5 wkn echo, Vruchtzakje en dooierzakje te zien .....

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door SnoeChy, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Hoi Meiden,

Vandaag een echo gehad. Dit naar aanleiding van krampen in mijn baarmoeder en de VK wou me geruststellen en liet me naar het ziekenhuis gaan voor een echo.

Ik dacht zelf dat ik 6,5 wkn was maar ik ben terug gezet op 5,1 wkn.
    De echoscopiste vertelde me dat ze een mooie baarmoeder zag, de vruchtzak met voldoende vruchtwater een iets te groot vruchtzakje (5 wkn en 6 dgn) en me vruchtje kon ze maar moeilijk zien. Het witte speldenknopje naast de dooierzak op de wand van me vruchtzak.

Ze mompelde iets als, mislukte zwangerschap, toen bedacht ze zich en zei ze je bent wel echt zwanger, kom volgende week donderdag terug dan maken we nog een echo voor alle zekerheid, ukkie zou dan voldoende gegroeit moeten zijn om ook hart actie te zien.

Wat denken jullie? (zie foto van ukkie)

Liefs.

Bijgevoegde bestanden:

2. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Ik vrees dat er niet veel anders opzit dan nog een weekje te wachten. ;) Die onzekerheid is vreselijk hé, maar ik zou me nog niet teveel zorgen maken. Er is veel meer kans dat het goed gaat dan dat het fout afloopt! Ik hoop dat de week voorbij vliegt en dat jullie volgende week goed nieuws mogen krijgen.

3. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Dank je Geolilly, ga me best doen.
    Spannende week. Vrijdag naar de VK hoop dat zij me gerust kan stellen, neem de 2 echo foto's mee zodat zij ze ook ff kan bekijken.

4. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik had ook al zo'n vroege echo. Ik mocht een week later weer terugkomen, omdat dan echt wat te zien zou zijn, met eventuele hartactie. Niet dus. Ik was al plannen aan het maken om het af te breken, maar moest nog 1 week wachten voor de zekerheid. En wat denk je.. Een mooi knipperlichtje. Pas bij 7,5 week.
    Dus als je volgende week toch niets zou zien, dan kan er nog steeds hoop zijn.

5. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Hoi miepens,

Oh dan hou ik in me achterhoofd er maar vast rekening mee dat er niks te zien valt volgende week. Dan komt de klap minder hard aan.
    Zwanger zijn heeft voordelen. Maar ook een groot nadeel ONZEKERHEID.

Ik zie op jou banner nu 18 weken staan, dat geeft mij hoop <3

6. Dreambaby

Dreambaby Niet meer actief

Voor 5 weken is dit een prima echo. Wellicht een verlate eisprong, het kan allemaal.

Deze zwangerschap en ook de vorige is dmv ivf. Ze wisten bij deze dus exact hoe oud het embryo was en wanneer m'n eisprong was danwel de terugplaatsing. Toch had ik een extreem late innesteling en was er met 4+6 een vruchtzak te zien maar de ivf arts dacht een mk. Echte en. Hcg steeg! Met 5+4 een dooierzak te zien en met exact 6 weken lichte hartactie.

Nu tot op de dag van vandaag een baby in de buik. Maar officieel zou ik 10 juni uitgerekend zijn, maar m'n baby telt vanaf begin af aan al 14 juni als uitgerekende datum.

Kortom, coor 5 weken is dit een prima echo. Verlate eisprong danwel verlate innesteling. Succes met de slopende wachtdgn tot de volgende echo.

7. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik weet ook precies wanner eisprong was. Tot ruim 8 weken heeft het bijna een week achter gelopen op mijn berekening. Bij 10 weken nog maar 1 dag en bij 12 weken lag het zelfs een paar dagen voor. Dus wij hebben hele rare groeicurves gehad. Maar tot nu toe gaat het goed en voel ik al sinds 16 weken getrappel in mijn buik.

8. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Klinkt heeeel goed en logisch allemaal.
    Verklaren die krampen (gemene steekjes als ik loop of wat doe) de groei van me baarmoeder? Als ik rustig lig zakt het af en zijn er geen steken/krampen aanwezig.

9. Dreambaby

Dreambaby Niet meer actief

Dat heeft iedere vrouw wel denk ik. Er veranderd een hoop in je lijf waaronder de immens snelle groei van je baarmoeder.

Heb zelf ook enorme krampen ;), maar zolang je niet krom ligt van de pijn is het oke hoor.

10. SnoeChy

SnoeChy Bekend lid

6 aug 2013
    752
    1
    0
    Nagelstyliste
    Almere
    Dan zit het hier wel goed. Haha

Deel Deze Pagina