Geslachtsbepaling bloed

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Vond t juist een hele mooie missie en gedachte :) kan je alleen niet helpen behalve dat urinetest niet betrouwbaar is..

Sterkte meis, maar ook proficiat! :)

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zou het even aan je vk vragen, die kan je vast helpen.

En euthanasie is geen rotgezicht gelukkig, je ziet gewoon iemand in slaap vallen.
    Veel sterkte de komende weken, wat rot zeg, om je moeder te moeten verliezen :(

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zou de poli gynaecologie bij het dichtstbijzijnde ziekenhuis bellen en dan de situatie uitleggen.
    ik wens jullie heel veel kracht en sterkte..
    Mocht je er niet vroegtijdig achter kunnen komen, dan weet ik zeker dat ze ontzettend blij zal zijn dat ze oma wordt/ IS! en vanuit de hemel zal ze zien hoe het kindje eruit ziet wanneer het is geboren. Daar geloof ik in.
    Persoonlijk zou ik ook niet wachten op de echo, maar het haar nu vertellen, zodat ze deze periode ook met jou kan delen. zodat ze kan uitkijken naar de dag van de echo.

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Met bloedonderzoek weet ik het eigenlijk niet. Misschien even desbetreffende echobureau's bellen.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen de komende tijd. Toen ik hoogzwanger was van mijn jongste kreeg we ook te horen dat mijn moeder kanker had met uitzaaiingen en in februari ben ik bevallen en in mei is mijn moeder overleden. Ze heeft de kleine dus kort meegemaakt, want na een tijdje zat ze aan de morfinepomp waardoor ze erg versuft was en ze was dus niet meer bij..

Je wilt je idd groot houden als je bij je moeder bent, ik ken het. Geniet lekker van jullie laatste momenten.. huil, lach, haal herinneringen.. Het gemis zal enorm zijn. Mijn moeder is bijna 7 maanden overleden maar het is een enorme gemis ook omdat ze echt volop van de kleinkinderen genoot..

Heel veel sterkte toegewenst.

Dikke knuff..

5. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Ik kan je helaas niet helpen maar wil je wel heel veel sterkte wensen!

6. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och meisje, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd! Wat mooi dat je haar dit nog wil geven. Ik hoop zo dat het nog gaat lukken!
    Ik zou inderdaad eens bij je verloskundige je verhaal voorleggen. Er zijn vast wel mogelijkheden. Succes en sterkte!

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

k ken alleen urinetesten, weet niet of die betrouwbaar zijn.

Is het misschien een idee om (samen) een pretecho te laten maken, dan kan je het hartje al echt horen en bv bij 9/10 weken heb je al een mooi beeld! Evt kan je zelf maken en op dvd opnemen zodat ze thuis kan kijken en je kan een foto ervan meegeven als ze is overleden in haar kist, dat heb il bij mijn mama gedaan (foto van de kindjes)
    I
    Ik wil je heel veel sterkte wensen!

8. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik kan je helaas niet helpen maar ik wil jullie echt heel veel sterkte wensen in deze cerschrikkelijke tijd. Ik hoop voor jullie dat het nog gaat lukken.

9. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Wat een heftige tijd met enorm tegenstrijdinge gevoelens.
    Tips heb ik niet, maar ik hoop dat het je gaat lukken.
    Ik vind het een mooi idee en snap dat je dit nog wilt delen met je moeder.

Veel sterkte!

10. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan je helaas ook niet helpen. Wel wil ik je veel sterkte wensen. Mijn moeder is twee maanden geleden overleden, ook kanker. Ze wilde graag euthanasie laten doen maar dit is helaas niet gebeurd. Voordat ze de tweede arts heeft kunnen spreken is ze hard achter uit gegaan en door de meerdere uitzaaiingen in d'r hoofd was ze niet meer aanspreekbaar. Ik was er bij toen ze na drie dagen in slaap heeft gelegen overleden is. Gelukkig heel rustig. In wisten ook dat het ging gebeuren maar het ging toch nog veel te snel. We waren wel bezig met afscheid nemen. Iedere keer een beetje op haar tempo. We waren daar dus ook nog niet mee klaar toen ze zo in de war raakte. Ik raad je aan om veel te praten en alles te vragen. Mijn moeder had haar wensen voor de uitvaart ook heel uitgebreid op papier gezet en met ons besproken. Dit gaf veel rust en maakte de taart tot een mooi afscheid en eigenlijk een fijne dag. Ik heb haar ook nog gewassen en afgelegd na het het overlijden, dat had ik haar beloofd. Dit vond ik ook heel fijn. D'r eigen zeep, nog lekker ingesmeerd met haar eigen bodylotion.
    Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, ook de zorgen voor mijn vader en broers valken mij zwaar. Ondanks dat wij wisten dat het ging gebeuren is het verdriet en gemis verschrikkelijk. Ook omdat we allemaal gehoopt hadden op euthanasie was dit te snel en onverwacht.
    Nogmaals veel sterkte en probeer je vragen te stellen en je dingen te zeggen.

