Geslachtsbepaling fout

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door anoooniempje, 5 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SiMaNo

    SiMaNo Actief lid

    11 feb 2019
    213
    112
    43
    Vind je tekst best veroordelend naar TO toe.
    Dat jij met 13 weken bezig was met de nekplooimeting en de uitslag is toch helemaal niet relevant? En hoe weet je nou dat TO alleen maar met geslacht bezig is? Alsof je in een zwangerschap alleen maar zorgen moet maken omdat jij dat deed met 13 weken moet een ander dat ook? Ik was mijn hele zwangerschap helaas bang en angstig voor heel veel onderzoeken en metingen, maar dat ga ik niet op een ander projecteren en al helemaal niet verwijten dat iemand anders (ogenschijnlijk!!!)alleen/zo vroeg met geslacht bezig is.
     
  2. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    #42 linkiepinkie, 17 sep 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2020
    Ik ben het eerlijk gezegd wel met haar eens. Laat het los! Wat doet geslacht er nou toe zo vroeg in de zwangerschap? Ja het is leuk om te weten maar wanneer je dat hoort maakt toch niet uit. Voelt voor mij ook een beetje alsof geslacht het belangrijkste is in dit topic.... Wacht af, er zijn idd veel belangrijkere dingen dan geslacht op dit moment. Komt vanzelf en geniet tot die tijd juist van het niet weten en de verrassing ervan!
     
  3. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

     
  4. SiMaNo

    SiMaNo Actief lid

    11 feb 2019
    213
    112
    43
    Waarom zou ze? Waarom moet een ander bepalen wat ze wel of niet zou moeten doen? En bepalen wat wel of niet voor haar belangrijk moet zijn. Het gaat mij vooral om de aannames dat alleem geslacht voor haar belangrijk is en de rest niet. Dat is onzin
    Zij is net als jullie een moeder die haar kindje onder haar hart draagt. Hou gewoon eens een keer op met andere vrouwen van alles te willen opdragen. Daarnaast sluit het een het ander niet uit hoor, je kan én retebenieuwd zijn naar het geslacht en de rest heeel spannend, leuk, bijzonder en belangrijk vinden. Dat ik dat hier moet typen vind ik al te belachelijk voor woorden.

    Ik heb een kindje kindje verloren tijdens mijn voorlaatste zwangerschap. Daarna werd ik gezegende met een zwangerschap met goede afloop. En ja ik.was heeeeel benieuwd naar het geslacht en lyrisch over de uitkomst. Maar dat mag dus niet?
    Ik mag alleen bang zijn en afwachtend en alleen zorgen maken om de echos? Omdat een ander dat voor me bepaalt?

    Laat elkaar gewoon in hun waarden.
     
    Junirose, Maev, 2jongensmama en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Nou, wij hadden met 13 weken een gewone echo, geen geslachtbepaling, maar toen nam de echoscopiste een kijkje omdat we het tzt toch wel wilden weten. Ze dacht voor 90% aan een jongetje, daarna was ik ook echt zo kei nieuwsgierig of dat zou kloppen en was er veel meer mee bezig. Ik kan me dus helemaal voorstellen dat ts er nu zoveel mee bezig is.
     
    Mama to B vindt dit leuk.
  6. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Prima dat je het geslacht graag wil weten, dat mag iedereen zelf weten. Moet je me alleen vertellen wat de meerwaarde is van een geslachtsecho met 13 weken terwijl je dan nóg niks zeker weet. Is het zo'n ramp om 2/3 weekjes te wachten? Wat voor meerwaarde zit er in om met 13 weken het (niet zeker) te weten?
    Ik vind het nogal obsessief klinken hoor. Het lijkt voor sommigen hier alsof het geslacht het enige is wat er toe doet. Dan is een relativerende post ook wel een keer op z'n plek.
    Het gaat me er helemaal niet om dat iemand het geslacht graag wil weten, gaat me er om dat het NU moet, hoe dan ook NU. Dan vraag ik me toch af of het gaat om het kindje of het geslacht. Roze jurkjes lopen niet weg en die pot blauwe verf blijft ook rustig staan.
     
    cyclaam, paula1984, nizzie86 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Je mening was al duidelijk hoor. :rolleyes:
     
    Cedi, Vaasje, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. SiMaNo

    SiMaNo Actief lid

    11 feb 2019
    213
    112
    43
    Je vervalt in herhaling
     
  9. anoooniempje

    5 sep 2020
    16
    15
    3
    Ik denk dat iedereen dat voor zich zelf mag bepalen. En het een aannamen is dat ik mij niet bezig gehouden heb met de NIPT, nekplooi hebbben wij niet gedaan ;)
    NIPT uitslag was voor de 13 weken ;)
     
  10. anoooniempje

    5 sep 2020
    16
    15
    3
    Precies
    Voel me bijna schuldig.
    Heb me veel zorgen gemaakt vanwege bloedverlies, hele klonten zelfs. Ik moest uitgaan van een miskraam, ieder toilet bezoek spanning. Blij dat de NIPT goed was en daarom met 13 weken een echo voor geslacht gedaan, keuze is aan ons denk ik. En alsof het geslacht wat boeit, tis gewoon de nieuwsgierigheid.
     
