Hoi meiden, Zoals het onderwerp het al zegt, ik heb erg last van mijn bovenbuurvrouw. Ze heeft 2 kleine kinderen en die rennen wat af boven. Ik heb al zo vaak aan haar gevraagd of ze het wat rustiger kan doen... Dit gaat dan wel even goed maar niet voor lang. Nu ik zwanger ben heb ik er naar mijn idee nog meer last van. Ik kan er echt gestresst door raken. Mijn vriend heeft er niet veel last van en hoort het zelfs niet meer. Maar ik kan er echt moedeloos van worden. Nou is het gelukkig niet de hele dag door maar vooral tegen de avond. Nu met het mooie weer spelen haar kinderen ook veel buiten gelukkig maar straks als ik de kleine krijg (begin Okt) dan word het weer kouder en zullen haar kinderen wel weer veel binnen spelen. Ik heb al een briefje bij haar in de bus gedaan met de mededeling dat ik zwanger ben, dat ik begin okt beval en met de vraag of ze er dan rekening mee wil houden dat de baby dan overdag slaapt. Ik hoop maar zo dat ze dat doet... Anders ga ik gewoon weer langs! Zijn er meiden die dit herkennen? Of die ook in een appartement/flat wonen? Ik vind dit wel een heel moeilijk probleem, want zij kan haar kinderen natuurlijk niet op de stoel vastbinden.... Liefs Farfan
Mijn kinderen houden rekening met anderen maar ze rennen wel in huis en mijn onderbuuf is er ook niet blij mee, maar dat weet ze als ze in een flat gaat wonen Een flat is eenmaal gehorig, het is een beetje geven en nemen, wie weet huilt jouw kleine straks ook wel veel waar zij last van heeft...ik bedoel maar....een kind is niet vast te binden of stil te houden. Mijn buurvrouw heeft liever dat ik mijn kinderen de zin moet geven zodat zij minder last heeft van het gegil en gedram...dacht het niet
hi... Ik kan je niet echt helpen.. kan moeilijk je bovenburen proberen weg te jagen... en begrijp dat je deze situatie zat bent.... Kan je wel zeggen, dat je baby daar waarschijnlijk straks niet zo'n last van heeft... (waarschijnlijk minder last dan jij).. Hij went wel aan die geluiden... en dan slaapt hij er gewoon doorheen.... Dat is eigenlijk beter als dat het constant stil is, want dat worden ze bij elk geluidje wakker... Bij mijn zoontje kon ik gewoon stofzuigen op zijn kamer en dan sliep hij nog door.... de kraamverzorgster zei ook dat we gewoon moesten "leven' en niet op onze tenen moesten gaan lopen..... Hoop wel voor JOU dat de bovenbuurtjes wat rustiger aan doen.... xxmona
Ik woon ook in een flat en de man boven mij is ook echt dramatisch Is altijd en eeuwig aan het klussen dus boren, zagen etc etc. Verder gaat er op zaterdagmorgen rond een uurtje of 8 de muziek aan...en dat houd niet op. Ik ben er aan gewend...hoor t amper meer....dus de kleine zou er straks ook wel geen last van hebben. Je kan kids inderdaadniet vastbinden dus dit is een moeilijke situatie Sterkte!
Hoi, Ik begrijp dat je je kinderen niet kunt vastbinden op een stoel. Maar ik vind het onnodig dat kinderen gaan rennen in een flat. Kijk, af en toe een beetje wild en rennen dat snap ik, maar haar kinderen rennen constant rond of zijn met een bal aan het dribbelen, ik vind dat niet kunnen. Dan moet ze niet in een flat gaan wonen. Klinkt misschien naar jou toe heel naar en zo bedoel ik het niet hoor, maar ik kan er zo kriebelig van worden van die herrie. Heb al een keer een klacht tegen haar ingediend bij de vve en vanaf die tijd is het wel minder geworden. Maar ik ben gewoon bang dat mijn baby vaak wakker word van haar rondrennende kinderen. IK heb ook in dat briefje gezet dat ze evt last kan krijgen van een huilende baby overdag en s'nachts. Liefs Farfan
Dus er zijn toch meer meiden die hier last van hebben, mmm... misschien erger ik me idd meer aan de bovenbuuf dan mijn kleine straks. Dat hoop ik maar. We willen in ieder geval met de tijd wel gaan verhuizen naar een gewone woning en niet meer in een flat (dat nooit meer)! LIefs Farfan
Mijn reactie was ook niet lullig bedoeld hoor. Mijn kinderen mogen absoluut niet met een bal spelen in huis, die prik ik meteen lek als ze het lef hebben haha. Maar de mijne kunnen wel flink gillen en stampen/bonken tegen deuren als ze hun zin niet krijgen. Heel vervelend, schaam me ook rot tegenover de buren maar ik kan ze niet de zin geven. Boren, timmeren en zagen vind ik na 19.00 op een flat al helemaal niet meer kunnen, abnormaal gewoon! Ik heb hier naast een paar jonge meiden wonen, die tot 01.30 house en trance keihard draaien...daar word ik niet vrolijk van haha geeft me dan maar een gezinnetje met 2 kids Nee hoor, ik kan me je frustratie wel voorstellen, maar is er ook een reden of een bepaald tijdstip dat de kinderen zo doen? De mijne doen het meestal voor het slapen, rondjes om de tafel heen rennen