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wat triest om te horen :(

Met 13 weken kun je voortaan een geslachtsbepaling laten doen in Lommel (België) weet niet of dat nog haalbaar is?

Zij kan je 100% zeker het geslacht vertellen, ik en veel andere meiden zijn daar ook geweest met 13 weken
    www.echobaby.be

Heel veel sterkte en kracht toegewenst meid!

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    In de 12e week zal ik bij haar zijn. Ze heeft gevraagd om een afscheid van 5 dagen. Een echo maken gaat hem echt niet worden.

Ik heb mijn huisarts al een mailtje gestuurd, maar dat zal op zn vroegst maandag zijn eer ik daar wat van hoor.

13. MLkids

MLkids Niet meer actief

Wat naar zeg!

Een gyn zou het voor je kunnen doen echter zullen de kosten niet gedekt zijn door je verzekering omdat dit soort testen enkel gedaan worden bij een ernstige afwijking die in de familie voorkomt.

In BE zullen ze eerder instemmen maar ook hier zullen de kosten voor jou zijn.

Je zou Marita in Lommel eens kunnen mailen met de vraag of ze het wil proberen met 12 weken, bij hoge uitzondering (met een goede reden dus) doet zij dit.

Sterkte!

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik geloof persoonlijk dat je moeder altijd bij je zal blijven na haar overlijden en dan ook je zoon/dochter ziet. Geloof jij dat niet?

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd.. bij sommige die ik ken heeft zij dit zelfs met 11+6 gedaan, en het is nog altijd uitgekomen.

16. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Wat een verdrietig verhaal, mijn moeder is helaas ook overleden op mijn 18e.

Ik begrijp je beweegredenen heel goed, als ik jou was zou ik een academisch ziekenhuis bellen en de situatie voorleggen. Benadruk dat je bereid bent het zelf te betalen, ik denk dat je dan best kans maakt.

@mamamadelon; persoonlijk vind ik dit soort uitspraken altijd heel vervelend. Ik kan me heel goed voorstellen dat TS ook de reactie van haar moeder graag wil zien.

Heel veel sterkte!

17. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte! Wat een ontzettend moeilijke tijd ligt er voor je (en ook al achter je).

Ik zou dit aankaarten bij de HA ofzo en ook uitleggen waarom je dit wilt.
    Grote kans dat zij je echt een specifiek adres kunnen geven. In dit geval is het natuurlijk ook belangrijk dat je de uitslag tamelijk vlug kunt weten.

18. emje

emje Niet meer actief

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vriendin van mij heeft dit idd in belgie laten doen ... ze loopt daar dan ook bij de gyn.

Het is nog vrij nieuw en volgens mij doen ze het in nederland niet.

Maar wat erg van je moeder.....heel veel sterkte!

20. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    allereerst wat ontzettend moeilijk, hiernaast wil ik je ook zeggen dat hoe moeilijk het ook lijkt om je moeder straks te zien gaan, kan ik je vertellen dat dit een heel geleidelijk proces is tuurlijk je moeder gaat straks écht weg maar het proces zelf is eigenlijk heel "mooi" klinkt raar ik heb meegemaakt bij de vader van mijn kids en veel minder heftig als ik mij bedacht had sterkte daarvoor.

over de bloedtest ik zou maandag een gyn in het ziekenhuis bellen en het verhaal even uitleggen en ook je eigen verloskundige even vragen waar je dit het beste kunt doen, overigens vind ik het een heel mooi gebaar dat je je moeder dit nog wilt meegeven, en zoals iemand al eerder zei je moeder haar lichaam zal wel weg zijn maar haar ziel niet ze zal altijd bij je zijn, en als een engel over haar kleinkindje waken hou daaraan vast

Deel Deze Pagina