    Mama to B vindt dit leuk.
  11. SiMaNo

    SiMaNo Actief lid

    11 feb 2019
    213
    112
    43
    O
    Nergens voor nodig hoor.;)
     
    anoooniempje vindt dit leuk.
  12. Linda89

    Linda89 Bekend lid

    19 jun 2012
    790
    259
    63
    Vrouw
    Eigen ondernemer
    Precies laat haar lekker nieuwschierig zijn. Boeienddddd je hoeft niet te reageren hoor
     
    anoooniempje vindt dit leuk.
  13. Cedi

    Cedi Niet meer actief

    Obsessief? Oké dan. Nieuwsgierig zijn is nu dus obsessief gedrag.
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben het eens dat 13 weken wel erg vroeg is voor een geslachtsbepaling.
    Echter zeg ik dat vanwege het termijn en de onduidelijkheid/verwarring die het vaak met zich meebrengt en niet omdat ik denk dat de zwangere dat belangrijker vind dan de gezondheid vh kindje ;)

    Hell, ik was met 8 weken al nieuwsgierig naar het geslacht :D

    Een ieder moet doen wat zij zelf wilt en hoeft zich niet te verklaren tegenover anderen/vreemden :)
     
    Maev, EvitaDedu, SiMaNo en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Denk dat iedereen nieuwsgierig is na het geslacht van de baby! Ik ook. En geloof me gezondheid en dat alles goed gaat is echt belangrijker. Maar het geslacht weten is gewoon erg leuk!
     
    anoooniempje vindt dit leuk.
  16. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gefeliciteerd met de goede zwangerschap ondanks je bloedverlies.

    Ik denk alleen wel dat je verwachtingen te hoog zijn bij zo’n vroege echo. Je kan iets ook te snel willen weten ;) Het risico wat je dan hebt is dat je je nu misschien al volledig hebt ingesteld op een meisje en dat als het een jongetje is dat even flink schakelen wordt. Of visa versa natuurlijk.

    Bij de NIPT kijken ze toch ook naar het geslacht? Dan weet je het wel zeker.

    succes nog even met wachten.
     
  17. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    In Nederland mogen ze het geslacht niet vermelden bij de NIPT. Dan zou je het in België moeten laten doen.

    Ik zou in het vervolg ook wat langer wachten om deze onrust te voorkomen. Ik snap de nieuwsgierigheid wel, ik was ook super nieuwsgierig! Kon het gelukkig nog wel bedwingen tot 20 weken, omdat ik het onnodig vind om tijdens deze tijden een ‘onnodige’ echo te laten doen terwijl er word/werd geadviseerd zoveel mogelijk thuis te blijven.
    Bedoel daar niets mee hoor, maar dat was meer hoe ik er zelf in stond.

    Ik ben wel heel benieuwd of je intussen meer weet!?
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  18. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Inmiddels een week of 2 verder ( heb niet t hele topic meer teruggelezen) weet je t geslacht al?
    #nieuwsgierig :D:rolleyes:
     
  19. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dat iemand het met 13 weken al wil weten is persoonlijk.
    Wel vind ik op dat termijn min of meer "boos" zijn omdat het toch misschien niet klopt beetje eigenaardig.
    Als je laat kijken met een open mind wetende dat je extreem (veel) te vroeg ben, ja dat is leuk. Bij de 18 tot 20e week heb je gelijk veel meer zekerheid (ook geen 100%) maar de kans op foutmarge word zoveel kleiner.
     
    linkiepinkie en Malbec vinden dit leuk.
  20. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    #60 linkiepinkie, 19 sep 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2020
    O maar ik was ook nieuwsgierig hoor! Dat zullen we allemaal zijn en begrijp ik heel goed. En natuurlijk snapt iedereen en ook TS dat gezondheid het belangrijkste is. Dus vat mij niet verkeerd op.

    Alleen omdat TS er meerdere keren maar op doorging en hier op zoek naar het antwoord gaat, meerdere keren echo's deelt, opnieuw vraagt of iemand het weet was, en ook aangeeft eigenlijk niet te kunnen wachten, is mijn reactie: joh laat het los. Wacht af en stop met vragen. Want zoals iedereen hier al aangeeft: het is te vroeg, dus verwacht gewoon geen 100% goed antwoord met 13 weken. Een echopist kan op dat moment ook alleen maar iets vaags zien. En het dus ook mis hebben. Niks geks aan.
     
    chantalvl en Happyhope vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina