactie, het kon 2 kanten op gaan. we moesten terug komen met 15 dagen later, en 15 dagen later was er inderdaad een hele mooie hartactie te zien
Ik heb over 5 dagen mijn eerste echo, vind het ook heel erg spannend. Had mijn vorige zwangerschap een echo met 10 weken en vond het een mooie ervaring. Was echt al een mini mensje dat lekker aan bewegen was.
Ik was 6w4d zwanger (ICSI) en hevig bloedverlies gehad wat later gewoon innesteling bleek! Het hartje klopte al
zo mooi he.. ik had de eerste echo met 9 weken en nog wat.. Ik vond het echt geweldig om te zien dat het echt al een mensje was.. stiekem een traantje gelaten..
Dat is wel heel fijn! Op mijn eerste echo was uitwendig nog geen hartje te zien en inwendig wilde ik absoluut niet dus het was 3 lange weken afwachten...
Mijn eerste echo was met 9 weken en 6 dagen.. Man man man wat waren we zenuwachtig haha.. Omdat het al bijna met 10 weken was zagen we duidelijk hartactie en konden we het onderscheid tussen hoofd buik al goed zien.. Eerste hadden ze de echo via m'n buik geprobeerd, we zagen het wel maar onduidelijk, toen heeft ze het inwendig gedaan en toen zagen we helemaal niks. Ik moest even plassen en een rondje lopen en toen zagen we het wel goed via de buik. Was erg bijzonder!
Ik vond het, ondanks dat de zwangerschap als een verrassing kwam echt een prachtige ervaring! Ik was ook al redelijk ver, iig de 10 weken voorbij, dus kon al een heerlijk spartelend ukje zien .
Ik mag morgen....Wel voor de 3e 1e echo (we hebben al twee zoontjes). Nu wel weer met wat extra zenuwen want vorige week een flinke bloeding gehad. We hopen op een mooi spruitje met hartje....