Geslachtsbepaling fout

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door anoooniempje, 5 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoooniempje

    5 sep 2020
    16
    15
    3
    he mensen,

    Ik heb zaterdag een geslachtsbepaling gedaan, ik was 13 weken toen. De vrouw van de echo zag een Hamburgertje. Een meisje.

    Met 13 weken en 6 dagen weer echo gehad, ergens anders. Die zag jongen.

    Ik moest huilen want zag dit niet aan komen.
    Die dag erna echo gehad bij de 1e vrouw, ze zag een nub ofzoiets die leek op een jongensnub maar was niet super overtuigt. Over 2 weken terugkomen.

    Ze zei dat de schaamlipjes en clitoris ook opgezwollen kunnen zijn.
    En de baby lag heel erg recht waardoor de nub misschien ook rechter stond dacht ze.

    Herkent iemand dit?
     
  2. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik herken het niet maar 13 weken is echt heel erg vroeg om de volle 100 procent het geslacht te kunnen bepalen. NUB theorie is Maar voor 75 procent betrouwbaar.

    Ik denk dat je nog even een paar weken geduld moet hebben.
     
    YellowEyes en Sado vinden dit leuk.
  3. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Nee geen ervaring mee. Gewoon even rustig afwachten en loslaten. Over een aantal weken weet je het vanzelf.
     
  4. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    13 weken is echt nog super vroeg.... Bij beide jongens was het toen wel goed voorspeld... Bij de meiden zijn we regelmatig "bang" geweest dat het toch niet zo was...

    Met 12.6 werd de nub voorspelt en liet duidelijk 2 meiden zien.. Iets later in het ziekenhuis dacht juist zij een jongen te zien... Halsoverkop nieuwe echo aangevraagd, toch meiden.. Dus snap je wel.. Maar je kan niet anders dan eventjes afwachten!
     
  5. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier bij de vorige zwangerschap met 13 weken de geslachtsbepaling gehad, toen ook uitleg gehad dat ze het niet voor 100% zeker kunnen zijn, maar ons plaatje was dermate duidelijk dat het echt geen jongen kon zijn. Deze zwangerschap met 15 weken geslachtsecho gehad en toen twijfelde wij nog wel tot onze dame zich even heel duidelijk draaide en het overduidelijk een hamburgertje was.
    Ik zou dus echt nog iets langer geduld hebben, hoe moeilijk ook. Overigens is het bij ons bij alle echo's erna ook nog gecheckt of het idd klopte.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Met 13 weken is de foutmarge ook nog groot. Gewoon ff afwachten, je verandert er niets meer aan :p
     
  7. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.707
    113
    Vrouw
    Ik herken het niet, maar zo te lezen wil je te vroeg teveel zekerheid.
     
    twee, meintje, YellowEyes en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    13 weken is ook gewoon veel te vroeg.
    Het is allemaal nog in ontwikkeling.
    Ik heb genoeg foute geslachtecho's gezien die rond dit tijdstip zijn gemaakt.

    Heb je ook echofoto's? En zijn de uitspraken elke keer wel gemaakt dmv het pottyshot?
    De nub theorie is namelijk nooit volledig betrouwbaar. Ik heb de meest perfecte jongensnubs gezien, waarbij het toch een meisje bleek te zijn en visa versa.

    Ik zou tot minimaal 15 weken wachten voor een nieuwe geslachtsbepaling.
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Zou ook zeker tot de 15 weken wachten voor een geslachtsbepaling. Dit voorkomt veel onzekerheid heb ik het idee. Kans dat het met 15 weken verkeerd wordt gezien is echt wel heel klein. Tenzij de echo scopist niet zo goed is :oops: of de baby ligt niet zo goed, maar dan moeten ze dat melden en moet je terugkomen.
     
  10. anoooniempje

    5 sep 2020
    16
    15
    3
    Dit is het "meisje "
    Jongetje moet ik nog een foto van maken.

    Heb over 2 weken weer echo.
    Zal af moete wachten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. anoooniempje

    5 sep 2020
    16
    15
    3
    6 dagen later, jongetje
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Na 15wk gewoon laten doen. Heel erg alles afhankelijk van de ervaring van de arts. Ik heb met 11wk guo gehad ze was overtuigd van NUb meisje terwijl hier op forum zeiden jongen. Met 16wk en 20wk guo ook meisje hoor. Met dna test ook meisje. Ik heb dus steeds guo artsen gehad die kunnen dat echt bijna met 99% zekerheid zeggen uit ervaring en beste apparatuur.

    Btw ik heb twee x bevallingen gehad Met 15wk. Ene keer na bevalling zei kinderarts dat het duidelijk een jongetje was (achteraf bleek meisje na dna). Het is heel lastig want Het geslacht wordt gevormD buiten lichaam tussen 15 en 16wk. Dus als ik jou was zou ik gewoon afwachten!
     
  13. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Maar dat is toch niet erg dat je even moet wachten. Het niet weten is ook leuk! Bij mijn 1e wisten we helemaal niet wat het werd wat echt geweldig was om mee te maken. Om pas na de bevalling het geslacht te 'zien'. Bij de 2e wilden we het wel weten en dat was met de 20wk echo. Omdat we door corona minder echo's hadden. Ook totaal geen moeite mee. Tot die tijd heerlijk gissen en rustig afwachten!
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dit is niet een piemel maar de nub/clitoris.

    Ik zeg voor 95% meisje :)
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  15. cyclaam

    cyclaam Actief lid

    10 dec 2013
    296
    223
    43
    Vrouw
    Waarom zo vroeg het willen weten als je nog geen zekerheid hebt? Op dat termijn kan het nog alle kanten op. Dat is hopelijk ook verteld. Dus niet gek dat het nog kan veranderen.
     
  16. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Met 12 weken zei mijn echoscopist ook dat het hoogstwaarschijnlijk een jongetje was. Echter zei hij ook dat het nog niet zeker was.
    Met 16 weken een plezierecho gedaan en er was toch heel duidelijk een meisje te zien.
    Gewoon nog even een paar weken wachten.
     
  17. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Ik had met 14/15 weken een echo en toen wou de vk er nog niet eens naar kijken. ze zei zelf t gebeurd te vaak nog dat het dan toch niet klopt!!

    met 17weken hebben ze wel gekeken maar de gyn durfde geen 100% zekerheid te geven.

    met 20weken was t overduidelijk!!

    13 weken is echt heel vroeg! Ik zou nog even wachten idd tot week 15/16 (minimaal )
     
  18. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    is echt vroeg.

    Hier neigde ze rond dat termijn meer naar een meisje. Lag er maar net aan hoe die lag. Uiteindelijk is het toch echt wel een manneke!
     
  19. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.446
    113
    Ik zie hier een meisjes nub in?

    Op deze echo ben je nog geen 14 weken?
     
  20. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Hier 2 x een goed ‘gegokte’ nub van 13 a 14 weken, en met zowel vroege als 20 weken echo geconformeerd!

    ik zeg jongen als ik je foto’s zie !
     

Deel Deze Pagina