geslachtsbepaling ja of nee???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 14 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij krijgen volgende week dinsdag een 3d pretecho.
    M'n man is wel erg nieuwschierig wat het word.
    Ik ben meer nieuwschierig hoe het eruit ziet, wat heeft het van mij,
    en wat van m'n man....
    Eigenlijk vind ik een verrassing leuker.
    Wat zouden jullie doen???
    Mochten we het weten, vertellen we het niemand verder.
    Voor inrichting kamertje hoeven we het niet te vragen,
    dat is toch al bijna klaar. 8)
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dat is ehct een heel persoonlijke keuze. Wij willen ons laten verrassen.

    Pim
     
  3. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Als je het allemaal eigenlijk van te voren niet hoeft te weten ivm het kamertje enz.. En als je het toch weet en aan niemand verteld zou ik het bewaren voor als het er uiteindelijk komt..

    Je kunt er ook voor kiezen dat je mannetje het wel weet en jij niet ;)
     
  4. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    toen een goede vriendin van mij zwanger was wilde ze ook niet weten wat het werd, maar toen ze een 3d echo lieten maken konden ze er niet omheen, de baby lag wijdbeens rechtop in beeld ja gek he dat je dan iets ziet hangen als het een jongetje is...

    wij willen het zelf allebei heel graag weten.
    maar als 1 van ons het niet had willen weten dan hadden we afgewacht tot de bevalling

    groetjes cindy
     
  5. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Wij willen ook heel graag weten wat het wordt. Bij ons dochtertje wisten we het ook. Ik moest voor controle een echo en zei tegen de gyn. Als je weet wat het wordt mag je het wel zeggen.
    En nu na 7 mk willen we gewoon weten waar we aan toe zijn. We hebben niet een voorkeur hoor. Alleen deze hele zwangerschap is vanaf het begin al zo spannend en of we het nu in de zwangerschap weten of er na het blijft toch een verrassing.
     
  6. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmmm.. is een moeilijke keuze... maar wat al eerder is gezegt.. misschien kun je het zo doen, dat je man het wel weet, en jij niet... tenzij hij iemand is, die zich dan niet in kan houden... hahaha !!! anders kunnen jullie er ff over praten hoe jullie dit precies willen doen :D

    veel succes volgede week in iedergval :D
     
  7. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    inderdaad een hele persoonlijke keuze. Wij willen het niet weten.
    Wat ik nu wel heb gehoord, al 3 maal in mijn omgeving dat er met een pretecho 99% zekerheid was gegeven voor een geslagt, maar dat ze er toch naast zitten. Wat is nu 1 % zou je zeggen...... nou net niet hetgene dat je dus zou verwachten..
    Succes met je beslissing
     
  8. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wij hadden dat "probleem"dus ook.
    Toen wij de 3D echo gingen maken hebben we gezegd dat ik het wel wil weten en mijn hubbie dus niet. Ze heeft er wel naar gekeken en het voor mij op een papiertje geschreven. Ik weet dus wel wat het word, maar mijn hubbie dus niet. Als ze het goed gezien heeft natuurlijk ..
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Pfff dat lijkt me heel lastig, als 1 het wil weten en de ander niet! Gelukkig wil mijn man het ook weten!
     
  10. loesjes

    loesjes Actief lid

    29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Wij hadden het kamertje ook al klaar dus om die reden hoefden wij het ook niet te weten (vind ik pers. ook niet echt een reden om het geslacht te willen weten) Het is gewoon een keuze een gevoel of je het wilt weten.
    Niemnd in onze omgeving weet verder wat het is en dat maakt het juist allemaal extra leuk, want iedereen speculeert over het geslacht.
    Ik vind het zelf gewoon leuk om te weten en als ik met mijn baby praat noem ik het ook zoals het gaat heten. Of alles goed gaat bij de bevalling en daarna vind ik al spannend genoeg.
    Het willen weten van het geslacht is iets wat je (vind ik) samen moet willen, eentje wel en eentje niet zou voor mij niet werken. Ik zou het voor mijn vriend niet stil kunnen houden.
     
  11. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik dus ook niet! Ik zou het gelijk zeggen als ik het wist en hij niet haha en hij weet precies hoe ik ben, dus dat weet hij ook :)
    Van mij mag trouwens iedereen het weten, we houden alleen de naam geheim. Dinsdag hebben we de 20-weken echo, dus dan weten we het!!
     
  12. Niet meer actief

    Het is inderdaad een persoonlijk iets.

    Wij weten het niet en willen wachten tot de verrassing.

    Ik merk wel dt het lastig is met spulletjes kopen. Maar da's dan jammer, ik vind de verrassing belangrijker.


    Bij mijn dochter wist ik het wel en daarom wil ik het nu niet weten.
     
  13. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Dat is inderdaad heel persoonlijk.

    Wij weten het inmiddels en vinden het behalve praktisch ook gewoon harstikke leuk om te weten (en iedereen om de tuin te leiden!).

    En een verrassing blijft het sowieso wel ;)
     
  14. sweety22

    sweety22 Lid

    5 jan 2006
    26
    0
    0
    Wij houden het ook als verrassing :D
     
  15. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bedankt voor de reacties, omdat we in het begin zeiden dat we het
    niet wouden weten, laten we dat ook zo.
    Mocht het zo zijn, dat we het geslacht per ongeluk zien,
    geeft dat natuurlijk niet, maar houden we dat wel
    voor onszelf, ik zal het niet iedereen vertellen. ;)
     
  16. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Mijn man zegt dat hij het niet wil weten.
    Ikzelf sta nog in dubio, ik wil het van de ene kant wel weten alleen is er dan het probleem kan je het zolang voor je houden.
    Er bestaat wel een kans dat ik het dadelijk wel weet en mijn man niet.
     
  17. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik respecteer dat mijn hubbie het niet wil weten en hij respecteerd dat ik het dus wel wil weten.
    En je mond houden is dus echt zo moelijk niet.
    We respecteren elkaars keus ...
     
  18. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Ik wil het ook weten. Bij mijn oudste 2 wist ik het ook vantevoren, maar bij mijn derde niet, maar ik vind het prettiger om het gewoon te weten.



    Angelina
     

Deel Deze Pagina