Pap 3a

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door memm, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. memm

    memm Lid

    10 feb 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren uitslag gehad van mij uitstrijkje. Vorige jaar was het 2 keer PAP 2 geweest en nu was het PAP 3A.
    Ben net 3 maanden gestopt met de pil omdat wij graag een kindje willen. Nu is mijn vraag hoe schadelijk is het om zwanger te raken of te zijn, voor mij en voor het eventuele kindje?

    Ik ben daarbij ook nog genetissch belast met het BRCA1. Dus wil ook niet heel erg lang wachten om zwanger te worden maar ben wel heel erg ongerust.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    het is niet schadelijk om zwanger te raken. Maar ik zou wel heel even wachten als het kan. Waarschijnlijk wordt het onderzoek herhaald en word je doorverwezen naar de gynaecoloog voor verder onderzoek. Dan nemen ze uit je baarmoedermond een "hapje" weefsel (biopt), onder lokale verdoving hoor. Dat wordt dan verder onderzocht. Dit kan allemaal ook als je zwanger bent, maar het is handiger om het proberen zwanger te worden even een maand op te schuiven denk ik. Ga ondertussen wel door met foliumzuur. Probeer je niet teveel zorgen te maken, je kunt met deze uitslag nog niet zeggen dat er iets ernstigs aan de hand is, maar nader onderzoek is wel echt nodig.

    Mirjam
     
  3. memm

    memm Lid

    10 feb 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb as dinsdag een afspraak bij de gyn dus zal alles wel afwachten. Bedankt voor je reactie.
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    succes dan dinsdag en houd ons maar op de hoogte als je wilt. Als je meer vragen hebt stel ze gerust. Maak anders ook een lijstje met vragen voor je bezoek aan de arts dinsdag, dan weet je zeker dat je - misschien door de zenuwen- niets vergeet!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina