Geslachtsbepaling door gyneacoloog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Celien22, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon vragen. Ik heb het met 16 weken ook gevraagd, helaas kon de gyn het niet zien. Onze beeb lag toen preuts met de beentjes over elkaar ;)

2. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Een vriendin van mij wist met 15 weken al dat ze een jochie kreeg, er was een duidelijk slangetje te zien haha!
    Dat ik zwanger was van mijn dochter wist ik niet beter dat het echt pas met 20 weken kon. Ik liep bij het OLVG in A'dam en werd gevraagd of ik het wilde weten ja of de nee. Ik zei volmondig ja en kreeg een formulier mee om een afspraak te maken bij Prenetaal. Had echt geen idee dat ze dat ook in het ziekenhuis konden. Dacht dat het apparatuur miss anders was haha :p

3. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Ik heb een half jaar verpleegkundige stage gelopen afgelopen jaar bij het martini op de kraam/verlosafdeling en ik denk dat dr. Van loon vast wel even wil spieken voor je! Fijne man is dat, ook om mee samen te werken!
    Succes!

4. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Wat leuk Meliszy, ik vind het ook een fijne man. Dacht eerst : nee he, heb ik weer een vent. Maar vriendlief en ik zijn zeer te spreken over hem. Hij kan ook zo lekker enthousiast zijn. Geeft ons een fijn gevoel.:):):)

5. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Goh wat een toeval. Hier ook iemand die bij van loon onder behandeling is. Had gehoopt dat we vorige week al wat konden zien, durfde het niet te vragen. Vroeg of we ook het hartje mochten horen maar kreeg een hele uitleg dat wat je hoort eigenlijk niet echt het hartje is. Echo bij mij was ook heel onduidelijk. Heb een vet laagje die in de weg zit, maar de echo apparaat die op zijn kamer staat geeft ook niet bepaald de mooiste beelden. Hopelijk kunnen we het over 2 weken wel zien of bij van loon of bij de 20 weken echo bij vita. Ik heb ook totaal geen geduld hihi.

6. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Ik heb bij 16 à 17 wkn gevraag maar wou gyn niet. Pas na de 20 wkn omdat de kans op fouten groot is, of wat ik denk het ook anders te veel tijd kost. Na de 20 wkn wilde hij het wel doen. Kindje lag toen ook goed.

7. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ik heb 3 juni ook me 20 weken echo en als goed is zou de gyn dan ook naar het geslacht kijken, ik zal morgen is naar de gyn bellen om dat voor de zekerheid te checken.
    Denk zelf dat het per ziekenhuis en per gyn zal verschillen

8. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18

Nou een arts die in de OK een koekje eet is wel heeel vreemd!! Volgens mij mag dat echt niet!

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    neem aan dat het koekje al in zijn mond zat en hij het laaste wegslikte en niet dat hij nog de hele koek in zijn handen had (want dat zou inderdaad een beetje onhygies wezen, koekkruimels in je buik :D)

Hier had mijn gyn zijn leesbril over zijn gewone bril omdat zijn "goede" bril was gesneuveld :cool:

10. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    Haha, deze vraag wou ik ook gaan stellen. 22 mei de 20 weken echo, maar aanstaande maandag controle bij de gyn...
    Ik ga het gewoon vragen, ben heel benieuwd of hij het wil doen :)

11. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Haha ja. Hij was op het laatste stukje aan het kauwen. Maar zoals ik al zei. Niet iedereen kan dat waarderen ;)

Bij welke gyn zit jij anjamones?

12. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    Ik zit niet in groningen, maar in hardenberg. Bij dokter buurman. Zat eerst in emmen, maar dat hele ziekenhuis beviel me niet.

13. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag weer controle gehad. Dr. van Loon had co assistente. Voor het eerst sinds ik er loop trouwens. Maar mooi om te zien hoe hij haar begeleidde. Fijne arts, vandaag ook weer goed gesprek gehad.

Welke dag heb je volgende week afspraak? Ben nu toch ook wel nieuwsgierig voor je of je het volgende week al weet... :D Wij wisten het met 14 weken al en ik vond dat zo'n heerlijk moment. We hadden ook al namen dus vanaf dat moment had ze direct een naam en werd het voor mij echt een stuk echter.

14. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of een gynaecoloog het doet, zelf moet ik altijd eerst naar een echoscopiste voor ik naar de gynaecoloog moet.
    Maar ik weet niet of zei dat daar dan gaan bekijken.

15. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    1983tineke, dat heb ik ook nog nooit mee gemaakt. Mar het is daarvoor vast een fijne man.

Ik mag woensdag 8 mei. 8.15 ben altijd de eerste dan haha

16. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Vanochtend op controle geweest. Dhr van loon heeft de co assistente nog steeds. Vondt het hierdoor wel wat rommelig. Maar met onze drukte maker was alles goed. Hij was zeer te spreken. Hij wou niks los laten over het geslacht helaas. Dan maar wachten tot 3 juni hihi.

17. anjamones

anjamones Fanatiek lid

14 jul 2012
    1.099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    hier wou de gyn er ook niks over los laten, best flauw he, haha

18. Trotsemama21

8 mei 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
  19. Celien22

Celien22 Actief lid

14 jan 2013
    452
    32
    28
    Onbekend
    Ja heel flauw haha. Nog maar ff wachten dus.

Ik ben niet bekend met de nub theorie, wat is het?

Deel Deze Pagina