Met de 20 weken echo kwamen ze er in het ziekenhuis achter dat ons kindje niet helemaal "gezond" is Na een 2de onderzoek een week later na de 20 weken echo bleek dat ons kindje van de nier naar de blaas 2 afvoerbuisjes heeft en een schotje in de blaas Het kan zo zijn dat op den duur 1 van deze afvoerbuisjes verdikt raakt en de afvalstoffen dus niet meer door 1 van de buisjes afgevoerd kunnen worden In dit geval zou de kleine geopereerd moeten worden maar daar is tot nu toe helemaal nog geen sprake van gelukkig Ik moet met 30 weken terug komen om te kijken hoe dit zich verder heeft ontwikkeld Zijn er meer meiden die dit weleens gehoord hebben? Ben benieuwd naar andermans verhalen die dit verhaal ook kennen
Ik kan je alleen maar zeggen dat ik zelf ongeveer zoiets heb. Ik heb buiten een vernauwing ook nog een nier extra. Ik had niet dat schotje in de blaas. Bij mij kwamen ze er natuurlijk pas achter toen ik al 4 ofzo was want toen bestonden er nog geen echo's maar ik ben als kind 2 keer aan mijn blaas geopereerd. En daarna tot een jaar of 14 op controle maar er waren verder geen complicaties.
Ik heb zelf aan de rechterkant een dubbel nier systeem. Bij mij zitten er ook 2 urinelijders. Toen ik een jaar of 6 was ben ik er aan geopereerd en daarna heb ik nooit meer last ervan gehad. Toen ik 6 was konden ze nog niet zoveel zien als nu en was de app. vele malen minder goed als nu. Persoonlijk denk ik niet dat je je heel veel zorgen hoeft te maken maar ik zou je wel heel goed laten informeren zodat je niet voor verrassingen kan komen te staan. Succes!