Hoi, Het is bij haar meestal ook tegen de avond (nu ook bijv.) en soms ook s'middags maar dan alleen in het weekend. Ik ben wel eens bij haar boven geweest en toen heb ik ook gezien wat die kinderen doen en dan lijkt het op zich niet erg hard (beetje rennen en soms stampen of dansen) maar als ik dan weer beneden ben dan lijken het wel een stelletje olifanten Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat zij eerst altijd in een heel groot vrijstaand huis heeft gewoond. Maar ze is gescheiden en woont nu met haar kinderen (die om het weekend naar hun vader gaan gelukkig) boven mij. Dus ik denk dat ze niet weet dat het zo gehorig kan zijn. Maar dat heb ik haar wel meerder keren duidelijk uitgelegd... Ik denk dat het ook veel met mezelf heeft te maken hoor. Want zoals ik al zei heeft mijn vriend er geen last van. En ik heel erg! Denk dat het ook met de zwangerschap te maken heeft. Dan irriteer ik me nog erger en sneller als anders. Liefs Farfan
Tja, als je al zegt dat ze op zich geen rare dingen doen, is het dus ook gewoon een erg gehorige flat. Dan zal zij met geen mogelijkheid het lawaai zo kunnen beperken dat je er geen last meer van hebt. Reken er trouwens op dat er ook heel wat rijtjeshuizen zijn waar je elkaar goed kunt horen: wij wonen er in zo eentje. Het beste is toch om het maar te accepteren voor wat het is: dan hoor je het -net zoals je vriend- straks gewoon niet meer... Je kind slaapt er straks wel doorheen: mijn man en zijn ex hebben met de kids ook nooit extra zachtjes gedaan: die kun je aan hun grote teen optillen als ze slapen, maffen gewoon door. Mijn broer en schoonzus doen wel altijd heel zachtjes en lopen op hun tenen door het huis als de kleine slaapt: die is dus van elk kraakje wakker Zie het geluid dus als positief: dankzij je bovenburen slaapt je kleine straks gemakkelijk door dingen heen, Heb je niet bij elk geluidje een krijsend kind...
Tsja eerlijk gezegd vind ik dat je er maar mee moet dealen. Het zijn kinderen en ja die rennen. Ik kan me voorstellen dat het voor haar ook niet altijd even makkelijk is om die vast te lijmen op een stoel. En je hebt straks zelf ook kinderen! Ik weet niet of er iemand onder je woont, maar je zult vast hetzelfde probleem creeeren. Mijn man en ik woonden hiervoor in een vrij oud appartement (jaren 50) met een houten vloer (dus niet onze vloer, maar echt de ondervloer zeg maar). Ontzettend gehorig! En helemaal niets aan te doen. Maar onze onderbuurvrouw was een ZEIKERD eerste klas. Als wij een keer visite hadden (en echt waar, dat komt zooo ontzettend weinig voor) dan begon ze als een gek met deuren te slaan of tegen het plafond aan te tikken. Omdat de visite te hard stampten... Wij werden daar echt ontzettend zenuwachtig van omdat we echt ons best deden om zo zacht mogelijk te doen. Maar er was gewoon niets tegen te beginnen. Onze bovenbuurman maakte ook lawaai en wij konden dat ook horen, maar ik heb dat gewoon geaccepteerd. Je woont nou eenmaal in een gehorig gebouw... Daar kan die arme man ook niets aan doen.
Je kind kan altijd gaan huilen, ook als die kinderen geen lawaai maken. En wat ga jij daar aan doen dan? Misschien moet je er over nadenken om te verhuizen? Dat hebben wij namelijk wel gedaan met als hoofdreden dat gezeur om geluidsoverlast. Dus om mensen zoals jij.
Ik heb ook zo een buurvrouw,echt heel vervelend! Ze heeft 2 kinderen en is zelf ook luidruchtig. Ze is gescheiden en heeft een nieuwe vent,en de jongste van haar loopt de hele dag te bléren. Vind het wel zielig maar ik word er af en toe gek van. Ik heb eerst in een flat gewoond naast een gezin met kleine kinderen,van hun had ik nooit last! Ik hoop dat wij snel kunnen verhuizen. Ik ga d'r trouwens niet over klagen verder,alleen als ze naar mijn zin teveel rotherrie maakt in bed (En dat doet ze!) klop ik een keer op de muur.
Hoi Farfan, Ik herken het wel een beetje van de onderburen toen ik nog thuis bij mijn ouders woonde. Die vrouw dat drie kinderen, waarvan 1 jongetje die autistisch was en de hele dag door huis kon rennen en brullen. Hij bonkte ook geregeld met zijn hoofd tegen de muur en voordeur. Soms zette ze dan ook heel hard muziek op, dat was wel wat minder..... Misschien is het nu voor jou een optie om gewoon een muziekje op te zetten zodra die kids van boven weer beginnen. Ik heb het idee dat baby's overal heel goed doorheen slapen. Ergens las ik zelfs het advies dat baby's het verschil tussen dag en nacht moeten leren kennen en je daarom overdags niet extra zachtjes hoeft te doen. Je moet natuurlijk zelf weten wat je daar mee doet, maar misschien kun je je erin vinden. En als je er echt onder gaat lijden, misschien kun je dan overwegen te verhuizen? Het lijkt me gewoon vervelend als je in je eigen huis je zo ergert. Heb je trouwens houten vloeren? Want dat is een RAMP, ik had in mijn vorige huis een bovenbuurvrouw die nogal flink was met een zoon die van hardstyle hield....nou dan ben je het ook weleens zat! Ennuh ik hoorde ook al haar slaapkamergeheimen aan